Sushi?

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Spiser dere det nå når dere er gravid? På restaurant/hjemme?

Take away ja ! Bare ikke tunfisken !!

Ja spiser hjemmelaget, vi har ingen sushi restauranter i nærheten.

Oh yes!! Har ikke laget selv etter at jeg ble gravid men spiser på restaurant/take-away. Liker ikke tunfisk uansett, men det er vel det eneste man bør holde seg unna?

Dere som lager selv - hva har dere inni?? Sykt lyst på nå (ikke akkurat idag men når jeg ikke er kvalm)!

Jeg har pleid å lage kamskjell, agurk, avokado, vårløk og chilimajones..også salmalaks i samme kombinasjonen

Men vil gjerne ha andre innspill

Jeg bruker å ha mango, avocado, paprika å salmalaks :D:D

Tunfisk skal man holde seg unna, men min jordmor sa faktisk at man heller ikke skal spise kamskjell... Det som er den beste :(

Jeg spiser masse sushi om dagen! Det er noe av det jeg klarer å få i meg :p

Tunfisk skal man holde seg unna, men min jordmor sa faktisk at man heller ikke skal spise kamskjell... Det som er den beste :(

Jeg spiser masse sushi om dagen! Det er noe av det jeg klarer å få i meg :p

Hvorfor ikke kamskjell ?? Der har jeg ikke sett noen steder?

Er det ikke sånn at man ikke må spise rå mat? Jeg fikk beskjed av fastlegen min at jeg må ikke spise sushi med rå fisk. Men jeg spiser tempura eller med reker.

Er det ikke sånn at man ikke må spise rå mat? Jeg fikk beskjed av fastlegen min at jeg må ikke spise sushi med rå fisk. Men jeg spiser tempura eller med reker.

Står ikke det hos matportalen - så lenge fisken er fryst først til en viss temp og i en viss tid

Hvis du søker opp på matportalen så ligger et ihvertfaill den informasjonen...

Spiser sushi, men holder meg unna alle typer skjell og tunfisk. :)

Dere som lager selv - hva har dere inni?? Sykt lyst på nå (ikke akkurat idag men når jeg ikke er kvalm)!

Jeg har pleid å lage kamskjell, agurk, avokado, vårløk og chilimajones..også salmalaks i samme kombinasjonen

Men vil gjerne ha andre innspill
Jeg fant ferdige tempura scampi på Meny (frosne som skulle i stekeovnen). De smakte utmerket sammen med avokado og chillimajones. Ellers har vi også gjort det så enkelt som å bruke crabsticks, noe ungene er glade i. Og god salmalaks såklart.

Kan også nevne at legen min nevnte at dette med sushi til gravide er et råd som er endret siden sist jeg var gravid, og hun henviste til matportalen.no. :)

Jeg spiser sushi og koser meg verre med det, men som flere skriver, unngår jeg tunfisk

Sleppe heldigvis den problemstillingen, for ete ikkje sushi :P men som dei andre seie, så ska da v trygt, så lenge du ikkje ete tunfisk :)

Da jeg var på mitt kvalmeste var det KUN sushi som fristet. Den syltede ingefæren hjalp mye på kvalmen.. Unngår tunfisken. Men har bare turt å kjøpe take away fra restauranter som jeg vet er ferskt og trygt

Back
Topp