Klær til dåpen/navnefest?

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Hva skal dere ha på i dåpen/navnefesten?

Bunaden min passer dessverre ikke..
Føler ikke jeg har noe som passer..

Hva skal dere ha på? Gjerne med bilder!

Aner ikke. Vet kun hva småen skal ha på etter kirken

Bunad i kirken iallefall. Tror jeg skal finne en todelt kjole til "festen", er litt lei ammestyret med bunad etter konfirmasjon og 17. mai - tror jeg kan bli stresset nok under dåpen :-)

Jeg har sydd en ammevennlig festdrakt. Kan åpne livet og har sydd glidelåser i en billig bunadsskjorte fra Sparkjøp. Vemund skulle egentlig ha noe bunadslignende, men han hatet skjorten da vi prøvde den så nå blir det matrosdress ;)

Jeg skal ha bunad. Fordelen med bunaden min er at det skal myyye til for at den ikke passer siden den ikke har liv. Ulempen er at man ser gravid ut i den uansett om man er det eller ikke..

Slik ser den ut (stjal et bilde fra nettsiden til en bunadsbutikk):
ImageUploadedByBV Forum1432211899.262708.jpg

Bunad :D får min aller første bunad nå i juni, så skal bruke den uansett vær, temperatur og hvor umulig det er å amme i den :P

Jeg skal ha bunad. Fordelen med bunaden min er at det skal myyye til for at den ikke passer siden den ikke har liv. Ulempen er at man ser gravid ut i den uansett om man er det eller ikke..

Slik ser den ut (stjal et bilde fra nettsiden til en bunadsbutikk):
Vis vedlegget 118377
Kjenner en som har den bunaden, synes den er veldig fin :) jeg synes ikke hun så gravid ut, selvom hun er litt kraftig :) veldig søt bunad :D

Blir bunad her! :) Men kanskje jeg kan finne noe annet til festen, det har jeg ikke tenkt på. Babyen skal jo tross alt ikke fly rundt med dåpskjolen hele dagen! ;D Har bestilt en hvit kjole til henne. Så har jeg en hvit kjole jeg kan bruke selv når jeg tenker meg om. Jepp, da er jeg ferdig diskutert med meg selv. Takk for påminnelsen! :D

Jeg ble litt deppa av svarene deres for jeg vil jo så gjerne passe i min..

Men fint for dere selvfølgelig! ;)

Jeg vurderer å ha på bunad i kirken i alle fall. Bare litt dumt i fall jeg må amme. Føler ikke det passer seg å ta av vesten og opp med skjorten i kirken, og det er uaktuelt å amme på toalettet med bunaden, slik jeg gjorde da storebror ble døpt. :p Hadde fortsatt så mye babyvekt igjen den gang at bunaden ikke passet. Uansett blir det kjole eller skjørt + bluse etter kirken. Vet bare ikke hva enda.

Her blir det bunad, mulig en lang kjole etter kirka om det er varmt :)

Har også bunad, så må bare pumpe litt så jeg slipper å amme i den. Vet ikke hvordan deres bunader er, men jeg må av med hele bunaden om jeg skal amme..

Jeg hadde ikke sjans til å passe inn i bunaden min, så her ble det en litt fin sommerkjole - samme som jeg brukte i dåpen til storebror;) (bunaden får henge til neste 17.mai:p)

Kjenner en som har den bunaden, synes den er veldig fin :) jeg synes ikke hun så gravid ut, selvom hun er litt kraftig :) veldig søt bunad :D
Takk, jeg liker den veldig godt:-) Sybes den har fine farger, og så er det så utrolig praktisk med en bunad som ikke må syes inn/ut ettersom en går opp eller ned i vekt!

Takk, jeg liker den veldig godt:-) Sybes den har fine farger, og så er det så utrolig praktisk med en bunad som ikke må syes inn/ut ettersom en går opp eller ned i vekt!

Den er kjempefin! Kunne tenkt meg en stakk selv, men slekter ikke til et område som har slike.

Men elsker min egen bunad da, så kampen er i gang for å få "bunadskroppen" tilbake! ;)

Jeg ble litt deppa av svarene deres for jeg vil jo så gjerne passe i min..

Men fint for dere selvfølgelig! ;)
Jeg bestilte bunaden min i høst og hadde prøving for å sjekke alle målene idag, den måtte legges ut... Så bare flaks den ikke var ferdigsydd, ellers måtte jeg ha lagt den ut/funnet noe annet å bruke :P

Back
Topp