Hvor vil dere føde?

Livmorregnskap

Livmorregnskap
Jeg håper å føde på Ullevål Universitetssykehus (der jeg kom til verden med keisersnitt for 26 år siden) og regner med å sende inn søknad med jm på første kontroll i uke 8.

Litt nedtur at de ikke har lystgass, men får håpe at epidural og akupunktur kan hjelpe!
 
Føder gjerne igjen på Ahus :)
 
Her har vi heller ikke mange valg så trenger ikke tenke på det, føder på sykehuset nærmest ;)
 
Jeg vil vel helst føde hjemme, men regner med at det blir på det sykehuset jeg selv ble født og mannen og. Sånn siden jeg ikke finner en hjemmefødselsjordmor her i området.
 
Bor 6 min med bil unna sykehuset der begge mine barn så dagens lys for første gang, og hjemmefødsel er uaktuelt Pga minstemann måtte hastesnittes prematurt da d holdt på å gå galt, så tar ingen sjangser :)
 
Prematurt har man jo ikke hjemme som noe alternativ ;)

Bare, bare innenfor termin, helt uten noe som helst av minimale risikoantydninger, og med "vi overflytter til sykehus om vi ser et tidlig tegn på noe som ikke er helt som det skal".

Med den screeningen som er for hjemmefødsel er det reelt sett mindre risiko ved hjemmefødsel enn sykehusfødsel. Men, alle som HAR økt risiko sendes jo på sykehus.
 
Blir nok ahus som sist. Men er fødselen raskere så ender jeg nok opp på legevakta her i stedet
 
KK på Haukeland sykehus i Bergen
 
Vil helst føde en plass der de har Lystgass.. Men det ser ikke så lovende ut.. Nærmeste er da Levanger og det tar jo timesvis å kjøre dit :( Røros og Orkanger, Oppdal og Kristiansund, evt Molde har heller ikke Lystgass /eller fødestue nedlagt... Blæ.. Så satser på terapi og mange samtaler med JM og st.olavs :)
 
Tenkt på Drammen denne gangen. Forrige gang var jeg i Skien men var ikke så fornøyd med barsel. Bor like langt unna begge sykehusene, så da spiller det ingen rolle med avstanden.
 
Tenkt på Drammen denne gangen. Forrige gang var jeg i Skien men var ikke så fornøyd med barsel. Bor like langt unna begge sykehusene, så da spiller det ingen rolle med avstanden.

Jeg var veldig fornøyd med føden på Drammen sist (altså i fjor), men har ikke noe positivt å si om barsel der dessverre.
 
Tror det kommer veldig ann på den enkelte også. Har hørt mange har skrytt av Skien, og andre som ikke har vært fornøyde. Nå venter jeg andremann så da er jeg nok ikke like usikker som forrige gang. Det er også mye bedre vei til Drammen enn ned til Skien, så holder en knapp på Drammen denne gangen.
 
Tror det kommer veldig ann på den enkelte også. Har hørt mange har skrytt av Skien, og andre som ikke har vært fornøyde. Nå venter jeg andremann så da er jeg nok ikke like usikker som forrige gang. Det er også mye bedre vei til Drammen enn ned til Skien, så holder en knapp på Drammen denne gangen.

Ja det er sant, alle har forskjellige opplevelser :) Men som sagt, jeg hadde ikke noen god opplevelse med barsel der, så jeg håper at jeg kan reise fort hjem denne gangen :) Skjønner godt at du velger den beste veien, ikke noe godt med humpete og hullete vei når man har rier :)
 
Back
Topp