Hårfarging (hjemmefarge) og graviditet

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Sikkert et jævla dumt spørsmål, men.. Er det trygt å farge håret hjemme mens man er gravid..?:p Jeg er jo ikke mer enn 4+4 i dag, så jeg håper jo og tror at det ikke skal ha noe å si:) Hva mener dere??:)

Sikkert et jævla dumt spørsmål, men.. Er det trygt å farge håret hjemme mens man er gravid..?:p Jeg er jo ikke mer enn 4+4 i dag, så jeg håper jo og tror at det ikke skal ha noe å si:) Hva mener dere??:)
Har en venninne som er lege og som fikk unge for to mnd siden, hun farget IKKE håret fordi det ikke var bra under graviditeten...

Det står at hårfargen jeg har kjøpt er uten ammoniakk :) Men det står ingenting i bruksanvisningen ang. farging og graviditet... Prøver å google litt her å se;)
Sikkert lurt :-) er ikke ekspert på saken. Men tror d du risikerer som gravid og farging er at resultatet kanskje ikke blir d samme pga håret endrer seg. Mn kan være noe i at man ikke skal gjøre d. Ring en frisørsalong :-)

Det er ikke noe problem. Farget håret mitt hele mitt forrige svangerskap. Man skal være forsiktig med å bleike det pga gassene. Er vel ingen vanlige hårfarge i Norge som innholdet ammoniakk lengre? Mente jeg leste det når jeg var gravid med dattera mi. Jeg bleika tuppene min ca en mnd før fødselen. Men da satt vi ute.

Er ikke farlig å farge håret under graviditet.. Hadde det vært farlig å farge håret så hadde vi som er frisører blitt sykmeldt pga det under svangerskapet..
Det som kan skje er at håret reagerer anderledes enn vanlig, blir mer gyldet/varmt feks...
Tenkte på det jeg og;) Da satser jeg på at det er i orden jeg, når to frisører har gitt meg klarsignal;)

Er ikke farlig å farge håret under graviditet.. Hadde det vært farlig å farge håret så hadde vi som er frisører blitt sykmeldt pga det under svangerskapet..
Det som kan skje er at håret reagerer anderledes enn vanlig, blir mer gyldet/varmt feks...
Ja selvfølgelig. .

Jeg har trodd at jeg ikke kunne det. Men da skal jeg farge håret :)

Back
Topp