Mammatøy frustrasjon

Jeg var på tre HM-butikker i Tromsø i går før jeg klarte å finne noe annet enn mammabukser i størrelse 34 og 36 (helt sykt at de ikke har flere av de større størrelsene). I den tredje butikken klarte jeg heldigvis å snappe til meg de to buksene som var i 38 - hurra. Fantastisk deilig å legge de vanlige buksene til side nå, de har vært ubehagelige i mange uker :P

Jeg var på tre HM-butikker i Tromsø i går før jeg klarte å finne noe annet enn mammabukser i størrelse 34 og 36 (helt sykt at de ikke har flere av de større størrelsene). I den tredje butikken klarte jeg heldigvis å snappe til meg de to buksene som var i 38 - hurra. Fantastisk deilig å legge de vanlige buksene til side nå, de har vært ubehagelige i mange uker :p

Det gleder jeg meg til også! Vurderer å bare bestille på nett nå, siden HM ikke vet når de får inn nye. Fikk det særeste og frekkeste svaret (følte jeg) på City. Hun sa at de hadde fått små størrelser på forrige batch, fordi det er jo anbefalt at gravide er sunne og slanke :eek: men de hadde fått mye etterspørsel etter store størrelser (jeg spurte etter 38 og 40), så de nye modellene kom til å være i flere av de også.

Det gleder jeg meg til også! Vurderer å bare bestille på nett nå, siden HM ikke vet når de får inn nye. Fikk det særeste og frekkeste svaret (følte jeg) på City. Hun sa at de hadde fått små størrelser på forrige batch, fordi det er jo anbefalt at gravide er sunne og slanke :eek: men de hadde fått mye etterspørsel etter store størrelser (jeg spurte etter 38 og 40), så de nye modellene kom til å være i flere av de også.
Herregud for et svar!!! Som om alle de som bruker str 38 og 40, skulle være overvektige??? Blir lettere oppgitt jeg.

Herregud for et svar!!! Som om alle de som bruker str 38 og 40, skulle være overvektige??? Blir lettere oppgitt jeg.

Ble helt paff, jeg. Hadde jeg klart å reagere hadde jeg jo spurt om å få snakke med vaktansvarlig eller noe. Jeg vet jeg har litt ekstra, men hun har vel ikke noe med min graviditet å gjøre uansett? Dessuten hadde de inne str 46, så jeg forstod ikke helt logikken.

Det er det frekkeste jeg har hørt! Det stod på en størrelsestabell i mammatøyseksjonen at HM anbefalte alle gravide i måned 4-7 å gå opp en størrelse i forhold til det de vanligvis bruker - jeg kjenner ikke mange som bruker str 32 og 34 til vanlig for å si det sånn...

Det er det frekkeste jeg har hørt! Det stod på en størrelsestabell i mammatøyseksjonen at HM anbefalte alle gravide i måned 4-7 å gå opp en størrelse i forhold til det de vanligvis bruker - jeg kjenner ikke mange som bruker str 32 og 34 til vanlig for å si det sånn...

Nei sant? Jeg ville i hvert fall heller bestilt inn en haug med 36-42, og heller litt mindre av de andre størrelsene. Hun så selvsagt ut som en 17-åring som bruker 32/34 selv :p vurderer å sende mail til hm, jeg.

Nei sant? Jeg ville i hvert fall heller bestilt inn en haug med 36-42, og heller litt mindre av de andre størrelsene. Hun så selvsagt ut som en 17-åring som bruker 32/34 selv :p vurderer å sende mail til hm, jeg.

Gjerne 44-46 også, tro meg det er så og si umulig å få taki de størrelsene.

Gjerne 44-46 også, tro meg det er så og si umulig å få taki de størrelsene.

Så klart alle størrelsene! Mente bare at det er så unødvendig å ha så lite (les: ingenting) av alt i midten. På de HMene jeg har vært på har det så og si kun vært enten 34-36 eller 46, ser du.

Er det mulig Trur eg hadde tatt ein tur innom butikksjefen og høyrt om det var slike holdninga h&m stod for!! Bruka sjølv 38-40, med ein bmi på 22,5, og det til tross for at eg legg på meg lite i svangerskapa. Her er det berre å innrømme at dei har tatt inn feil/for lite..

Er det mulig Trur eg hadde tatt ein tur innom butikksjefen og høyrt om det var slike holdninga h&m stod for!! Bruka sjølv 38-40, med ein bmi på 22,5, og det til tross for at eg legg på meg lite i svangerskapa. Her er det berre å innrømme at dei har tatt inn feil/for lite..

Har ikke guts til å gå innom tror, jeg. Men jeg skal sende mail til hovedkontoret! Jeg ble helt satt ut, jeg. Alle kropper er forskjellige! Jeg bruker stort sett 40, og jeg har en BMI som sier at jeg er litt overvektig ;)

Har ikke guts til å gå innom tror, jeg. Men jeg skal sende mail til hovedkontoret! Jeg ble helt satt ut, jeg. Alle kropper er forskjellige! Jeg bruker stort sett 40, og jeg har en BMI som sier at jeg er litt overvektig ;)

Flott om du gjer det. Tippa dei igrunn blir glad for tilbakemelding. Størrelser til Norges befolkning kan dei gjere lite med, bortsett frå å tilpasse seg og ikkje diskriminere..

Helt knall om du gjør det!

Dra innom svangerskapet på Majorstua. Kan også bestille på nett. God service og ofte salg.

Kjøpte ei mammabukse på hm i Str 40. Etter 2 gangs bruk er den kjempevid... Kjøpte Str 40 fordi det var selvfølgelig fritt for bukser i str 38. Nå angrer jeg hele kjøpet.. Kanskje jeg passer den til høsten....?

Kjøpte ei mammabukse på hm i Str 40. Etter 2 gangs bruk er den kjempevid... Kjøpte Str 40 fordi det var selvfølgelig fritt for bukser i str 38. Nå angrer jeg hele kjøpet.. Kanskje jeg passer den til høsten....?

Jeg har kutta ut tanken om å kjøpe på hm jeg. Ble zalando i stedet, så nå venter jeg på pakke i posten. :) Syns hele mammabuksegreia på hm ble alt for tullete. De fikk masse minuspoeng av meg nå.

Jeg har kutta ut tanken om å kjøpe på hm jeg. Ble zalando i stedet, så nå venter jeg på pakke i posten. :) Syns hele mammabuksegreia på hm ble alt for tullete. De fikk masse minuspoeng av meg nå.
Ja synes også det er utrolig dårlig. Flesteparten av norske gravide damer bruker nok Str 38-42. Er man rett og slett for tykke for hm da?

Ja synes også det er utrolig dårlig. Flesteparten av norske gravide damer bruker nok Str 38-42. Er man rett og slett for tykke for hm da?

Tydeligvis. I hvert fall for de "gamle" modellene de har inne nå, i følge hun superhyggelige jeg møtte på. De nye modellene skulle jo passe for "tjukke" gravide også. Sendte mail på søndag, men har ikke fått noe svar.

Jeg kjøpte nettopp en jeans på HM i Danmark, og den er bare helt fantastisk!! :) På den lokale HM har de helt utrolig dårlig utvalg. Bare noen få modeller og kun str 36/38 igjen somregel :(

Min i 38 ble også vid etter 2 gangers bruk! Kjempe vid og siger kjempe masse :P men nå er ikke magen så stor så jeg håper det blir bedre når den blir litt større og den "overdelen" har noe å henge litt mer fast i :P

Back
Topp