Vernepleier

MamaJane

Betatt av forumet
Hei. Er det noen her som har studert, studerer eller har søkt på vernepleien til høsten? Jeg har søkt vernepleien i Sandnes. Lurer på om noen kan fortelle litt om studie/arbeid som vernepleier :)

er utdannet vernepleier, utdannet på samme skole som du har søkt, men før de flyttet.... Bare spør det du lurer på. Men jeg prøver å bytte type jobb, fordi jeg ikke takler turnus, selv når jeg var uten barn:/ og opplevde mye dødtid der jeg jobbet...

Jeg er også vernepleier. Utdannet i Bergen. Var ferdig i 2010:)

Er jo så mye så i stedenfor å ramse opp, kanskje kan du komme med noen spm. som du lurer på?

Du skal ha 3 praksisperioder, en hvert år. Ulike tema for praksis.
Medikamentregning første år, ingen feil her.

Selv jobber jeg i et bofellesskap med psykisk utviklingshemmede. Kun en her med språk. Fleste i rullestol. Mye miljøarbeid og aktivisering. Tilpasse deres behov og legge opp akiviteter etter dette.

Har vel ca 6 uker eller noe igjen til jeg kan si jeg er vernepleier! Nå er jeg ved høgskolen i harstad, så er nok ikke samme opplegget, men noe er nok likt uansett.

er utdannet vernepleier, utdannet på samme skole som du har søkt, men før de flyttet.... Bare spør det du lurer på. Men jeg prøver å bytte type jobb, fordi jeg ikke takler turnus, selv når jeg var uten barn:/ og opplevde mye dødtid der jeg jobbet...
Jeg er også vernepleier. Utdannet i Bergen. Var ferdig i 2010:)

Er jo så mye så i stedenfor å ramse opp, kanskje kan du komme med noen spm. som du lurer på?

Du skal ha 3 praksisperioder, en hvert år. Ulike tema for praksis.
Medikamentregning første år, ingen feil her.

Selv jobber jeg i et bofellesskap med psykisk utviklingshemmede. Kun en her med språk. Fleste i rullestol. Mye miljøarbeid og aktivisering. Tilpasse deres behov og legge opp akiviteter etter dette.
Har vel ca 6 uker eller noe igjen til jeg kan si jeg er vernepleier! Nå er jeg ved høgskolen i harstad, så er nok ikke samme opplegget, men noe er nok likt uansett.

Hei :) Takk for svar fra dere :) Jeg lurer på hvordan er hverdagen under studie, er det travelt i forhold til å ha små barn. Er det mye fremføringer? (hater) Er det mulighet å få jobbe litt i ferier? Hvordan er det å få jobb dagtid etter ferdig utdannet? Min mann jobber offshore så jeg kan ikke jobbe kveld og natt når han er borte. Evt i turnus, er det kvelds/natt jobbing der?

Er studie vanskelig? Veldig krevende? Jeg er utdannet ingeniør, så er vandt med å studere. Men har ikke studert med unger før.

Hvordan gikk det økomisk sett å være student? Går vel an å få seg en sommerjobb også?!

Er veldig motivert til å ta dette studie. Men er to ting som beskymrer meg litt, økonomien og mange mutlige framføringer. Skrekk og gru ;)

Last edited by a moderator:
Hei :) Takk for svar fra dere :) Jeg lurer på hvordan er hverdagen under studie, er det travelt i forhold til å ha små barn. Er det mye fremføringer? (hater) Er det mulighet å få jobbe litt i ferier? Hvordan er det å få jobb dagtid etter ferdig utdannet? Min mann jobber offshore så jeg kan ikke jobbe kveld og natt når han er borte. Evt i turnus, er det kvelds/natt jobbing der?

Er studie vanskelig? Veldig krevende? Jeg er utdannet ingeniør, så er vandt med å studere. Men har ikke studert med unger før.

Hvordan gikk det økomisk sett å være student? Går vel an å få seg en sommerjobb også?!

Er veldig motivert til å ta dette studie. Men er to ting som beskymrer meg litt, økonomien og mange mutlige framføringer. Skrekk og gru ;)
Vil tro det varierer veldig fra skole til skole hvor mye muntlig fremføring det er, men noe er det nok uansett. Vi har ikke hatt ekstremt mye, 3-4 ganger i året kanskje. Syns det er fin øving, man bør kunne ta ordet i forsamlinger som vernepleier. Jeg har vokst mye på det, har null problemer med å stå foran klassen og legge frem nå.

Jeg har kun hatt barn nå på siste året, og ja, det er jo mer hektisk og man blir nødt å strukturere hverdagen i forhold til når du skal lese, jobbe med oppgaver osv. Syns det var travlest under praksisen og nå under bachelor. Poden ble ett år i februar.

Jeg har jobbet 50% natt ved siden av studiene, det har fungert greit og lønna har vært ok pga tilleggene. Tror ikke det skal vøre vanskelig å jobbe i ferier i alle fall ;)

Der er jo alltids muligheter for å få seg dagjobb etterpå (feks skole, barnehage, dagsenter, vta bedrift), men det begrenser jo mulighetene når man skal søke jobb. Jobber du turnus innebærer jo det kveld/natt/helg i tillegg.

Kan anbefale studiet i alle fall, veldig spennende og lærerikt! Lykke til :)

Back
Topp