Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
er utdannet vernepleier, utdannet på samme skole som du har søkt, men før de flyttet.... Bare spør det du lurer på. Men jeg prøver å bytte type jobb, fordi jeg ikke takler turnus, selv når jeg var uten barn:/ og opplevde mye dødtid der jeg jobbet...
Jeg er også vernepleier. Utdannet i Bergen. Var ferdig i 2010
Er jo så mye så i stedenfor å ramse opp, kanskje kan du komme med noen spm. som du lurer på?
Du skal ha 3 praksisperioder, en hvert år. Ulike tema for praksis.
Medikamentregning første år, ingen feil her.
Selv jobber jeg i et bofellesskap med psykisk utviklingshemmede. Kun en her med språk. Fleste i rullestol. Mye miljøarbeid og aktivisering. Tilpasse deres behov og legge opp akiviteter etter dette.
Har vel ca 6 uker eller noe igjen til jeg kan si jeg er vernepleier! Nå er jeg ved høgskolen i harstad, så er nok ikke samme opplegget, men noe er nok likt uansett.
Vil tro det varierer veldig fra skole til skole hvor mye muntlig fremføring det er, men noe er det nok uansett. Vi har ikke hatt ekstremt mye, 3-4 ganger i året kanskje. Syns det er fin øving, man bør kunne ta ordet i forsamlinger som vernepleier. Jeg har vokst mye på det, har null problemer med å stå foran klassen og legge frem nå.HeiTakk for svar fra dere
Jeg lurer på hvordan er hverdagen under studie, er det travelt i forhold til å ha små barn. Er det mye fremføringer? (hater) Er det mulighet å få jobbe litt i ferier? Hvordan er det å få jobb dagtid etter ferdig utdannet? Min mann jobber offshore så jeg kan ikke jobbe kveld og natt når han er borte. Evt i turnus, er det kvelds/natt jobbing der?
Er studie vanskelig? Veldig krevende? Jeg er utdannet ingeniør, så er vandt med å studere. Men har ikke studert med unger før.
Hvordan gikk det økomisk sett å være student? Går vel an å få seg en sommerjobb også?!
Er veldig motivert til å ta dette studie. Men er to ting som beskymrer meg litt, økonomien og mange mutlige framføringer. Skrekk og gru![]()