Abort eller barnefar??

Valget har vært enkelt. INGEN har kunnet tvinge meg til noe jeg ikke hadde villet. så om jeg ikke hadde villet tatt abort har jeg heler ikke gjort det. Kanskje endrer han mening underveis, hvis ikke, var han da noe å samle på?

Å slik som du skriver høres det ut som du vil beholde og føler deg knyttet til barnet allerede. Ikke la han ta valget for deg.

Får en følelse av du vil beholde vett ikke om det stemmer?

Det er riktig. Jeg vil beholde barnet. Men det er så utrolig vanskelig å gå igjennom dette alene med barnefar på nakken hele tiden. :/ svar fra alle sammen het har gjort meg sterkere og mer selvsikker på valget mitt. Men så har barnefar ett lite tak på meg og prøver å overtale meg. Nå skulker han skole og sluttet å spise. 19 år og umoden. han prøver å ødelegge for seg selv for å vise hva jeg ødelegger tror jeg :/

Beklager at jeg ikke får svart alle. Jeg setter utrolig stor pris på alle som bryr seg ❤ og alle klemmene jeg får. Jeg skal beholde barnet men jeg må finne ut hva jeg skal gjøre med bf Uten å få så dårlig samvittighet ovenfor han. Han har så mange problemer sier han og jeg ødelegger livet hans. Jeg tenker at jeg er i uke 10 nå. Det er faktisk en baby i magen min. Hans problemer er ikke verd ett sekund å ødlegge livet til mitt kommende barn.

Syns dette er utrolig vanskelig. Hvertfall oppi alt jeg går igjennom nå. Har hatt to lange dager i retten nå grunnet min ex som har mishandlet meg grovt over de siste 4 årene. :/
jeg ønsker bare å ha det greit for en gangs skyld og nyte livet med den lille. ❤

Det er riktig. Jeg vil beholde barnet. Men det er så utrolig vanskelig å gå igjennom dette alene med barnefar på nakken hele tiden. :/ svar fra alle sammen het har gjort meg sterkere og mer selvsikker på valget mitt. Men så har barnefar ett lite tak på meg og prøver å overtale meg. Nå skulker han skole og sluttet å spise. 19 år og umoden. han prøver å ødelegge for seg selv for å vise hva jeg ødelegger tror jeg :/

Jeg ville reist ifra han for en periode og sagt hvis du oppfører deg slik må jeg ha avstand for dette er ikke greit! Klem til deg og dette ordner seg;)

Det er hans tap. Mange som blir forlatt ødelegger seg selv og truer med å ta selvmord om exen ikke tar dem tilbake. Det er ofte en skremselstaktikk, for ikke å snakke om manipulerende. Jeg vil råde deg til å kutte kontakten med han for en stund, og ikke la deg påvirke av hans forsøk på å kontrollere deg og dine valg. Du trenger han ikke i ditt liv nå. Vil han være pappa så får han oppføre seg som en mann, men akkurat nå er han bare ødeleggende for deg.

Å vennen. Håper du kan tenke at denne stormen går over. Tenke at disse mennene lager storm i et vannglass og sett deg på utsiden. Denne nye kjæresten din virker også veldig ustabil og jeg håper han får det bedre. Det virker ikke som om du får noe støtte i han på noen måte, så kanskje best å trekke seg litt unna og være med noen gode venner eller familie som kan gi deg trygghet og stabilitet nå så lenge rettsaken foregår?
Hjelper ikke stort med hormoner som raser heller.

Sender deg en stor klem og et ønske om at du og baby skal få ro og fred.

Mitt råd er å gå fra han. Det blir ikke bedre om du tar abort selv om han sier det. Jeg veit det. Han ble enda mer kontrollerende og var utro. Er så glad jeg ikke har det menneske i mitt liv lengre.

Nå har det skjedd en endring som sjokkerte meg veldig! Nå sier han at jeg ikke skal ta abort og han aksepterer valget mitt. Men han vil ikke være sammen med meg? Disse hormonene tar knekken på meg. Er så følsom. Jeg hadde jo ett håp om at han skulle endre mening. Men nå er han på stadiet hvor jeg ikke har noe med han å gjøre og hva han gjør har jeg ikke noe med. Nå skal han plutselig til stavanger på hemmelig besøk. Jeg skjønner ikke. Føler han skal til ei annei jente. Off jeg føler meg brukt. Han sier at han vil ha det gøy ogsånn.

Er dette en strategi eller hva er det han holder på med? Jeg blokkerte han hvertfall. Ble så lei meg

Hjelp meg :(

Nå har det skjedd en endring som sjokkerte meg veldig! Nå sier han at jeg ikke skal ta abort og han aksepterer valget mitt. Men han vil ikke være sammen med meg? Disse hormonene tar knekken på meg. Er så følsom. Jeg hadde jo ett håp om at han skulle endre mening. Men nå er han på stadiet hvor jeg ikke har noe med han å gjøre og hva han gjør har jeg ikke noe med. Nå skal han plutselig til stavanger på hemmelig besøk. Jeg skjønner ikke. Føler han skal til ei annei jente. Off jeg føler meg brukt. Han sier at han vil ha det gøy ogsånn.

Er dette en strategi eller hva er det han holder på med? Jeg blokkerte han hvertfall. Ble så lei meg

For meg hørest det ut som han spiller veldig på følelsene dine... for en drittsekk det må jeg bare si, kjenner jeg blir sint frustrert og lei meg på dine vegner.

Nei behold bebisen og la han seile sin egen sjø. Oppfører seg jo som en drittsekk.

Da lar du han bare ødelegge for seg selv da ;) det er jo helt tydelig at du er den sterke og mest fornuftige oppi alt dette, så ikke la deg vippe av pinnen av en som ikke er tørr bak ørene enda :) han er rett og slett barnslig og egner seg ikke som en farsperson som kan være en klippe for deg og barnet, han kommer bare til å rive deg ned for å kunne selv stå oppå deg og være høyest. I mine øyne helt latterlig.

Du kommer ikke til å andre ett sekund på at du beholdt nurket, uansett hauger meg bærsjebleier og våkennetter, strekkmerker og kvalme, verdt der <3

Bloker han helt, dette trenger du ikke! Han er helt ubrukelig og du må ikke kaste bort din tid og ikke minst sinnsro, på han der.

La han holde på som han gidder, han prøver bare å gjøre ting surt for deg!

Pust ut og hev deg over!

Last edited:
Herregud for en drittunge. Ærlig talt, dette kommer ikke av at han er 19 år - dette kommer av han som person, og det kommer neppe til å forandre seg. Truende og manipulerende er ikke noe du vil ha i livet ditt! Bare drit i han, så skal du se han står å trygler om en stund. Og da kan du ha gleden av å smelle døra i trynet HANS.

Masse lykke til med svangerskap, jeg syns det er veldig fint å se at du tok DITT valg, du kommer aldri til å angre.

Vel nå er det jo også sånn at når dere får barn sammen så må du forholde deg til han resten av livet. I gode og onde dager, hvis han da ikke lar deg og barnet være i fred. Men mor har en forpliktelse å la far bli kjent med ungen sin, så du må bare bite tennene sammen.

Hadde en sånn truende, manipulerende, "du ødelegger livet mitt, oh please don't leave me"-type. Han lagde bra med storm, men å gå fra han var det beste jeg har gjort.

Du klarer dette!!
Det finnes mange alenemødre der ute, og selv om det er mye sårhet og kjipe følelser inne i bildet, så er det bare SÅ verdt det! Du har allerede valgt babyen din, så fortsett å velge det beste for både den lille og deg selv, ved å skaffe deg fred og ro nå fremover.
Du trenger han ikke :) Du vet ikke hvor sterk du er før du plutselig er det. Så dette klarer du veldig fint :)

Hadde aldri tatt abort fordi noen andre ba meg gjøre det. Hvis han velger å kutte deg og barnet ut sier det veldig mye om han. Alle som har sex vet at man tar en sjanse på å bli gravid, og det burde hvert fall han være klar over som har et levende bevis pga. sex. Lykke til videre, håper du gjør det som er best for DEG:) ikke la noen andre få bestemme over kroppen din.

Back
Topp