Lifehack tråden!

*RoM*

Elsker forumet
Jeg digger lifehacks, og alt som kan gjøre hverdagen ett hakk enklere, er alltid pluss i boka mi!

Så da hører jeg gjerne fra lifehackene deres =D

Her er noen fra meg:

*Sliter du med å stå opp, kan du ta et opptak av din egen stemme. Forskning har vist at vi hater vår egen stemme
https://www.youtube.com/watch?v=W1_Fh1uZ5-8
Med et opptak der du sier noe slikt som: "nå må du stå opp, stå opp, stå opp, stå opp", eller "ikke forsov deg nå", eller noe annet den duren, så er du nesten garantert å våkne på morgenen. (Jeg har det som min "last - chance" alarm.

*Få orden på krydderhylla di! Til dette trenger du tomme dopapir/tørkepapir - ruller, og en tom skuff.
- Skjær rullene i to, og brett dem ut. Legg de ned i skuffen, og legg krydderene oppi. Rullene sørger for at krydderglassene ikke ruller rundt, og du får orden på hva som er hvor. (Bonustips: Legg de i alfabetisk rekkefølge)

*Samle alt pålegget i en liten kurv i kjøleskapet. Da slipper du å lete rundt etter både det ene og det andre.

Jeg har sikkert mange fler, men dette var dem jeg kom på i farta =)

Jeg digger lifehacks, og alt som kan gjøre hverdagen ett hakk enklere, er alltid pluss i boka mi!

Så da hører jeg gjerne fra lifehackene deres =D

Her er noen fra meg:

*Sliter du med å stå opp, kan du ta et opptak av din egen stemme. Forskning har vist at vi hater vår egen stemme
https://www.youtube.com/watch?v=W1_Fh1uZ5-8
Med et opptak der du sier noe slikt som: "nå må du stå opp, stå opp, stå opp, stå opp", eller "ikke forsov deg nå", eller noe annet den duren, så er du nesten garantert å våkne på morgenen. (Jeg har det som min "last - chance" alarm.

*Få orden på krydderhylla di! Til dette trenger du tomme dopapir/tørkepapir - ruller, og en tom skuff.
- Skjær rullene i to, og brett dem ut. Legg de ned i skuffen, og legg krydderene oppi. Rullene sørger for at krydderglassene ikke ruller rundt, og du får orden på hva som er hvor. (Bonustips: Legg de i alfabetisk rekkefølge)

*Samle alt pålegget i en liten kurv i kjøleskapet. Da slipper du å lete rundt etter både det ene og det andre.

Jeg har sikkert mange fler, men dette var dem jeg kom på i farta =)
morsom tråd! denne like jeg :D Vi har alt pålegget i en kurv i kjøleskapet.. gjør det så mye lettere når man skal smøre mat.

Ellers så bruker jeg en gammel tallerkenhylle til kokebøkene mine. Da fronter jeg alle sammen så jeg ser hva jeg har.
Å de tar ikke så mye plass.

Kom på en til:
En fin måte å lære barna om sparing på, er å gi dem lommepenger som er delt opp i mynter. Feks to 10 - kroninger. Foreslå at det kan være lurt å sette den ene tieren på sparebøssa, og da kan h*n bruke den andre på hva h*n vil. Si også at banken belønner deg for å spare. Dette kaller vi renter. Gi barna en dato å spare til, og si at alt som blir spart, vil du gi 10% renter på som en belønning. Både 7 og 4 åringen min forsto dette konseptet da jeg brukte god tid på å forklare det til dem.

I fjor sparte ungene mine ca 400 kroner hver på sparebøssene sine, så da vi dro til Tusenfryd, fikk de 40 kroner ekstra i lommepenger.

I år har de spart enda mer =)

Elsker lifehacks x) har Google i mange timer og moret meg! Skal se gjennom etter noe jeg kan dele :)

Annbefaker Pintrest ;)

Jeg har sortert krydderet mitt i farger; rødt krydder, grønt krydder osv osv. Har ikke brukt tomme toalettpapir ruller men kjøpt sånn krydderting på IKEA. Den har antiskli så alt krydderet ligger facet opp i skuffen. Genialt :)
I noen av underskapene på kjøkkenet har jeg satt inn overskaphyller, da de er smalere og kan gi ekstra hylleplass uten å ødelegge for eventuelle høye produkter.
Mye kult der ute :)

Min aller beste lifehack er å stille datoen på tlf så man får fult liv på candy crush osv. HAHAH! :p

Ellers så legger vi alle klærne på høykant i skuffer og skap. Tar mindre plass, og man ser mye lettere hva man har. I skapet på kjøkkenet og badet har vi kurver til alt mulig. Typ "baking", "pasta","sauser" osv.

Min aller beste lifehack er å stille datoen på tlf så man får fult liv på candy crush osv. HAHAH! :p

Ellers så legger vi alle klærne på høykant i skuffer og skap. Tar mindre plass, og man ser mye lettere hva man har. I skapet på kjøkkenet og badet har vi kurver til alt mulig. Typ "baking", "pasta","sauser" osv.
Legge klærne på høykant? Aldri hørt om, har du ett bilde på det? :D

Skjønner heller ikke høykant.. :P Bilde? :-)

Funker det? :P Hater å sitte og vente på nye liv :P

Funker det? :P Hater å sitte og vente på nye liv :P

Det funker ja, still datoen, gå inn på spillet, gå ut igjenn og still datoen tilbake før du begynner å spille, så slipper du å få masse "straffe" minutter pga rot med datoene. :p
Vet ikke om det funker på alle spill da, men iallefall CC soda, og Pet rescue.

Back
Topp