Lifehack tråden!

Noen som har smarte løsninger til alle såper og shampooer og div i dusjen?

Den ene glassdøra i Dusjen hos oss knuste så nå er vi fire på badet til gutta og alle har forskjellige såper. Har ikke så mye hylle plass i dusjen så det står på gulvet:(

Noen som har smarte løsninger til alle såper og shampooer og div i dusjen?

Den ene glassdøra i Dusjen hos oss knuste så nå er vi fire på badet til gutta og alle har forskjellige såper. Har ikke så mye hylle plass i dusjen så det står på gulvet:(
Kjøpe slik som kan henges over døra med kurver? Fås blant annet på lucky duck etc :-)

Jeg elsker life hacks! :)

Jeg bruker også candy crush dato-trikset :)

Har en helt tom kurv stående som jeg putter ting oppi som jeg i farta ikke vet hvor skal (eller gidder putte på plass). Så rydder jeg innholdet i kurven på slutten av dagen. Er lettere å holde det ryddig da.

Har en sånn dyp skuff på kjøkkenet der jeg har alle matvarer jeg bruker daglig (som ikke trenger kjøleskap) lett tilgjengelig. Så slipper jeg gå i 2 vanlige matskap for hver ting.

Har en lekekasse til Mini i hvert rom, sånn at det blir lett å rydde leker i nærmeste kasse.

Når jeg planter frø, setter jeg dem på toppen av badeskapet. Der får de alltid ekstra masse varme (siden det er varmekabler der) og det er lyst.

Slipe kniver på undersiden av et keramikk krus.

Gulpekluter og kjøkkenhåndkler bretter jeg når jeg henger de til tørk. Da slipper jeg å brette senere.

Jeg har en slik:
http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/spr/19103135/
(Bare med 5 hyller og ikke 3) som jeg bruker til skittentøyssortering på badet. Tar nesten ikke gulvplass.

Hvis man vil style babyhår, kan man bruke solkrem eller fruktsaft (eks melon).

Når stellebordet var i bruk, festet jeg en smokk i en (ikke for lang) snor, så hadde Mini alltid smokk.

Fest en krok på stellebordet og heng en pose til bleier og søppel på den.

Det var det jeg kom på i farta :p
Juhu, takk for tips! Nå har det blitt ny skittentøyssortering på badet vårt :-D

Sikkert fler enn meg som er glad i levende lys, men talg på hylle, gulv, tepper eller duker er ikke så fint- så her er mine 2 beste tips for å fjerne talg.
Har du fått talg på en glatt flate som gulv, hylle, vegg eller bord venter du til det har tørket helt, Finn frem visakorte og skrap, bruk støvsugern til å få opp flakene. Da slipper du å bruke masse tid for å få bort fettet som blur liggende hvis du bruker varmt vann.
Har du fått talg på stoff som duk, gardin eller teppe venter du til det tørker helt, finn frem strykejernet, gråpapir og en håndduk. Bruk en flate som tåler høy varme, legg gråpapiret med den glatte siden opp oppå talget, strykk med strykejernet oppå gråpapiret samtidig som du drar gråpairet over på håndduken, grunnen til det er for å unngå nye flekker av talget som sitter fast i gråpapiret.

Håper det er til nytte for noen :)

Våtservietter!
Det er genialt. Jeg tørker støv med dem, sveiper over bordet, diverse håndtak og lysbrytere og over vasken på badet etpar ganger i uka (vasker med skikkelig såpe om søndagen da). Vasker hundene under magen og på potene når de er gjørmete.
Hvis man har litt desinfeksjonssprit er de supre å vaske over stellebordet og toalettet :)

Det gjør jeg også :D

Jeg lar epler som er litt voksaktige ligge i vann med eddik :) da blir de kvitt det og blir rene, gjør også dette med det meste av frukta jeg kjøper, er ikke så flink til å kjøpe økologisk :sorry:

Back
Topp