Sukker og kosthold

Svirremor

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Hvor flinke er dere? Jeg har til vanlig et normalt kosthold. Spiser vanlig til hverdags og koser oss litt i helgene. Slank i kroppen så har ikke tenkt over det om jeg spiser en is i uka liksom. Nå kjenner jeg at samvittigheten kommer når jeg har i meg noe usundt eller med mye sukker. Leste noe om at barnet nå tar min næring og tenker litt på hvor stoe baby kommer jeg til å få? :p Dropper dere det snaddere nå?

Alt med måte.:) Jeg mumser aldri masse snop, men kan godt spise både en is og et kakestykke hvis det passer seg sånn.:) på en ukedag også.
Spiser variert til vanlig og fortsetter med det i svangerskapet.:)

Jeg koser meg innimellom med en is eller en liten sjokolade bit, men da spiser jeg det med god samvittighet også :) spiser relativt sunt til vanlig, og nå i graviditeten spiser jeg mer variert frukt, og drikker nesten bare vann. Jeg går også på glutenfritt kosthold men idag spora det litt av, og det ga meg dårlig samvittighet...

Jeg er ikke flink!!må skjerpe meg,men er så galen etter saft og is!Sukker!Prøver å begrense d,men det er ikke så lett!Prøver å spise mer frukt og grønt,og drikker mer vann nå enn før graviditeten da..:) men nei,jeg er ikke flink nok!

Akkurat nå er jeg såpass kvalm og kaster mye opp at når jeg først har matlyst må jeg bare spise det jeg kan få ned, er ikke så nøye på om det er sunn mat eller ikke. Tenker at noe næring er bedre enn ingenting ;) Men jeg spiser aldri snop, potetgull eller drikker brus, så da føler jeg at det går greit.. :)

Jeg spiser akkurat det jeg har lyst på, fordi jeg sliter så med kvalmen at jeg ikke orker så mye annet. Noen ganger er det frukt og grønt, andre ganger popcorn & is!

Spiser ganske variert. Er glad i både frukt og grønnsaker og spiser en del grove brødvarer, pasta osv. Men jeg spiser godis i ny og ne uten å føle dårlig samvittighet for det. Er normalvektig. Nå har jeg hatt mye cravings og har drukket en del oboy og cola, og akkurat det er jo ikke å foretrekke.

Nei, jeg har vært for dårlig på det frem til nå. Var noen kilo for mye før jeg ble gravid og har lagt på meg noen kilo frem til nå også. De forrige gangene la jeg på meg 27 og 30 kilo, så bør virkelig ha fokus på dette. Og andremann var stor bebis på 4060g, og var på grensa til svangerskapsdiabetes sist.

Blir nok full fokus nå som den verste uggenheten og trøttheten har gitt seg. Skulle bare ønske at økt matlyst ikke var en av mine symptomer!

Har vært veldig flink til nå :) Spiste mye snop før og drakk mye cola. Men spiser nesten ingenting lenger :) Håper det fortsetter sånn :)

Her er det skjerpings nå, hadd noen uker med ekstremt kvalme og da har jeg spist det jeg har lyst på, fra i dag av skal det endres!

Syns det går greit å begrense inntak av hvitt sukker, men frukt- og melkesukker er værre.. Appelsinjuice hjelper på kvalmen, så foreløpig drikker jeg det med god samvittighet :) regner med hvitt sukket er værst, så får være mest streng på det :P

Oboy har vært mine store kjærlighet også :/ jeg hadde noen uker hvor jeg spiste det jeg måtte for å unngå å bli kvalm, tenkte jeg skulle bli flinkere nå, men har nok litt å gå på ifht dere ser jeg :) spiser ikke mye snadder men jeg blitt så glad i is! ;) får prøve å gå raskere forbi isdisken neste gang ;)

Jeg har stort forbedringspotensial her :-\ Håper å få det til bedre framover :-)

Jeg har stort forbedringspotensial her :-\ Håper å få det til bedre framover :-)

Samme her! :/ får nesten dårlig samvittighet av å se overskriften kosthold og sukker :D men er til vanlig veldig sunn altså! starter med bedre kosthold imorgen.. (Idag har jeg bursdag og siklet etter sjokoladekake i ukesvis nå...).

Oboy har vært mine store kjærlighet også :/ jeg hadde noen uker hvor jeg spiste det jeg måtte for å unngå å bli kvalm, tenkte jeg skulle bli flinkere nå, men har nok litt å gå på ifht dere ser jeg :) spiser ikke mye snadder men jeg blitt så glad i is! ;) får prøve å gå raskere forbi isdisken neste gang ;)

Sukkerfri is på REMA 1000 :)

Back
Topp