Er det arbeidskrav ifht barnehagelærerutdanning? Ble nysgjerrig siden jeg er barnehagelærer selv
Har 2 gode og en vond opplevelse i forhold til tilvenning av mitt eget barn (3 ulike barnehager), den vonde opplevelsen klarte vi faktisk å snu slik at det ordnet seg, men siden det kanskje mest er aktuelt for deg med de minste barna (vet ikke hvorfor, men gjetter meg til at du har fokus på de minste), så kan jeg fortelle om de 2 beste i stikkord:
Snuppa var 16 mnd da hun startet i første bhg - en familiebhg med 7 barn & 3-4 voksne. Den andre var en større barnehage da hun var 2 år.
- God mottagelse fra personalet + en bestemt person med ansvar for tilvenning av barnet. Førsteinntrykket er utrolig viktig for både barn og foreldre!
- Jeg fikk mms/sms i løpet av dagen de første 3-4 dagene. Det var utrolig godt, og jeg slappet mer av.
- God tilbakemelding fra personalet da jeg hentet barnet etter de første dagene hun var der alene. Det gjorde at jeg visste at personalet gjorde en innsats for å bli kjent med snuppa og se hennes behov.
Til tross for en lang periode med gråt, så visste jeg at personalet gjorde en god jobb. Det var alfa omega for meg, og det tar jeg med meg i min jobb når vi har barn på tilvenning hos oss også.