Forkjølet baby

liry

Elsker forumet
August 2018
Lille er fire uker, og har vært forkjølet i to uker allerede (smittet av storebror). Hun har stort sett bare vært tett i nesen (store grønne buser), så vi har holdt det i sjakk med nesedråper og nesesuger, men ila helgen har hun blitt verre og hun har nå mye slim i halsen i tillegg. Høres slimete ut, hoster opp slimklyser og "skummer" tidvis rundt munnen :(
Hun spiser og tisser godt, og har ikke feber, så jeg har avventet å kontakte legen. Er nok bare en forkjølelse og da får de vel uansett ikke gjort noe med det, og jeg vil ikke virke som en hysterisk mor, men samtidig vil jeg jo at hun skal bli bedre...
Hva tror dere, er det bare å la det gå over av seg selv, eller ville dere dratt til legen?
(Hadde jeg trodd det var noe akutt/alvorlig hadde jeg selvfølgelig ringt for lenge siden)

Det viktigste er å følge allmenntilstanden. Jeg hadde nok ikke kontaktet lege dersom hun både spiser og tisser godt, det virker jo som dere klarer å kontrollere dette hjemme slik du forklarer det :)

Det viktigste er å følge allmenntilstanden. Jeg hadde nok ikke kontaktet lege dersom hun både spiser og tisser godt, det virker jo som dere klarer å kontrollere dette hjemme slik du forklarer det :)
Ville ringt til legen, jeg har fått beskjed om at så små alltid skal sjekkes av lege...

Jeg ringte legen (for hun har sovet mer idag og igår enn til vanlig) og vi dro dit på en sjekk. Han mistenkte RS-virus, så nå er vi på vei til sykehuset for å bli sjekket ordentlig på barneavdelingen... Stakkars lille tulla:(

Jeg ringte legen (for hun har sovet mer idag og igår enn til vanlig) og vi dro dit på en sjekk. Han mistenkte RS-virus, så nå er vi på vei til sykehuset for å bli sjekket ordentlig på barneavdelingen... Stakkars lille tulla:(

God bedring til frøkna!
De er ekstra nøye nå når de er så små. Bedre med endel for mye enn for lite. :)

Da er jo allmenntilstanden endret, så da hadde jeg gjort det samme. God bedring til dere :)

Huff! God bedring! Håper dere slipper unna RS-virus.

Takk for det:) Vi fikk konstatert at det er RS-virus, men så lenge hun fortsatt spiser og tisser bra, og hun ikke blir verre kunne vi dra hjem. Det har jo vart et par dager allerede, så legen mente hun sannsynligvis er over det verste! Så da håper vi det går fort over:dummy1:

Bra at hun er over det verste, da. RS virus er noe dritt, altså..
Her kommer jeg nok til å ringe lege ganske kjapt hvis Tuva blir syk, men så er jo jeg en bekymra førstegangsmor også:-) Dessuten har jeg en venninne som hadde skummel opplevelse da sønnen fikk RS-virus (gikk bra til slutt, altså, men han ble veldig syk), så er litt redd for akkurat det.

God bedring. Godt formen er såpass bra selv med RS virus. Håper hun blir raskt bedre :-)

Back
Topp