Fått brev i posten i dag!

Så flott at det etterlengtede brevet endelig har kommet! :-) jeg ble henvist i oktober 14 og fikk svarbrev at henvisningen var mottat kort tid etterpå. Der sto det bla at behandlingen ikke er en rettighetsbehandling. Så fikk vi nytt brev i januar med innkalling til forsamtale. Der var ordlyden lik som hvitveisen sin. Jeg nærmer meg om noen år å være "for gammel' i det offentlige, men tror ikke jeg har blitt prioritert på grunn av det. Egentlig burde jo kvinner med endometriose fått høyere prioritet enn oss andre, forstår at det er en ekstra belastning å gå rundt å tenke på at endoen muligvis forverrer seg for hver måned man går uten behandling.

Ja, veldig godt med brevet! :) På Riksen har de gått bort fra bestemt aldersgrense nå, så kanskje det er derfor du ikke fikk prioritet allikevel? :confused:

Jeg synes det er frustrerende at spesialistene, som først opererte meg for endometriose i august og deretter så forandringer i livmoren min, adenomyose, i januar, sier at den viktigste behandlingen er å ha så sjeldent mensen som mulig - resten av livet. Og med endo-smerter omtrent daglig så minner det meg også hele tiden på hva problemet mitt er. :( Nå hjelper nedregulering for mange med endometriose, og jeg har tenkt til å høre om jeg eventuelt kan gå på medisiner for nedregulering en lengre periode. I så fall kan endo og adeno få en pause før forsøk. Og da går det jo bra med ventetid også. :) Og så lenge jeg ikke går på medisiner så prøver vi videre selv - det kan jo hende at det plutselig kommer et kø-mirakel som klarer å klamre seg fast i min fiendtlige livmor. ;) (Alltid lov å håpe hvert fall.)

Ja, kjemoegodt å få en dato! :D Det virker som mannen min slipper å levere ny nå, men jeg får endelig svar på mandag. :) Det virket som det var viktig at prøven var tatt på Riksen, og det har mannen min gjort for to måneder siden - bare nytt journalsystem på Riksen som har rotet det til for oss. Vi rekker dit på 1,5 time når vi drar utenom morgen-rushet - så forrige gang fikk han tatt prøven hjemme. Det blir vel et toalettlignende rom under IVF-forsøk senere, så jeg får vel uansett bare forberede han på det. :rolleyes: Tar helt sikkert mer tid enn hjemme ja, godt tips. :)

Håper det går greit for dere på mandag! :) Lykke til!!!
Litt porr på telefonen med ørepropper så trenger det sikkert ikke ta alt for lang tid.

Litt porr på telefonen med ørepropper så trenger det sikkert ikke ta alt for lang tid.

Haha... Nei, det er jo også et alternativ. :p Vi får se, det kan se ut til at det sannsynligvis ikke blir før august-oktober en gang, så han får finne ut hvordan han vil ordne det. :D

Haha... Nei, det er jo også et alternativ. :p Vi får se, det kan se ut til at det sannsynligvis ikke blir før august-oktober en gang, så han får finne ut hvordan han vil ordne det. :D
Hehe, det går nok fint. Tenk om vi hadde hatt det så lett...

Hehe, det går nok fint. Tenk om vi hadde hatt det så lett...

Jeg tror kanskje vi kvinner er laget sånn at det er vi som skal ha ansvar for selve produksjonen av barn siden vi er mye tøffere enn mannfolka. ;) :D :cool:

Jeg tror kanskje vi kvinner er laget sånn at det er vi som skal ha ansvar for selve produksjonen av barn siden vi er mye tøffere enn mannfolka. ;) :D :cool:
Ja, ingen tvil om det. Tvi tvi når dere skal igang. Håper jeg ikke er her lenger til høsten. :-)

Ja, veldig godt med brevet! :) På Riksen har de gått bort fra bestemt aldersgrense nå, så kanskje det er derfor du ikke fikk prioritet allikevel? :confused:

Jeg synes det er frustrerende at spesialistene, som først opererte meg for endometriose i august og deretter så forandringer i livmoren min, adenomyose, i januar, sier at den viktigste behandlingen er å ha så sjeldent mensen som mulig - resten av livet. Og med endo-smerter omtrent daglig så minner det meg også hele tiden på hva problemet mitt er. :( Nå hjelper nedregulering for mange med endometriose, og jeg har tenkt til å høre om jeg eventuelt kan gå på medisiner for nedregulering en lengre periode. I så fall kan endo og adeno få en pause før forsøk. Og da går det jo bra med ventetid også. :) Og så lenge jeg ikke går på medisiner så prøver vi videre selv - det kan jo hende at det plutselig kommer et kø-mirakel som klarer å klamre seg fast i min fiendtlige livmor. ;) (Alltid lov å håpe hvert fall.)

Ja, håpet er viktig å ha, uansett hvor vanskelig det tidvis føles. :-)

Ja, ingen tvil om det. Tvi tvi når dere skal igang. Håper jeg ikke er her lenger til høsten. :-)

Nei, du er på terminforum og bare heier på oss til høsten. :D

Ja, håpet er viktig å ha, uansett hvor vanskelig det tidvis føles. :-)

Ja. Det var lettere å håpe rett etter pilleslutt, men det er fint å håpe av og til nå og. ♡

Kan oppdatere med at mannen ikke trenger å levere ny sædprøve, det var bare feil pga nytt journalsystem tror jeg. Nå er alt i orden, og prøvesvaret fra prøven for to måneder siden ligger i journal. :)

Når mannen skal til pers ved forsøk, kan du fortelle at de har egne rom, med kølappsystem. Finnes noen blader og litt sånt der inne visstnok, for å "få opp stemningen" ;)

Lykke til på forsamtale! Deilig å ha noe konkret å forholde seg til!
Om det ikke blir oppstart før til høsten, er ting noe mer satt, og dere vil få instruksjoner om medisiner etc.

Så spennende! Kanskje ses vi på Riksen til høsten ;)

Når mannen skal til pers ved forsøk, kan du fortelle at de har egne rom, med kølappsystem. Finnes noen blader og litt sånt der inne visstnok, for å "få opp stemningen" ;)

Lykke til på forsamtale! Deilig å ha noe konkret å forholde seg til!
Om det ikke blir oppstart før til høsten, er ting noe mer satt, og dere vil få instruksjoner om medisiner etc.

Så spennende! Kanskje ses vi på Riksen til høsten ;)

Haha.... Kølapp for å runke. :p Jeg skal informere han om det.

Det virker som det er fullt frem til sommeren, så det blir nok høsten på oss ja. Utfra hva andre har fått beskjed om ser jeg her inne. Men dersom jeg kan få prøve nedregulering i 3-6 måneder for behandling av endometriosen, så passer det jo fint med høsten.

Det hadde vært hyggelig å hilse på deg på Riksen. ;)

Back
Topp