♡ Drømmen vår ♡

Ja, og da kan vi planlegge sommerferie. Jeg har tenkt til å spørre om jeg kan gå på medisiner frem til forsøk for å dempe endometriosen. Da blir det prøvepause frem til oppstart. Det er egentlig helt greit, for da kan jeg ha skikkelig sommerferie. Og kanskje litt bedre sjanse ved IVF. SPENT!

Du får nok time før sommeren du og da. ;) Det er 7 uker siden henvisningen min ble sendt! :D
Høres ut som en god plan :D

For vår del er det jo ikke sånn kjempehast siden jeg fortsatt har et håp om Femar, men det hadde jo vært godt å ha en konkret plan å forholde seg til hvis det blir pper etter Femarkurene ja :D

Høres ut som en god plan :D

For vår del er det jo ikke sånn kjempehast siden jeg fortsatt har et håp om Femar, men det hadde jo vært godt å ha en konkret plan å forholde seg til hvis det blir pper etter Femarkurene ja :D

Forsamtalen er jo uansett greit å få dato på. Så håper jeg at du får Femar-baby uansett! :D

Wææææææ! Herrigud! Så
Utrolig deilig :) gleder meg til å
Høre hva de sier på samtalen :)

Ja, det gleder jeg meg til. :) Jeg vet jo at vi er godkjent for IVF behandling, siden jeg har snakket med en lege der på telefon allerede. Så det er mest spennende om det blir august, september eller oktober... Vente vente vente!

Brevet!!!

Og det var et tykt brev, teipet godt igjen. Vi har fått time 5. mai. :D

Jeg må ringe i morgen for de har lagt med både rekvisisjon på sædprøver, og på blodprøver for oss begge (hepatitt B, C, HIV og Rubella). Det har vi jo allerede tatt, og det er sendt til Riksen. Det er uansett ikke så farlig - nå er vi i gang. :D

Edit: Det var en annen på Assistert som var på Riksen til forsamtale i dag. Hun fikk beskjed om forventet oppstart i august, så jeg regner med at det blir høsten for oss. :)
Å herregud så fantastisk! Endelig! Nå ble jeg utrolig glad! Dette blir bra Lykkeliten ♡♡ Stor klem ♡♡

Å herregud så fantastisk! Endelig! Nå ble jeg utrolig glad! Dette blir bra Lykkeliten ♡♡ Stor klem ♡♡

Ja, det var utrolig godt å få brevet - og så raskt! :D Nå kan jeg telle ned istedenfor å gå i sånn uviss venting, og det takler jeg bedre (selv om jeg er utålmodig uansett da.) Takk for at du heier og takk for klemmen ♡

Nedtelling er konkret
Du kan krysse av / streke ut/ hva du enn gjør, en dag av gangen. Nedtelling er bra. Uvisse er vanskelig

Nedtelling er konkret
Du kan krysse av / streke ut/ hva du enn gjør, en dag av gangen. Nedtelling er bra. Uvisse er vanskelig

Nedtelling er veldig bra. Foreløpig har jeg ikke planlagt noen nedtellingsplan, men jeg legger det inn i IVF app'en jeg har lastet ned. :) Så er vi i gang.

Men så håper jeg det ikke betyr at du likevel må vente til... hva blir det... september med nesespray? Men litt jemeprøving med Femar først er helt ok tenker jeg. Likevel, vi teler ned!

Jeg har vel nok til to runder femar. Regner med nesespray i august eller september. Så får vi se om jeg skal prøve flere sykluser selv, eller om jeg skal ha ekstra lang nedregulering pga adeno og endo. :)

Og ja, julifri er fint det. Særlig siden sfo er stengt 1-31 juli

Oj. Det var lenge stengt. Fryktelig upraktisk for de som ikke kan velge seg hele juli.

Ingen flere fruktbare tegn. Det blir vel CD 21 da. :rolleyes: Vente og se. CD 16 i dag.

Nå har jeg lagret telefonnummeret til IVF avdelingen på telefon. :p Skal ringe nå for å høre om sædprøve og blodprøver. Det kan hende sekretæren er litt sen i dag, for jeg kommer ikke gjennom på telefon til sekretær (bare sånn opptatt-signal, ikke kø, så det virker feil). Jaja. Jeg fortsetter bare å prøve. Hvis ikke får jeg ringe sykepleier etter kl 12.

Edit: ARG!!!!!! Hvorfor funker det ikke å ringe i dag da??? :mad: Jeg er jo ikke en person med mye tålmodighet.

Last edited:
Jeg har vel nok til to runder femar. Regner med nesespray i august eller september. Så får vi se om jeg skal prøve flere sykluser selv, eller om jeg skal ha ekstra lang nedregulering pga adeno og endo. :)
Spent på hva det blir til.

Du er lagt til i nedtellingen min på jobb :-)

Oj. Det var lenge stengt. Fryktelig upraktisk for de som ikke kan velge seg hele juli.
Ja, jeg er heldig og fikk altså uke 28-31, og så har mamma ham de tre dagene.

En mnd, juli, stengt på sfo er ganske vanlig, tror jeg. Noen steder er det slik at en sfo i kommunen er åpen for påmelding mitt ekstra betaling, ellers betaler vi jo bare 11 mnd

Ingen flere fruktbare tegn. Det blir vel CD 21 da. :rolleyes: Vente og se. CD 16 i dag.

Nå har jeg lagret telefonnummeret til IVF avdelingen på telefon. :p Skal ringe nå for å høre om sædprøve og blodprøver. Det kan hende sekretæren er litt sen i dag, for jeg kommer ikke gjennom på telefon til sekretær (bare sånn opptatt-signal, ikke kø, så det virker feil). Jaja. Jeg fortsetter bare å prøve. Hvis ikke får jeg ringe sykepleier etter kl 12.

Edit: ARG!!!!!! Hvorfor funker det ikke å ringe i dag da??? :mad: Jeg er jo ikke en person med mye tålmodighet.
Tar de ikke telefonen, eller er noe galt?

Håper du kommer gjennom snart

Får du ikke tak i dem??? Nå mister jeg tålmodigheten...

Spent på hva det blir til.

Du er lagt til i nedtellingen min på jobb :-)

♥♥♥

Ja, jeg er heldig og fikk altså uke 28-31, og så har mamma ham de tre dagene.

En mnd, juli, stengt på sfo er ganske vanlig, tror jeg. Noen steder er det slik at en sfo i kommunen er åpen for påmelding mitt ekstra betaling, ellers betaler vi jo bare 11 mnd

Hmmm... Det er jo litt av en nøtt for mange det da. Jeg har ikke begynt å tenke på SFO riktig enda. :p

Tar de ikke telefonen, eller er noe galt?

Håper du kommer gjennom snart
Får du ikke tak i dem??? Nå mister jeg tålmodigheten...

Kom gjennom for en time siden, men fikk ikke svar angående sædprøven. Sekretær skulle gi beskjed om at jeg lurer på det, så skal noen ringe meg tilbake. Hvis jeg ikke hører noe så sender jeg spørsmål i MinJournal (på Internett) som OUS legger inn for alle sine pasienter. Jeg fikk bekreftet at vi må ta infeksjonsprøvene på nytt, så de stoler tydeligvis ikke på laboratoriet fastlegen min har brukt. Da vet jeg det til neste år (eller søskenforsøk), for da kan fastlegen sende rett til Rikshospitalet neste gang. Blodprøven tok jeg nå på jobb, fikk jo rekvisisjon med brevet i går - så jeg tok det med meg i tilfelle det var riktig at den skulle taes på nytt. Mannen får ta neste uke.

Det er mest praktisk om han ikke trenger ny sædprøve, men det er uansett ikke så viktig nå, for nå er vi på vei. :D

♥♥♥

Hmmm... Det er jo litt av en nøtt for mange det da. Jeg har ikke begynt å tenke på SFO riktig enda. :p

Kom gjennom for en time siden, men fikk ikke svar angående sædprøven. Sekretær skulle gi beskjed om at jeg lurer på det, så skal noen ringe meg tilbake. Hvis jeg ikke hører noe så sender jeg spørsmål i MinJournal (på Internett) som OUS legger inn for alle sine pasienter. Jeg fikk bekreftet at vi må ta infeksjonsprøvene på nytt, så de stoler tydeligvis ikke på laboratoriet fastlegen min har brukt. Da vet jeg det til neste år (eller søskenforsøk), for da kan fastlegen sende rett til Rikshospitalet neste gang. Blodprøven tok jeg nå på jobb, fikk jo rekvisisjon med brevet i går - så jeg tok det med meg i tilfelle det var riktig at den skulle taes på nytt. Mannen får ta neste uke.

Det er mest praktisk om han ikke trenger ny sædprøve, men det er uansett ikke så viktig nå, for nå er vi på vei. :D
Du er et stykke unna sfo enda.

Bare vent. Om tre år har jeg en gutt som er ferdig med 4. Klasse og rett og slett ikke har sfo. Og 8 uker sommerferie...

Ang prøvene deres, rart om de må tas på nytt, men ikke utenkelig, så det er nå bare å få gjort det da.

Du er et stykke unna sfo enda.

Bare vent. Om tre år har jeg en gutt som er ferdig med 4. Klasse og rett og slett ikke har sfo. Og 8 uker sommerferie...

Ang prøvene deres, rart om de må tas på nytt, men ikke utenkelig, så det er nå bare å få gjort det da.

Blodprøve måtte taes på nytt, det svarte sekretæren på. De vil analysere dem på Rikshospitalet, fastlegen brukte sin standard-lab. (Og det var jo synd, for fastlegen kunne jo rekvirert til Riksen om vi hadde visst det, men blodprøve går fort å ta når den kan taes lokalt og sendes til Riksen). Så jeg gikk rett bort på blodprøvetakingen her etter at jeg hadde snakket med henne. (Hadde tatt med brevet på jobb, så jeg hadde rekvisisjonen.)

Sædprøven tviler jeg egentlig på at han må ta på nytt. Det virket som sekretæren også synes det var rart, men det visste hun ikke, så da venter jeg på telefon fra en eller annen som kan svare. Og jeg er ikke tålmodig i dag. Jeg vil vite NÅ enda det overhodet ikke er dårlig tid. Vi trenger jo egentlig ikke vite det før rett før. :p

Hehe, man vil jo vite likevel.

Ja. Galskapen lenge leve. Det er også litt det at jeg foretrekker at alt er ferdig kartlagt til forsamtalen. Så det ikke er noe mer de skal ta hensyn til i videre vurderinger. :)

Back
Topp