Lekser!

Her syntes jeg vi får lite info gjennom lekseplanen. De har jo bare lekse i norsk, matte og engelsk. Mens de har flere fag på skolen. Samt at de gjør mye på skolen som vi ikke får sett. Joda jeg kan se på leksene at de nå skal lære å telle mynter f.eks. men det sier meg så lite i forhold til alt det andre de lærer på skolen.

Vi har bare lekse i norsk og matte, så ja, det er litt lite info om de andre fagene, ingen tvil. Det er likevel her fokuset på alt ligger på skolen i 1. klasse, så de andre fagene snakker vi mer om hva de har gjort på og det er lettere å følge enn akkurat basisfagene, men jeg hadde gjerne likt å vite mer om de andre fagene også ja.

Jeg synes liekvel det at han har lekser gjør at jeg får se litt av HVORDAN han jobber, ikke bare HVA han jobber med, og det er verdifullt for å følge opp en førsteklassing synes jeg.

Kjenner jeg blir provoosert , har du hatt barn med dysleksi?et er ikke bare å løse det altså.!
Det handler ikke om fri barneoppdragelse i det hele tatt, det handler om å få komme hjem å skippe å sette seg ned med lekser iflere timer.Ja for mange sitter faktisk i flere timer, enten fordi de ikek får hjelp eller fordi det er for mye å gjøre eller andre ting.

Dessverre er det fortsatt mange som tror at dysleksi er latskap :(

Nettop, vi snakker også om det og repeterer ting han forteller om, null problem å følge medselv de agene han ikke har lekser

Du har en som er hakket mer informativ enn "husker ikke, men vi var ute på sfo" som gjerne er det svaret jeg får får jeg spørr hva min snakket om i reliogionstimen, hva de gjorde i gym, hvordan musikktimen var eller noe annet....Reelt sett vet jeg litt for lite om hva de driver med i disse fagene, ja...

Du har en som er hakket mer informativ enn "husker ikke, men vi var ute på sfo" som gjerne er det svaret jeg får får jeg spørr hva min snakket om i reliogionstimen, hva de gjorde i gym, hvordan musikktimen var eller noe annet....Reelt sett vet jeg litt for lite om hva de driver med i disse fagene, ja...

Har du gutt?:p
Kjenner igjen de samtalene ja.. Her husker han ingenting :o

Min snakket ikke han heller i starten, men etterhert. Vi måtte bare jobbe litt me at han skulle fortelle

Har du gutt?:p
Kjenner igjen de samtalene ja.. Her husker han ingenting :eek:

Jepp, dette er eldstemann som er en gutt på 6,5

Vi får se når lillesøster kommer etter om noen år

Min snakket ikke han heller i starten, men etterhert. Vi måtte bare jobbe litt me at han skulle fortelle
Vi har jo et par år igjen å øve på det før han er like gammel som din, for vi prøver hver dag ja. Vi får håpe det hjelper med tiden.

Og jeg får vel egentlgi mer detaljer fra lillesøster sin dag i bhg enn hans på skolen, mens hennes kan jeg hjelpe på vei vha dagsrapproten fra de ansatte...

Jeg vet , var derfor je ble porovosert nå. Det handler virkelig ikke om latskap nei.

Nei, og de med dysleksi har en vannskelig skolegang, de må virkelig jobbe for å få ting på rett plass, og trenger litt veiledning.
Jeg vet at dette arvelig, jeg har arvet det fra min pappa og jeg håper sånn på at mine barn ikke arvet dette fra meg. Og jeg selv blir veldig provosert av slikt, men velger å overse for det meste..

Etter mye trening så kommer det, mi er 8 og jeg har noen år med "husker ikke og vet ikke" på alt av spørsmål. Men nå forteller hun veldig bra hva som har skjedd og hva hun har gjort :)

Nei, og de med dysleksi har en vannskelig skolegang, de må virkelig jobbe for å få ting på rett plass, og trenger litt veiledning.
Jeg vet at dette arvelig, jeg har arvet det fra min pappa og jeg håper sånn på at mine barn ikke arvet dette fra meg. Og jeg selv blir veldig provosert av slikt, men velger å overse for det meste..
Burde sikkert overstt det jeg også, men denne gangen klarte jeg det ikke.

Vi får håpe de vil snakke litt mer etterhvert, her spør jeg lærer og assistenter for å få litt informasjon :) Hihi

Vi har jo et par år igjen å øve på det før han er like gammel som din, for vi prøver hver dag ja. Vi får håpe det hjelper med tiden.

Og jeg får vel egentlgi mer detaljer fra lillesøster sin dag i bhg enn hans på skolen, mens hennes kan jeg hjelpe på vei vha dagsrapproten fra de ansatte...
Min sa ingenting første året omtrent, men da hadde vi jo ukentlig kommunikasjon med lærer siden han ikke hørte noe og vi hade store problemer i forhold til det.

I mot. Han er sliten og Lei når han kommer hjem, lite motivert! Blir fort og gifte negativ stemning hjemme pga leksemas. Jeg vil at de timene vi har på ettermiddagen skal være kos.
Det er også styr å få tid med flere barn og aktiviteter på ettermiddag. De kunne heller hatt en ekstra skoletime syntes jeg.

Jeg kunne ønske vi hadde montesorriskole her , de har lengre dager og ingen lekser.

Vi har bare lekse i norsk og matte, så ja, det er litt lite info om de andre fagene, ingen tvil. Det er likevel her fokuset på alt ligger på skolen i 1. klasse, så de andre fagene snakker vi mer om hva de har gjort på og det er lettere å følge enn akkurat basisfagene, men jeg hadde gjerne likt å vite mer om de andre fagene også ja.

Jeg synes liekvel det at han har lekser gjør at jeg får se litt av HVORDAN han jobber, ikke bare HVA han jobber med, og det er verdifullt for å følge opp en førsteklassing synes jeg.

Jada jeg skjønner hva du mener, jeg liker godt selv å se hvordan hun jobber med ulike ting. Jeg trur allikevel at vi hadde nok fått et større utbytte av at det var større åpenhet mellom skole og hjemme om hva, hvordan og hvorfor man jobber med i de ulike fagene. Og ikke bare se hvordan de gjør leksa si i norsk, engelsk og matte.

Jeg syntes nemlig det er vanskelig å jobbe med frøkna og forberede hun til diktat og gloseprøver når jeg ikke vet om de skal ha glosene muntlig, skriftlig, skal de skrive de på norsk eller engelsk. Dette forandrer seg nemlig hver uke og jeg har aldri fått se hvordan det har gått eller fått tilbakemelding fra lærer om hvordan det går. Men så samler lærer de inn så får de boka tilbake når de skal ha by gloseprøve/diktat og så tar lærer de inn i igjen uten at ungene heller har sett gjennom det de har gjort og om de hadde noen rette.

Nettop, vi snakker også om det og repeterer ting han forteller om, null problem å følge medselv de agene han ikke har lekser

Ja jeg føler jeg får mer informasjon gjennom det frøkna forteller iforhold til hva og hvordan de har jobbet med de forskjellige fagene den dagen. Enn de få leksene de har. Men jeg graver kanskje vel mye i hva de har gjort på skolen helt fra begynnelsen til slutt og så sfo til slutt.

Jeg vet , var derfor jeg ble porovosert nå. Det handler virkelig ikke om latskap nei.

Jeg har aldri noen gang sagt at dysleksi er latskap, hvor i all verden leser dere det???? :o min bror har sterk dysleksi. Lekser og skolegang skal bli tilrettelagt for de som trenger det. Jeg tar ikke utgangspunkt i at alle elever har dysleksi eller andre problemer, jeg tar utgangspunkt i en normal, gjennomsnittsperson uten noen ekstreme vansker.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp