Ikke i bruk
Forumet er livet
Er du for eller mot lekser i småtrinnet på skolen? Og hvorfor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er veldig ambivalent.
Jeg ser fordelene med lekser, både for en ekstra repetisjon, og så vi foreldre kan følge bedre med. Samtidig føler jeg at de småp barna våre lever ett mye strengere og strammere liv enn vi voksne. Voksne har fri når de er ferdig på jobb for dagen, mens barna må hjem og jobbe mer. Voksne (ikke alle, men mange) kan avspasere, ta ferie nogenlunde når de ønsker etc, men ikke små skolebarn. (Ja, det var litt utenfor tema, jeg vet det.)
Det er også veldig synd for de barna som ikke har foreldre som klarer eller vil hjelpe de med leksene. Hadde man hatt lengre skoledag, så hadde man fått den hjelpen man trengte av kvalifiserte. Må være like frustrerende og være en forelder som ikke evner og hjelpe barnet med leksene selv så mye man ønsker.
Jeg er helt enig med deg.Jeg er FOR, slik at vi foreldre kan følge med på hva de lærer - og bidra til bedre læring.
EnigJeg er FOR, slik at vi foreldre kan følge med på hva de lærer - og bidra til bedre læring.