Jordmor eller lege?

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hva velger du gå til under svangerskapet?
Her velger jeg byttepå. Annenhver time:)

Bytter nok på jeg å :) eller det spørs egentlig på jordmor :) legen er litt rar egentlig :/
Så vurderer å bytte hele han :p

Forrige svangerskap gikk jeg bare til legen. Var hos jordmor to ganger tror jeg, men der følte jeg ikke jeg fikk noe svar eller hjelp i det hele tatt. Legen min har ultralyd apparat, så jeg fikk ul hver time, altså en gang i måneden ca :) (Var der relativt ofte pga sykemelding) Så tipper jeg kommer til å gjøre det samme denne gangen :)

Forrige svangerskap gikk jeg bare til legen. Var hos jordmor to ganger tror jeg, men der følte jeg ikke jeg fikk noe svar eller hjelp i det hele tatt. Legen min har ultralyd apparat, så jeg fikk ul hver time, altså en gang i måneden ca :) (Var der relativt ofte pga sykemelding) Så tipper jeg kommer til å gjøre det samme denne gangen :)
Så utrolig kjekt med lege som har det da:)

Her gikk jeg også annenhver gang sist, men nå har jeg en annen lege enn da. Skal bli spennende se hvordan timene med ny lege blir. Hadde jo vært flott om hun hadde ultralydapparat, men det er kanskje ikke så vanlig de har?

Bytter på denne gangen og :) Gjorde det i begge de forrige svangerskapene :)

Blir nok mest jordmor her. Føler de har mer greie på det:p men til legen av og til og da:) var mest til jordmor sist:)

Bor i Sverige, og her er det mest jordmor tror jeg.

Samme som med de to andre, kun til jordmor. Men skulle virkelig ønske at jeg kunne ha ho samme som før. Men det funker dårlig siden vi nå bor 50 mil unna :p
Var hos legen første gangen da, for å ta blodprøver osv.

Jordmor. Legen min er gått ut på dato :p

Tror det blir legen her. Hun har heiet på meg hele veien, og er veldig opptatt av hvordan det går med meg :)

Begge deler tror jeg. :) tar man kontakt med jordmor selv? Husker ikke hvordan det var sist! :p

Her blir det bare lege :) har gått til han de begge andre gangene, og han er veldig nøye og passer på at alt er bra :) også ble han helt rørt da vi fikk høre hjerte lydene til guttene for første gang, så jeg stoler på at han bryr seg... Han er også lege på helsestasjoner så han har god kunnskap... Fastlegen min siden ungdomskolen...

Tar det litt som det kommer. Begynner hos legen så får vi se. Regner med det blir litt av begge deler. Har en flott lege. :)

Her er det vanlig med annenhver gang, men fikk ikke jordmortime før om kjempelenge, så blir mest lege i begynnelsen.

Her blir det i hovedsak jordmor, men må til lege å ta blodprøver og evt ved sykemelding hvis det skulle komme til å bli et behov senere i svangerskapet.

Har dere hvert hos lege ennå? Litt usikker på om jeg skal til lege tidligst mulig? Eller om jeg bare kan gå til jm. Men skal ikke legen ta noen prøver osv?

Har dere hvert hos lege ennå? Litt usikker på om jeg skal til lege tidligst mulig? Eller om jeg bare kan gå til jm. Men skal ikke legen ta noen prøver osv?
Tror det er vanlig med legetime et sted mellom uke 10 og 12, for å få helsekort og slikt :) Var det legen sa til meg i hvert fall :)

Back
Topp