Sliten småbarnsmor

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Dere vet sånne småbarnsmødre som bare ser slitne og leie ut, hvor barna virker som om de ikke hører og mor bare maser og er sur? Sånn har jeg tenkt at jeg aldri skal bli, men jeg så meg i speilet i dag, og oj, der hang det et slitent småbarnsmortryne! Hva gjør man med sånt da? Hvordan får dere energien tilbake i sånne perioder (hvis dere har dem)?

Det skal nevnes at jeg er gravid i uke 30, har bekkenløsning, og er hjemme med en aktiv toåring i påskeferien. :-)

Hehe... Jeg tenker at du skal få lov å være litt sliten! ;) Få noen til å ta toåringen en dag, så kan du ta deg litt ansiktspleie eller sånn. Det hadde jeg likt. :) Og sov masse, det krever vel også barnevakt... ;)

Hehe... Jeg tenker at du skal få lov å være litt sliten! ;) Få noen til å ta toåringen en dag, så kan du ta deg litt ansiktspleie eller sånn. Det hadde jeg likt. :) Og sov masse, det krever vel også barnevakt... ;)
signerer denne :) det er lov å være sliten, men prøv å få litt avlastning og få tid til litt selvpleie? :)

Jeg ser det trynet i speilet innimellom jeg også ;)
Da er stikkordene barnevakt og avledning. Prøv å sett opp playdates med andre barn så de kan aktivisere hverandre. Og så få litt avlastning så du kan sove. Søvn hjelper på alt. Når du har sovet, så hjelper det å spise mens du ler = god mat i sofaen mens du ser på noe kjempemorsomt på TV :) Sett gjerne 2åringen med en film også. Det er lov innimellom.

Jeg har ikke barn enda, og ser det trynet selv innimellom, så Da syns jeg du har all rett til det. Ting begynner å bli tyngre for deg, og da er det ikke rart at du føler deg sånn. Etter påske får du bruke litt tid på deg selv mens du er alene. Det fortjener du :)

Sett barnet med film, ta deg en dusj og smink det, og start på nytt:)

Sier meg enig med de andre, få masse søvn og hvile, spis god mat, ta en lang dusj og egenpleie :-)

Dere vet sånne småbarnsmødre som bare ser slitne og leie ut, hvor barna virker som om de ikke hører og mor bare maser og er sur? Sånn har jeg tenkt at jeg aldri skal bli, men jeg så meg i speilet i dag, og oj, der hang det et slitent småbarnsmortryne! Hva gjør man med sånt da? Hvordan får dere energien tilbake i sånne perioder (hvis dere har dem)?

Det skal nevnes at jeg er gravid i uke 30, har bekkenløsning, og er hjemme med en aktiv toåring i påskeferien. :)
trøst deg med at du ikke er alene :P
Jeg er hjemme med aktiv 4 åring.. Er helt utslitt..

Føler meg stadig sånn selv. Lite og dårlig søvn i snart 9 mnd tærer. Har også en særdeles aktiv kar som aldri har ligget særlig rolig. Har også sovet dårlig dag som natt. Ææææ. Jeg tenner tenker det hele tiden blir bedre når han begynner å sove, men det gjør kanskje ikke det :p

Sett barnet med film, ta deg en dusj og smink det, og start på nytt:)
Vesla er ikke interessert i film, dessverre. Kan ikke gå fra henne for å dusje, hun er som sagt veldig aktiv og har en sunn og god (for å være positiv) utforskertrang, hehe... Men hun legger seg sju, så etter det kan jeg prøve å ikke bare kollapse på sofaen. ;-)

Føler med deg! :)
føler med deg også ;) Det er ikke bare bare å henge med når man har en kulemage forran og en aktiv unge som henger etter beina fra taket :P
Stemor foreslo å kutte fra 100% til 60% barnehageplass på Vesla når jeg skulle ut i permisjon... IKKE pokker tenker jeg.. :P

Føler meg stadig sånn selv. Lite og dårlig søvn i snart 9 mnd tærer. Har også en særdeles aktiv kar som aldri har ligget særlig rolig. Har også sovet dårlig dag som natt. Ææææ. Jeg tenner tenker det hele tiden blir bedre når han begynner å sove, men det gjør kanskje ikke det :p
Åjo, alt blir bedre når de sover, jeg lover! :-) Det er bare litt slitsomt med utforskertrang, trass og daglige gjøremål og den store magen. Jeg sover dårlig pga graviditeten, og trenger sårt alenetid, men jeg gjør heller dette enn å ha baby som ikke sover! :-)

føler med deg også ;) Det er ikke bare bare å henge med når man har en kulemage forran og en aktiv unge som henger etter beina fra taket :P
Stemor foreslo å kutte fra 100% til 60% barnehageplass på Vesla når jeg skulle ut i permisjon... IKKE pokker tenker jeg.. :P
Nei, det har jeg ingen planer om jeg heller! :p

Venter på at det går over! Haha.. Hoff, det kan jo ta lang tid!!!! Noen perioder er tøffe.. Har gått i flere måneder og sett jævlig ut og ting har vært kaos og jeg har følt meg deprimert.. Nå ser jeg litt mer lys i tunellene og håper det går over snart..
Tenker man må gjøre ting som gir man noe tilbake, men har faktisk vært så rævva form for tia at jeg ikke har orka å bruke energi på mennesker og ting jeg elsker....

Hva når du ikke får søvn søvn søvn??? :P
Da må man bare være sliten småbarnsmor fram til man får muligheten til å sove. Og så sover jeg når jeg har muligheten - det blir prioritert framfor alt annet som ikke strengt tatt er nødvendig (feks være sosial, trene ol) og tvtitting på kvelden når barna er lagt ol. Legger meg når ungene er lagt.

Venter på at det går over! Haha.. Hoff, det kan jo ta lang tid!!!! Noen perioder er tøffe.. Har gått i flere måneder og sett jævlig ut og ting har vært kaos og jeg har følt meg deprimert.. Nå ser jeg litt mer lys i tunellene og håper det går over snart..
Tenker man må gjøre ting som gir man noe tilbake, men har faktisk vært så rævva form for tia at jeg ikke har orka å bruke energi på mennesker og ting jeg elsker....
Oj, så ille er det heldigvis ikke her! Nå må jeg nesten sende deg en kjempeklem! Håper lysere tider, varmere vær og lys i tunellen gjør at du får en god og enkel sommer!

Du har helt rett, forresten, må legge litt tid i å gjøre ting som gir en noe. Det er synd det er så vanskelig når man er skikkelig sliten. Men i dag fikk jeg laget en god middag med masse deilig salat til, og har en mann som faktisk rakk hjem for å spise for en gangs skyld. Nå tar han oppvasken med vesla mens jeg tar fem minutter i sofaen. Dette er luksus! :-) Slike små øyeblikk er gull verdt! :-)

Back
Topp