Sliten småbarnsmor

Nei, det gjør man ikke. Har brukt innsovningstabletter i mange år pga vanskeligheter med innsovning.
Og tror ikke vi hadde hatt så mange med søvnplager i samfunnet vært om det var bare å lukke øynene ;)
Jeg kan være så trøtt at omtrent svimer av uten å sovne, slik har det vært i mange år:)
Men som sagt heldige de som får til dette, for søvn er utrolig viktig for å fungere :)
Da er det nok litt annet hvis man må bruke tabletter. Søvnvansker er jo mer alvorlig enn å bare være b menneske og få for lite søvn ila småbarnsperioden.

Da er det nok litt annet hvis man må bruke tabletter. Søvnvansker er jo mer alvorlig enn å bare være b menneske og få for lite søvn ila småbarnsperioden.

Det bare virket litt som på meg at du mente alle mennesker kunne legge seg 20 og sovne bare de var trøtte nok. Og det er veldig mange som ikke kan det, selv med små barn.
At jeg i tillegger B menneske spiller stor rolle, pluss turnus arbeid siden jeg var fjorten har ødelagt mye av min søvn. Så poenget var at nei, alle kan ikke legge seg da å sove gjennom natten selv om de så stuper av trøtthet.
Så det at du klarer det er supert og utrolig heldig er du :)
For søvn er alfa omega når det gjelder livskvalitet :D

Jeg hadde også innsovningsproblemer en periode (maaaange år siden), og det var til å bli gal av, så føler med deg! Nå husker jeg ofte ikke at jeg har lagt meg engang. Har alltid vært b-menneske, men nå er jeg bare trøtt. :p Hvis jeg har kvelder jeg ikke får sove, så hviler jeg. Enten med lyset på og en bok eller med lyset av og øynene lukket mens jeg lar tankene flyte. Det hjelper det og, så lenge man ikke stresser med at man burde sove. :-) Håper du får litt søvn snart! :-)

Hvile er supert, bare å tømme hodet og ligge i mørke :)
Nå er det graviditeten som gjør at jeg ikke sover :p, og har blitt mye bedre med søvn. Men jeg kan ikke legge meg 20 for å sove gjennom natten, uansett hvor trøtt jeg er. Må prøve å holde rytmen som legen har satt uansett hvor trøtt man er.
Og det at jeg er B menneske hjelper ikke sånn veldig, for jeg våkner utover kvelden selv om det er tredjedagen uten søvn :p

Hvile er supert, bare å tømme hodet og ligge i mørke :)
Nå er det graviditeten som gjør at jeg ikke sover :p, og har blitt mye bedre med søvn. Men jeg kan ikke legge meg 20 for å sove gjennom natten, uansett hvor trøtt jeg er. Må prøve å holde rytmen som legen har satt uansett hvor trøtt man er.
Og det at jeg er B menneske hjelper ikke sånn veldig, for jeg våkner utover kvelden selv om det er tredjedagen uten søvn :p
Ja, har du en rytme du bør følge etter legens anbefaling, så må du jo det! Så får du heller spørre om den bør justeres i graviditeten hvis det blir vanskelig. :-) Merker godt at graviditeten lager krøll med søvnen om dagen, og regner med at det blir sånn fram til fødsel nå. Og så har man jo en liten en som gjerne er våken på natten etter det, så det blir vel en stund til jeg får sove ordentlig igjen. I mine trøtteste perioder får jeg litt panikk når jeg tenker på det, men jeg vet jo at det er verdt det alt sammen. :-)

Ja, har du en rytme du bør følge etter legens anbefaling, så må du jo det! Så får du heller spørre om den bør justeres i graviditeten hvis det blir vanskelig. :-) Merker godt at graviditeten lager krøll med søvnen om dagen, og regner med at det blir sånn fram til fødsel nå. Og så har man jo en liten en som gjerne er våken på natten etter det, så det blir vel en stund til jeg får sove ordentlig igjen. I mine trøtteste perioder får jeg litt panikk når jeg tenker på det, men jeg vet jo at det er verdt det alt sammen. :-)

Den er allerde justert, nå sover jeg når jeg får sove. Dagtid eller natt :p
Men i den vanlige hverdagen må jeg holde rytmen, om ikke ødlegger jeg alt og resultatet er null søvn!
Og det er veldig slitsomt å gå gravid, pluss ha små barn som er våkner på natten og da blir man en sliten småbarnsmor :p
Men det går heldigvis over, en dag sover de (selv om vi sliter med han på 6 år:o) og da er det jo verdt alt sammen! :)

Sliten småbarnsmor her også. Har tre små. Minste er 7 mnd og jeg er ofte veldig sliten. Men prøver å sove når jeg kan. I påsken har minstemann vært forskjøla og sovet dålig. Men herlig nå når mannen min er hjemme. Da tar seg av de to andre så jeg kan sove lenge. Ellers så hjelper det godt med frisk luft. Føler man våkner av det. Og så prøver jeg ikke å stresse med å tenke på alt jeg skulle ha gjort. Barna er aller viktigst akkurat nå! :)

Hehe kjenner meg igjen her jeg sitter Førstegangsgravid og tenker at sånn skal jeg aaaaldri bli :p men tenker at det er lov i blandt, det er vel som alt annet at man har gode og dårlige perioder :)

Back
Topp