Eggdonasjon

Det burde likestilles med sæddonasjon.

Det er en menneskerett å prøve å få barn!

Menneskerett å prøve å få barn, greit nok, men hvor mye ressurser er det etisk forsvarlig å bruke på å få barn?
Det er enormt mange barn som trenger en familie og et hjem. Burde ikke adopsjonsprosessen gjøres lettere, i stedet for å bruke titusenvis av kroner på hormonell behandling når kroppen ikke er i stand til å legge til rette for å produsere et barn?

Jeg bryr meg egentlig ikke om det blir lovlig eller ikke, personlig hadde jeg ikke greid å donere bort egg. Om andre vil og kan, så kjør på for min del.

Synes det bør bli lovlig :)

Jeg er for! Dersom noen ønsker å donere bort egg så må de få lov til det. Selv om prosessen er helt forskjellig for kvinner og menn, så syns jeg at de som ønsker å gå gjennom det skal få lov til å bestemme over sin egen kropp nok til å kunne gjøre det.

Jeg syns ikke noe om det. Syns heller ikke noe om sæddonasjoner.
Så nei fra meg.

Last edited:
Jeg er for! Dersom noen ønsker å donere bort egg så må de få lov til det. Selv om prosessen er helt forskjellig for kvinner og menn, så syns jeg at de som ønsker å gå gjennom det skal få lov til å bestemme over sin egen kropp nok til å kunne gjøre det.

Signerer denne:)

Det burde likestilles med sæddonasjon.

Det er en menneskerett å prøve å få barn!
signerer denne :) det er noe med å bære frem barnet selv, og ikke bare adoptere noen andres.
kunne selv ikke tenkt med å donere bort egg, men det er jo noe jeg ikke har satt meg noe inn i heller, så blir forsåvidt feil å uttale meg om det

Syns det bør likestilles, men om jeg ville donert selv tviler jeg på. Men er jo veldig fint for de som vil donere bort og for de som er avhengig av eggdonasjon :)

For å bli ett barn så må man ha ett egg og en sædcelle, hvorfor det kun da er lov å donere bort sæd, men ikke egg er uforståelig.
Det burde likestilles, egg er ikke mer viktig enn en sædcelle!
Og jeg hadde aldri overlevd en adopsjonsprosess og det er en myte at det sitter mange tusen barn på vent i verden. Og det er enn utrolig tøff og enormt lang prosess!

For å bli ett barn så må man ha ett egg og en sædcelle, hvorfor det kun da er lov å donere bort sæd, men ikke egg er uforståelig.
Det burde likestilles, egg er ikke mer viktig enn en sædcelle!
Og jeg hadde aldri overlevd en adopsjonsprosess og det er en myte at det sitter mange tusen barn på vent i verden. Og det er enn utrolig tøff og enormt lang prosess!

Signerer alt!

Selv om prosessen ved å donere egg er forskjellig fra å donere sæd, så ser jeg ingen forskjell etisk. Syns de burde likestilles, og være lovlig.

Til noen mennesker som står meg nær kunne jeg ha donert egg men ikke hvem som helst, og tenker hva er forskjellen.

Enig det er mange barn som trenger et hjem men synes det er rart å reise halve jorden rundt for å hente dem til Norge...

Jeg syns eggdonasjon skal likestilles med sæddonasjon.

Syns også at surrogati i ordnede former skal tillates.

Jeg er for :)

Menneskerett å prøve å få barn, greit nok, men hvor mye ressurser er det etisk forsvarlig å bruke på å få barn?
Det er enormt mange barn som trenger en familie og et hjem. Burde ikke adopsjonsprosessen gjøres lettere, i stedet for å bruke titusenvis av kroner på hormonell behandling når kroppen ikke er i stand til å legge til rette for å produsere et barn?

Jeg bryr meg egentlig ikke om det blir lovlig eller ikke, personlig hadde jeg ikke greid å donere bort egg. Om andre vil og kan, så kjør på for min del.
Problemet med adopsjon er at det ikke er nok adopterbare barn i verden. Det er masse fattige barn, men de fleste er ikke faktisk foreldreløse. Eller blir i land som har ordning for adopsjon. Mao, det et ikke noe vi kan gjøre for å lette den prosessen. Litt, men hovedpunktene ligger i andre land

Back
Topp