Bekkenløsning

Novembermammaen

Prins. nov. 2011 - Lille spire nov. 2014 <3
Novemberlykke 2015
Ble fortalt at dersom man hadde bekkenløsning med førstemann så fikk man det kraftigere med neste mann. Stemmer dette? :/

Ikke nødvendigvis :)
Jeg hadde bekkenløsning med gangvasker fra uke 20 med førstemann, kjente aldri av det med andremann.
Er gravid med nr 3 nå, og kjenner fortsatt ingenting til bekkenløsningen.

Men det kan skje, og jeg kjenner flere som det har skjedd med, dessverre :/

Ikke nødvendigvis. Vet om flere som var mindre plaget andre gang.
Selv var jeg ikke så heldig.

Startet i uke 15 med første. Startet før positiv test med 2. Er nå 12 uker på vei, og er idag sengeliggende pga det. Enkelte dager er helt jævlige.

Jeg har hatt det med de to første fra ca 4 mnd og siste gangen fikk jeg det veldig seint

Startet tidligere med nr to og tre, men har hatt mest smerter og plager med første. Andre og tredje gang ble jeg sykemeldt tidligere og tok mye mer hensyn, visste at jeg fikk igjen for det.

Mamma hadde det i tre graviditeter og var like ille alle tre.

Jeg fikk beskjed av legen i andre svangerskap ar det var nok ikke bekkenløsning siden jeg ikke hadde det første gangen..

Det var det. Jeg merket "murring" i bekkenet allerede før jeg mistet 5+2 sist, så jeg lurer på hvordan et evt nytt svangerskap blir.

Hos meg stemte det... Ille med nr 1, verre med nr 2 og har vært helt grusomt nå med nr 3 - såpass ille at jeg får innvilget sterilisering på medisinsk grunnlag for å unngå flere svangerskap og risikere varig uføre...

For meg så stemmer det :-( fikk bekkenløsning i uke 6 og like vondt som de verste ukene i første svangerskap.

For min del var det bedre andre gangen. Første gangen hadde eg berre bekkenløsning framme og bak, og sleit veldig. Andre gangen hadde eg løsning framme og låsning bak, for meg fungerte det bedre:)

huff jeg håper ikke det :/ har vondt i bekkenet nå i første svangerskap og det har holdt på en stund, men jeg overlever. men er bare i uke 18 nå liksom :/

Håper ikke det isåfall da jeg er
Førstegangs og måtte finne krykkene allerede i uke 7:p

I følge fysio og kiropraktoren min, er det vanleg at den blir verre andre gong. Men det er alltid unntak for regelen.
Her stemmer det til gangs! Men no vart eg aldri heilt kvitt den mellom svangerskapa og eg skal ha tvillingar denne gongen.

Nei ikke med meg!
Hadde ganske ille bekkenløsning med førstemann, kunne ikke gå normalt - fikk så vist føttene opp en Kantstein liksom :o

Med andremann hadde jeg ikke bekkenløsning :)

Ble fortalt at dersom man hadde bekkenløsning med førstemann så fikk man det kraftigere med neste mann. Stemmer dette? :/

D stemte ikke for meg. Hadde nesten invalidiserende bekkenløsning med første, omtrent ikke problemer med bekkenet med andre.

Men, jeg hadde trent i noen måneder før jeg ble gravid andre gang da.

D stemte ikke for meg. Hadde nesten invalidiserende bekkenløsning med første, omtrent ikke problemer med bekkenet med andre.

Men, jeg hadde trent i noen måneder før jeg ble gravid andre gang da.
Tror faktisk det å trene å få bygd opp kjernemusklaturen før man hiver seg over ett nytt svangerskap er lurt!

Her hadde jeg litt vondt førstegang, andregang hoppet jeg på krykker og bekkenløsningen var like vond ett år etter fødselen. Fikk meg ett treningsprogram, som jeg fulgte og merket bedring.
Så ble jeg gravid og helt bra uten noen smerter frem til uke 34, har litt vondt nå men det er ikke så vondt som sist :)

Det stemte for meg. Ca uke 14 med eldste og kjente det i uke 5 med yngste.
Med eldste fungerte jeg delvis fram til perm, med yngste ble jeg sykmeldt 10 uker før.

Tror faktisk det å trene å få bygd opp kjernemusklaturen før man hiver seg over ett nytt svangerskap er lurt!

Her hadde jeg litt vondt førstegang, andregang hoppet jeg på krykker og bekkenløsningen var like vond ett år etter fødselen. Fikk meg ett treningsprogram, som jeg fulgte og merket bedring.
Så ble jeg gravid og helt bra uten noen smerter frem til uke 34, har litt vondt nå men det er ikke så vondt som sist :)

Absolutt med på denne. Jeg fikk beskjed for 12 år siden at jeg kom til å merke det godt i bekkenet, og har slitt mye med låsninger osv uten å være gravid. Siden 2013 har jeg trent mye kjernemuskulatur og har merket lite til det i forhold til hva jeg hadde sett for meg.
Vet jo ikke hvordan det blir med nr 2 eller nærmere slutten av dette svangerskapet heller, men kjernemuskulaturen har nok mye å si:)

Back
Topp