Faste medisiner

Njaa, jeg er veldig allergisk, mot pollen og husstøv, så tar allergimedisiner året rundt. Står egentlig på Aerius, da ingen av de "vanlige" funker på meg, men får ikke lov av legen å ta de nå. Så går på Cetirizin under svangerskapet.
Var kanskje ikke helt det du var ute etter, men. :p

Jeg har kuttet ut astma medisin, og b12 tabelettene tar jeg kun ved behov :) Måler b12 en gang i måneden og til nå har det ligget greit :)

Har migrene, men tar veldig sjelden medisin for det egentlig. Jeg pleier legge meg på et mørkt rom og slappe av så går det vanligvis over av seg selv. Aner ikke engang om jeg kunne tatt medisinen jeg har. Da måtte jeg snakket med fastlege først.
Ellers har jeg astma og allergimed. kun ved behov.

Og hvis du er usikker på om du kan ta bør du snakke med fastlegen.

Jeg snakket med fastlegen i følge astma medisin og fikk beskjed at det var lurt å kutte den ut :)

Jeg tar symbicort forte mot astma, og legen var ganske klar på at jeg ikke må gjøre noe med medisinene. Jeg fikk betennelse i luftveiene for 3 uker siden og måtte ta så mye medisin for å ikke måtte havne på sykehuset. Nå er jeg veldig plaget og legen sa at det var mer belastende på barnet at jeg ikke klarte å puste.

Fikk en ekstra diskus (oransje) og legen sa at innholdet er det samme som brukes til å stanse abort så det trenger jeg ikke bekymre meg over...

Jeg tar symbicort forte mot astma, og legen var ganske klar på at jeg ikke må gjøre noe med medisinene. Jeg fikk betennelse i luftveiene for 3 uker siden og måtte ta så mye medisin for å ikke måtte havne på sykehuset. Nå er jeg veldig plaget og legen sa at det var mer belastende på barnet at jeg ikke klarte å puste.

Fikk en ekstra diskus (oransje) og legen sa at innholdet er det samme som brukes til å stanse abort så det trenger jeg ikke bekymre meg over...

Ser vi har fått forskjellige beskjeder anngående den Orange diskusen :) keg har den og ventolin, og fikk beskjed og kun bruke dem om det var absolutt nødvendig :)

Kanskje fordi det er absolutt nødvendig for meg å bruke medisin. Astma er jo veldig individuelt hvor tett man er og i hvilken periode. Jeg har vært veldig syk over flere år nå og er avhengig av mye medisin i perioder. Den blå har jeg aldri brukt.
Hvis man kan klare seg uten medisin så er jo ikke noe annet bedre enn det :)

Kanskje fordi det er absolutt nødvendig for meg å bruke medisin. Astma er jo veldig individuelt hvor tett man er og i hvilken periode. Jeg har vært veldig syk over flere år nå og er avhengig av mye medisin i perioder. Den blå har jeg aldri brukt.
Hvis man kan klare seg uten medisin så er jo ikke noe annet bedre enn det :)

Jeg sliter mest på sommeren så er heldig der :) er det for varmt tetner jeg totalt så da kunne jeg til nød bruke den blå :) men legen min er noe spesiell :)

Jeg har tabletter mot migrene å legen har sagt at jeg skal ikke ta de når jeg er gravid.

Jeg sliter mest på sommeren så er heldig der :) er det for varmt tetner jeg totalt så da kunne jeg til nød bruke den blå :) men legen min er noe spesiell :)

Vi får slå oss sammen i enighet at vi trenger så lite medisin som over hode mulig under svangerskapet og holder oss superfriske med luftveier som en toppidrettsutøver ;) O:)

Jeg fikk først beskjed av fastlegen om å kutte alt av astma medisiner! men på naaf sine sider står det hvilke medisiner som er ok å bruke :-)

Ringte fastlegen og han undersøkte med ahus, så er overlykkelig over at jeg sjekket det ut litt selv....:-) fungerer virkelig ikke uten!!! :)

Den artikkelen syns jeg alle med astma skal lese :)
Det er jo ikke bra om folk slutter med livsnødvendig medisin pga uniformerte leger.

Back
Topp