Smokk

heldige oss <3 <3

Forelsket i forumet
Hei! Jeg har idag fått samboer til å komme med smokk til sykehuset.. jeg har vært alene her I natt, og lille har ikke villet være vekke fra puppen.. har ligget konstant til puppen siden 20.00 I går kveld.. orket rett og slett ikke mer... :( noe måtte gjøres! Hun får fortsatt puppen, men ikke i like stor grad..

Noen flere med meg?
Er litt flaut å ligge på sykehuset med smokk da de helst ikke ønsker det....

Greit å innføre det :) min har stort sugebebov men tar ikke smokken så er litt slitsomt..

De på sykehuset sa at det var null problem å bruke smokk, så lenge man var i gang med ammingen Dette for din egen del, slik at du øker melkeproduksjonen din ☺️

Flere og flere sykehus som anbefaler å begynde med smokk tidlig! Her sa de at det har blitt forsket på at det ikke gjør barnet sugeforvirret, og at det er positivt med smokk ifh til krybbedød. Men det som er viktig er at barnet forsatt får suge mye på puppen de første dagene - dette for at du skal få mye melk! Så forsett som du skriver at du har gjort - gi pupp ofte, men avlast med smokk :)

jeg ventet med smokk til jeg såg at jeg ikke ble sår av ammingen denne gangen :) så nå er han så vidt begynt å ta smokk, men han godtar den ikke hver gang... :/

Akkurat likt her,på kvelden skal han bare ligga på puppene,begynner å bli såre og smører for harde livet..så her stapper eg i smokk,men tar den ut innimellom slik at han kan få litt pupp:)

Min fikk også smokk på sykehuset. Synes da absolutt ikke det var flaut!

Alt har gått strålende selv om han fikk smokk og jeg kjente ikke på det en plass at jeg ga ham smokk så tidlig :)

Jeg ga lillefingeren, jeg. ;) Men nå reiste mannen for å skaffe smokk. Guttungen har plutselig fått mer sugebehov og puppene er ømme. Ikke alltid like praktisk med lillefingeren i munnen hans heller.

Her fyker smokken ut i full fart, desverre. Så jeg blir brukt av min lille

Min fikk også smokk på sykehuset. Synes da absolutt ikke det var flaut!

Alt har gått strålende selv om han fikk smokk og jeg kjente ikke på det en plass at jeg ga ham smokk så tidlig :)
Samme her. Ga også litt nan (med engangssprøyte eller ett lite målebeger) til melka kom. Da ble det verste sugende hovet dempet litt... Ble veldig sår, fikk åpne sår på begge brystvortene.,..

Vi hadde også med smokk på sykehuset (savnet det med storebror);)
Snuppa her har stort sugebehov, og ligger gjerne og "kosespiser" - noe som resulterer i at hun bare gulper opp alt... Så da putter jeg heller i smokken når hun sovner/tydelig er mett:)

Sniker fra februar. Begge mine har vært på nyfødtintensiven, og der gir de smokk uten å spørre foreldrene, fordi det er trygt og godt for de små. Godt å få smokk med sukkervann etter en har økt med blodprøvetaking f. eks.

Back
Topp