Råd mot kvalme?!

ØnskerEnTil

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Febbisbebbis'18
Jeg tror jeg blir smågal av den kvalmen her... Hvis den skal vare i en måned (minst) til nå så tror jeg at jeg kommer til å kreppere! Er det noen som har funnet ut av noen kjerringråd som funker?
Jeg har drukket litt ingefær-te og det har virket litt, pluss at jeg har kjøpt meg sånne armbånd mot bilsyke og sjøsyke, men kan ikke si de funker så veldig enda :p

Det eneste jeg kan se virkelig fungerer for mange er ingefærkapsler, men leser flere steder at man skal være forsiktig med å ta det mens man er gravid?! Noen som har hørt noe om det?

Har ikke hørt noe om kapslene, men mine tips er:
- spis før kvalmen kommer! Hos meg er det epler som hjelper, tar meg et eple når jeg kjenner at det begynner å komme.. Evt salt chips.
- ta det med ro :)
- finn ut hva som gjør deg mest kvalm og unngå det (her er det fisk, kylling, diverse lukter, langkjøring..)

Dette hjelper for meg, men ikke 100%.. Kommer bare ikke unna jeg heller :(

Jeg er i samme situasjon. Kvalm og kroppen føles som går igjennom omgangssyke. Orker heller ikke dette..det går i salte kjeks, eple, rett i koppen-supper og taffelvann. Eller vann med sitrondråper.
Kjøpte sea-band i dag.
Kanskje det hjalp en smule. Har klart å spise salt potetstappe, men ble kvalm etterpå. Blir kvalm når spiser og drikker.
Jeg ringer legekontoret i morgen for kvalmestillende. Orker ikke dette jeg.. Samtidig kreves det at jeg skal gå på jobb og konsentrere meg? Hvordan er det for deg?

Jeg fikk anbefalt ingefærkapsler hos legen min, og det har hjulpet på meg! :) står på eska at man skal være forsiktig med å ta for mye når man er gravid, så passer på å holde meg innafor anbefalt dose :) det er selvfølgelig ikke noen mirakelkur, men syns det har hjulpet meg ganske masse!

Ellers så småspiser jeg på salte ting, og prøver å spise før jeg blir sulten :)

Ja, jeg ringte legen min istad jeg! Jeg bruker sea-band og ingefærte mens jeg er på jobb. Vet ikke om båndene funker, men tør ikke ta de av :P Ble anbefalt ingefærkapsler og postafen av legen hvis kvalmen ble for ille. Postafen skulle være 100% ufarlig, så det blir nok å prøve det de dagene jeg må være oppegående på jobb og skole :)

Jeg har hørt at man helst ikke skal ta postafen (har ikke spurt legen, men han nevnte det ikke da han anbefalte andre ting:)), så har ikke tørt å prøve:sour::nailbiting:

Jeg prøver å regulere kvalmen med å spise. Ikke alltid det hjelper da! Men jeg blir iallfall ekstra kvalm hvis jeg er sulten. Og så drikke kullsyrevann.

Kvalm her å, konstant i 2 dager nå..uff..håper d går fort over igjen! Vil ha tips som funker, sea- band er bortkastet penger i mitt tilfelle.

Prøvde postafen Idag, funket kjempe bra men ble veldig trøtt og sov i3t så usikker hvordan det blir før jobb!

Etter at kvalmen tok helt av for meg for noen dager siden har jeg sverget til Postafen. Eneste som hjelper, men det hjelper. Blir fortsatt litt småkvalm, men ikke i nærheten av det jeg ble uten. :Heartred Postefen :Heartred :)

Etter at kvalmen tok helt av for meg for noen dager siden har jeg sverget til Postafen. Eneste som hjelper, men det hjelper. Blir fortsatt litt småkvalm, men ikke i nærheten av det jeg ble uten. :Heartred Postefen :Heartred :)

Så bra at de funker nok til at du klarer å fungere :)

Har ikke hørt noe om kapslene, men mine tips er:
- spis før kvalmen kommer! Hos meg er det epler som hjelper, tar meg et eple når jeg kjenner at det begynner å komme.. Evt salt chips.
- ta det med ro :)
- finn ut hva som gjør deg mest kvalm og unngå det (her er det fisk, kylling, diverse lukter, langkjøring..)

Dette hjelper for meg, men ikke 100%.. Kommer bare ikke unna jeg heller :(

Idag spiste jeg litt kjeks i senga før jeg stod opp, bælma en ingefærte og spiste et knekkebrød, pluss at jeg tok alt med ro. Prøvde å bevege meg sakte og ikke stresse, og formen bedre idag enn den har vært på lenge! *bankibordet*. :)

Kvalm her å, konstant i 2 dager nå..uff..håper d går fort over igjen! Vil ha tips som funker, sea- band er bortkastet penger i mitt tilfelle.

Jeg har gått med sea-band i et døgn nå, og det har vært det beste døgnet på lenge! Har gjort mye annet også, som å spise ofte og drikke ingefær, men tør ikke ta av båndene i tilfelle de faktisk funker :P

Jeg har gått med sea-band i et døgn nå, og det har vært det beste døgnet på lenge! Har gjort mye annet også, som å spise ofte og drikke ingefær, men tør ikke ta av båndene i tilfelle de faktisk funker :p
Så bra at det virker :D

Idag spiste jeg litt kjeks i senga før jeg stod opp, bælma en ingefærte og spiste et knekkebrød, pluss at jeg tok alt med ro. Prøvde å bevege meg sakte og ikke stresse, og formen bedre idag enn den har vært på lenge! *bankibordet*. :)

Åh, så bra!! :) Her kommer kvalmen som en snik ganske ofte hele døgnet, men idag har jeg bare kastet opp én gang, rekord for siste uka...! Usj..

Åh, så bra!! :) Her kommer kvalmen som en snik ganske ofte hele døgnet, men idag har jeg bare kastet opp én gang, rekord for siste uka...! Usj..

Uff! Jeg har heldigvis ikke kastet opp noe, da blir alt plutselig mye verre :/ Får håpe du slipper å kaste opp så mye mer, er ikke noe behagelig når man ikke kan bevege seg for langt vekk fra doen i frykt for å kaste opp :/

Back
Topp