Årh..

Ahh, skjønner. Hvordan merket dere det på henne?
Her har vi hver vår side på kjøkkent, egne skuffer, eget smør og pålegg etc etc.
Håper ikke guttungen eller nov.spiren får det assa.

Jeg testet meg for det i 2005 og fikk den hgang beskjed om at jeg innbilte meg symptomene. Etter at snuppa fikk diagnosen lette den nye legen i journalen min, hvor det stod at verdiene var høye, men ikke cøliaki (altså at symptomene var reelle). Vi har begge genet, så snuppa sin cøliaki er den arvelige typen.
Jeg mistenkte faktisk ikke cøliaki i det hele tatt, men tok henne til legen fordi jeg mistenkte laktoseintoleranse. Blodprøvene viste at hun sprengte skalaen på cøliaki (>128, og alt over 17 regnes for cøliaki). Men skjønte tegnene da jeg ble mer kjent med sykdommen. Hun var mye trøtt, orket ikke være med på en del aktiviteter, alltid omgangssyken (trodde jeg da!).. Men hun var lang for alderen og i godt hold, så derfor mistenkte jeg ikke cøliaki. Merket forskjell allerede etter 2 uker på diett!!

Jeg testet meg for det i 2005 og fikk den hgang beskjed om at jeg innbilte meg symptomene. Etter at snuppa fikk diagnosen lette den nye legen i journalen min, hvor det stod at verdiene var høye, men ikke cøliaki (altså at symptomene var reelle). Vi har begge genet, så snuppa sin cøliaki er den arvelige typen.
Jeg mistenkte faktisk ikke cøliaki i det hele tatt, men tok henne til legen fordi jeg mistenkte laktoseintoleranse. Blodprøvene viste at hun sprengte skalaen på cøliaki (>128, og alt over 17 regnes for cøliaki). Men skjønte tegnene da jeg ble mer kjent med sykdommen. Hun var mye trøtt, orket ikke være med på en del aktiviteter, alltid omgangssyken (trodde jeg da!).. Men hun var lang for alderen og i godt hold, så derfor mistenkte jeg ikke cøliaki. Merket forskjell allerede etter 2 uker på diett!!

Aha, skjønner. Får du dekket støtte fra nav også da, eller kanskje ikke?
Syns ikke det er værst de pengene vi får egentlig.
Nå er hun frisk og fin?:)

Aha, skjønner. Får du dekket støtte fra nav også da, eller kanskje ikke?
Syns ikke det er værst de pengene vi får egentlig.
Nå er hun frisk og fin?:)

Jeg får ikke nei, men snuppa får :) Er ikke så verst nei, men bruker mye mer enn det i mnd :P Ellers er det jo egentlig blitt veldig enkelt å leve på glutenfri kost! I nærheten her har det akkurat åpnet et glutenfritt bakeri/café, og butikkene får jo nye varer hele tiden, helt topp! Bare himla dyrt :P

Jeg får ikke nei, men snuppa får :) Er ikke så verst nei, men bruker mye mer enn det i mnd :p Ellers er det jo egentlig blitt veldig enkelt å leve på glutenfri kost! I nærheten her har det akkurat åpnet et glutenfritt bakeri/café, og butikkene får jo nye varer hele tiden, helt topp! Bare himla dyrt :p
Åh, har det? Så fantastisk da. Hvor er det hen i Norge? Vet om i Oslo.
Ok, jeg får jo 1928kr i mnd og bruker ikke det:P

Back
Topp