Stripping

Det gjorde det. Ble mer moden og fikk mer åpning. Slapp derfor ballong når jeg ble igangsatt :)

Så bra! Kanskje det har gjort noe for meg også da, i det minste modnet litt. Det har foreløpig ikke skjedd noen ting som helst. Jeg våknet med det jeg trodde var rier i 4-tiden i natt, men rundt 5 var det over. Mye pusting og pesing og henting av varmeflasker og vann til ingen nytte :-( skal på ultralyd i dag for å se hvordan det går med den lille. Fortsatt mindre aktivitet i magen enn vanlig, så vi får se hvordan det står til med fostervannet. Forhåpentligvis har det blitt litt mer :-)

Om du er moden så er det ikke sinkert det et vondt. :) håper babyen kommet snart!

Hvordan har det gått med deg da? Er så spent! :D
Har ikke skjedd noe dessverre :/ Mener det tok ca ett døgn sist, så har ikke gitt helt opp :) Uff,disse dagene er litt for spennende! ! :)

Huff. Kjente det når jeg sto på badet idag at jeg har fått en liten knekk i psyken altså :( jeg begynte plutselig å strigråte, klarte ikke å stoppe.. Ikke bare er jeg sliten fysisk, men psykisk. Det har vært et enormt slitsomt svangerskap! Det er på grensen til at jeg faktisk føler at jeg klandrer ungen litt, og er redd for å være litt sur på henne når hun kommer ut.. Litt vanskelig å forklare. Jeg vet jo at det ikke er bebisen sin feil, men det er en trist tanke å innse at jeg av og til tenker "skulle ønske jeg aldri ble gravid".. Føler det ikke er helt greit å fortelle det til folk heller, da jeg er sikker på at ingen forstår. Da er det godt å "ventilere" litt her inne! :)

Huff. Kjente det når jeg sto på badet idag at jeg har fått en liten knekk i psyken altså :( jeg begynte plutselig å strigråte, klarte ikke å stoppe.. Ikke bare er jeg sliten fysisk, men psykisk. Det har vært et enormt slitsomt svangerskap! Det er på grensen til at jeg faktisk føler at jeg klandrer ungen litt, og er redd for å være litt sur på henne når hun kommer ut.. Litt vanskelig å forklare. Jeg vet jo at det ikke er bebisen sin feil, men det er en trist tanke å innse at jeg av og til tenker "skulle ønske jeg aldri ble gravid".. Føler det ikke er helt greit å fortelle det til folk heller, da jeg er sikker på at ingen forstår. Da er det godt å "ventilere" litt her inne! :)
Tror det er mange som kjenner på de følelsene, i større eller mindre grad. Har gjort det selv, og har hatt noen tunge dager. Veldig viktig å ventilere, tror jeg. Disse horomonene er ikke alltid så lette å takle for psyken vår Det hjelper jo ikke at fysikken er som den er heller. Sender deg en kjempeklem, og minner deg på at vi snart har våre vakre små, og svangerskapet er da litt glemt ♡

Mulig du kan kalle det småvondt/ubehagelig, men sist var det iallefall verdt det! Håper det denne gangen også. Nå er det bare å vente i spenning! Jeg skal tilbake og gjøre det igjen på torsdag, hvis det ikke har skjedd noe. Fortell etterpå da! Lykke til :)

Jag vil også bli strippet, vad krevet og var det din JM som gjorde det eller sykehus?
Hvilken uke er du i? :)

Jag vil også bli strippet, vad krevet og var det din JM som gjorde det eller sykehus?
Jeg fikk ikke lov før I går. Spurte 39+1, men da ville hun ikke. Hun gjorde det fordi jeg var så nære termin. Håper alt er bra med deg! Hvor langt er du nå? ♡

Jeg fikk ikke lov før I går. Spurte 39+1, men da ville hun ikke. Hun gjorde det fordi jeg var så nære termin. Håper alt er bra med deg! Hvor langt er du nå? ♡
Btw, jeg er 40+2 :)

Tror det er mange som kjenner på de følelsene, i større eller mindre grad. Har gjort det selv, og har hatt noen tunge dager. Veldig viktig å ventilere, tror jeg. Disse horomonene er ikke alltid så lette å takle for psyken vår Det hjelper jo ikke at fysikken er som den er heller. Sender deg en kjempeklem, og minner deg på at vi snart har våre vakre små, og svangerskapet er da litt glemt ♡

Ååhh! Kom akkurat ut fra ultralyden, og alt sto bra til med den lille. det var nok fostervann, så hun sa at det mest sannsynlig hadde ligget bak babyen så legen ikke klarte å se det på mandag! Er så lettet. Hun spurte i tillegg om hun skulle se om strippingen hadde hatt noen effekt, og det hadde det. En halv cm siden i går! Men hun sa at det hørtes ikke ut som den andre jordmoren hadde fått det skikkelig til, så hun gjorde det på nytt.. Og SHIT, for et tak hun fikk det var jo faktisk litt vondt denne gangen. Fikk beskjed om å dra hjem å hoppe i høyet med mannen, så satset vi på at det skjedde noe snart. Hehe. Hun tok seg god tid til å prate med meg, og det var godt. Føler meg mye bedre. Utrolig hvor lite som EGENTLIG skal til :-)

Ååhh! Kom akkurat ut fra ultralyden, og alt sto bra til med den lille. det var nok fostervann, så hun sa at det mest sannsynlig hadde ligget bak babyen så legen ikke klarte å se det på mandag! Er så lettet. Hun spurte i tillegg om hun skulle se om strippingen hadde hatt noen effekt, og det hadde det. En halv cm siden i går! Men hun sa at det hørtes ikke ut som den andre jordmoren hadde fått det skikkelig til, så hun gjorde det på nytt.. Og SHIT, for et tak hun fikk det var jo faktisk litt vondt denne gangen. Fikk beskjed om å dra hjem å hoppe i høyet med mannen, så satset vi på at det skjedde noe snart. Hehe. Hun tok seg god tid til å prate med meg, og det var godt. Føler meg mye bedre. Utrolig hvor lite som EGENTLIG skal til :-)
Så utrolig bra! Det var jo masse gode nyheter ♡ Håper dagen din er og blir litt bedre!!

Jeg er 39+6 i dag. Jeg fikk bli strippet av min jordmor på helsestasjonen i går, fordi jeg har vært plaget så lenge. Hun sa at EGENTLIG gjorde de det ikke før den gravide var 40+0 eller mer, men siden jeg hadde fått beskjed av føden om å spørre så skulle hun gjøre det..
I dag ble jeg strippet på sykehuset :-) jeg tror egentlig ikke det er så mye som skal til, det er bare å spørre.
Jordmødre kan jo ha litt forskjellige meninger om det også, så jeg tror det kommer helt an på hvem man spør.. Men de fleste tror jeg gjør det :-) det eneste de vil er at du skal være innenfor termin. (38+0 - 42+0) :-)

Tror nok det er helt normalt når man har hatt et tungt svangerskap. Jeg har følt på det og tenkt de samme tankene med de to siste, men når de kom har de vært helt perfekte og verd det :) håper babyen kommer snart så du blir ferdig :)

Da har jeg vært og blitt strippet igjen. Denne gangen begynte jeg å blø :/ Var litt heftigere i dag. Baggene er klare, så bare krysser fingrene!

Termin imorgen og jordmorkontroll, tenker å be om hun kan sjekke om jeg er moden og isåfall strippe. Spent på om hun vil, håper det :-P

Back
Topp