Sår babystump - tips?

Alaskahusky

Elsker forumet
Marsmellows-15
Lille jenta har ganske sår stump, men føler det ikke blir bedre uansett hva jeg gjør :(
Bruker et tynt lag med sinksalve, og vasker rumpa under vasken, og lar det lufttørke helt før ny bleke går på. Prøver å bytte litt oftere enn nødvendig(så blir ofte bæsj når bleia er av når vi vasker).
Noen som har noen smarte tips? Hun er 13 dager :p
Vi skal på helsestasjonen i morgen og høre der, men kanskje noen her har noen smarte tips? Vil prøve alt for å slippe så sår stump!

Bruk tykkere lag med sinksalve :)

Bruk mesoft på stumpen. Smør med eucerin aquaphor! Sinnsykt god!
Bæsj "gror" ikke fast om du smører med denne, og hun bæsjer uten st du merker det! Anbefales veeeldig!

Fikk en prøve i apotek1-boksen. Har kjøpt stor tube!:) Brukt det på bind-utslett på meg selv også, borte over natten! :)!

Signerer Inotyol på det sterkeste.
Vi vasker babystump med mesoft eller vaskelapper (papir kjøpt på butikken) med vanlig vann, lufttørker og smører tynt lag med inotyol.
Bruker av og til babyolje for å få vekk gjennstridig babybæsj, da slipper man å gnukke og gjøre stumpen mer sår =)

Bruk mesoft på stumpen. Smør med eucerin aquaphor! Sinnsykt god!
Bæsj "gror" ikke fast om du smører med denne, og hun bæsjer uten st du merker det! Anbefales veeeldig!

Fikk en prøve i apotek1-boksen. Har kjøpt stor tube!:) Brukt det på bind-utslett på meg selv også, borte over natten! :)!
Sliter med "fastgrodd" bæsj pga sinken :arghh::p har den lille prøven med eucerin, så må prøve det! Funker i alle fall gull når hun har vært tørr :D veldig fint med alle disse prøvene så man slipper å bruke masse penger på ting som kanskje funker, er jo så dyrt :wtf:

Inotyol - funker veldig bra her :) Noe helt annet enn alle vanlige sinksalver. Anbefales på det sterkeste!
Signerer Inotyol på det sterkeste.
Vi vasker babystump med mesoft eller vaskelapper (papir kjøpt på butikken) med vanlig vann, lufttørker og smører tynt lag med inotyol.
Bruker av og til babyolje for å få vekk gjennstridig babybæsj, da slipper man å gnukke og gjøre stumpen mer sår =)
Inotyol salve :)
Dette må prøves, ser jo lovede ut med så mange anbefalinger! :)

Anbefaler også inotyol dersom hun er veldig sår. Ellers har jeg vært kjempe fornøyd med sebamed stellekrem til de to barna jeg har. Har omtrent ikke vært såre i det hele tatt noen av de ved bruk av denne.

Opplevde det med nr2. Fant ut at å smøre litt babyolje på stumpen var det som fungerte best.

Bruk olje og ikke vann ved fjerning av inotyol! ellers blir sårene mye verre. Har masse erfaring med denne kremen på voksene sengeliggende , og den er en mirakel krem så lenge den blir brukt riktig :)

Vi bruker inotyol og om det er ille har vi potetmel itillegg, da pleier det å gå fort over :)

Helt enig om inotyol! Den er fantastisk. Men pass på å ikke få den på tøy, vanskelig å få bort.

Sliter med "fastgrodd" bæsj pga sinken :arghh::p har den lille prøven med eucerin, så må prøve det! Funker i alle fall gull når hun har vært tørr :D veldig fint med alle disse prøvene så man slipper å bruke masse penger på ting som kanskje funker, er jo så dyrt :wtf:

Prøvd den? :)

Ja, den er jo magisk :D nesten ikke sår i stumpen mer! :) og slipper å måtte slite med rester av bæsj og sink. Kjøpte en stor tube i går så den har blitt fast inventar i stellebordet :) tusen takk for tipset! :)

Ja, den er jo magisk :D nesten ikke sår i stumpen mer! :) og slipper å måtte slite med rester av bæsj og sink. Kjøpte en stor tube i går så den har blitt fast inventar i stellebordet :) tusen takk for tipset! :)

Ja, ikke sant den er!! Så bra at du hadde like god erfaring av den som meg! Her ble det også kjøpt stor tube dagen etter jeg prøvde den for første gang! :)

Syns den er mye bedre enn sinksalve og inotyol jeg også - nettopp pga at man slipper å vaske bort seige rester av kremen!

Bare hyggelig! :)

Back
Topp