Oi! Beklager virkelig om jeg har støtt noen med å fortelle om mitt "perfekte" liv med små barn... Det var faktisk aldri meningen. Jeg er fullt klar over at vi har vært heldige som har fått to friske gutter og jeg priser meg lykkelig over dette hver eneste dag! Får man barn som sliter med små eller store fysiske plager sier det seg jo selv at livet raskt blir tøffere, og jeg har absolutt medfølelse med de som har barn som sliter med kolikk, øreverk, allergier, astma og så videre.
JEG føler uansett at det jeg har lest om småbarnsperioden stort sett er negativt; blogginnlegg, foruminnlegg, facebookstatuser og artikkler. JEG har til gode å lese en tekst om at småbarnsperioden ikke trenger å være så ille som "alle" skal ha det til. Man leser også om hvor mye glede barn gir, men JEG satt likevel med inntrykket at det var en selvfølge at barn lager drama på butikken, overtar dobbeltsenga, nekter å legge seg, nekter å pusse tennene, river ned ting og så videre. Til dags dato har vi ikke opplevd noe av dette, så det jeg da lurer på er om vi virkelig kan ha hatt så flaks eller om det faktisk er vanligere enn hva JEG hadde inntrykk av. Om det er slik synes jeg det er fryktelig dumt at ikke flere av de som har det "så lett" faktisk tar til ordet og retter opp litt av inntrykket jeg tror mange sitter med om småbarnsperioden.
Joda, det er selvfølgelig travelt, og naturligvis dobbelt så travet med to, og det har selvfølgelig skjedd at storebror har slått seg vrang og protestert på både det ene og det andre, men jeg hadde altså forventet at det skulle bli minst 10 ganger verre. Ingen må heller tro noe annet enn at jeg nyter hvert eneste sekund!