Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sånn var min baby og, men holdt det gjerne gående til 07:s Nå skal vi ha nummer to håper på en unge som alle andre liksom hadde nåDe første ti månedene her med baby unne jeg ikke min verste fiende engang. Hyl, skrik og konstant mangel på søvn. Jeg hadde mest lyst til å grisebanke alle som fortalte meg at jeg skulle nyte babytiden. De som klarer å nyte skrik fra kl 17-3 hver dag er syke i hodet. Etter 4 mnd med kolikk fortsatte det med mye mindre søvn enn mini trenger, det har hele tiden vært et helvete å få han til å sove. Jeg hater alle ekle artikler som sier at babyen kun sover og spiser, litt fakta hadde vært greit.
Sent from my iPhone using BV Forum
Sånn var min baby og, men holdt det gjerne gående til 07:s Nå skal vi ha nummer to håper på en unge som alle andre liksom hadde nåen som sover
Hehe det tenker vi ogsåJeg tenker at andremann kan da virkelig ikke bli noe verre enn førstemannVi skal prøve på nr to nå, vil egentlig bare bli ferdig med det første året
![]()
![]()
Hehe det tenker vi ogsåFørste året var et styr med soving hele tiden.. Men utrolig hv man klarer. Nå sover snuppa hele natten og en sjelden gang kan hun våkne en times tid d blir jeg helt ødelagt
haha!! Hvir gammel er barnet deres? Vår er 1,5 og jeg er 10 uker på vei
Gleder meg til baby<3 men nattelivet kunne jeg vært foruten![]()
Når i alle dager sa jeg det? Folk må si akkurat hva de vil for min del, men jeg har fortsatt til gode å høre noen si at det faktisk ikke trenger å være så hardt som alle ryktene tilsier! Så det jeg da lurer på er om det faktisk er vanligere enn det virker å ha det slik som oss. Er det det synes jeg at flere av disse "solskinnshistoriene" burde komme frem også. Hvorfor skal kun de som har noe å klage over komme til ordet? Og, hva har jeg sagt som tilsier at jeg ikke viser forståelse?
Helt utrolig når de endelig begynner å sove godtVår er 13 mndSjelden han er våken mer enn en gang pr natt nå, henter han inn i senga vår når vi legger oss så jeg slipper å stå opp x antall ganger
Det hjelper veldig
Utrolig hva man overlever ja
![]()
Jeg syns det er facinerende at en så liten sak kan nekte så mye, tenk å kunne sove så mye men likevel nekte liksom
![]()
![]()
For noen år siden var det så rosenrødt på facebook, i blogger og overalt at de som syns det var vanskelig gikk rundt og følte seg konstant mislykket. Så snudde det, og nå viser folk gjerne det som er vanskelig, smulene på kjøkkengulvet og oppvasken som står som tårn på kjøkkenbenken. Litt som alle de gode mammamagene som kom fram etter at fotballfrue hadde vist fram sin stramme og perfekte bare få dager etter fødsel. Tror det bare svinger litt sånn, jeg.Oi! Beklager virkelig om jeg har støtt noen med å fortelle om mitt "perfekte" liv med små barn... Det var faktisk aldri meningen. Jeg er fullt klar over at vi har vært heldige som har fått to friske gutter og jeg priser meg lykkelig over dette hver eneste dag! Får man barn som sliter med små eller store fysiske plager sier det seg jo selv at livet raskt blir tøffere, og jeg har absolutt medfølelse med de som har barn som sliter med kolikk, øreverk, allergier, astma og så videre.
JEG føler uansett at det jeg har lest om småbarnsperioden stort sett er negativt; blogginnlegg, foruminnlegg, facebookstatuser og artikkler. JEG har til gode å lese en tekst om at småbarnsperioden ikke trenger å være så ille som "alle" skal ha det til. Man leser også om hvor mye glede barn gir, men JEG satt likevel med inntrykket at det var en selvfølge at barn lager drama på butikken, overtar dobbeltsenga, nekter å legge seg, nekter å pusse tennene, river ned ting og så videre. Til dags dato har vi ikke opplevd noe av dette, så det jeg da lurer på er om vi virkelig kan ha hatt så flaks eller om det faktisk er vanligere enn hva JEG hadde inntrykk av. Om det er slik synes jeg det er fryktelig dumt at ikke flere av de som har det "så lett" faktisk tar til ordet og retter opp litt av inntrykket jeg tror mange sitter med om småbarnsperioden.
Joda, det er selvfølgelig travelt, og naturligvis dobbelt så travet med to, og det har selvfølgelig skjedd at storebror har slått seg vrang og protestert på både det ene og det andre, men jeg hadde altså forventet at det skulle bli minst 10 ganger verre. Ingen må heller tro noe annet enn at jeg nyter hvert eneste sekund!