Styrtfødsel

Junie

Glad i forumet
20. Mars kom prinsessa vår i ekspressfart. Kjente på vonde kynnere etter midnatt (som var vanlig) men sovnet fra dem i 1 tiden (som vanlig). Bråvåknet Kl 06 av en ri fra h*****, skjønte med en gang at nå var det ekte saker på gang. Ringte mannen min mellom ri to og tre, han hadde to timer reisevei, pakket nedi bagen og gikk på do. Jeg har vært innlagt på pasienthotellet i litt over en uke, pga lang reisevei og Styrtfødsel med nr 2. Ringte fødeavdelingen. Skulle begynne å gå da jeg innså at det gikk ikke. Smertene var uoverkommelig allerede etter 10 min. Ringte på jordmor på avdelingen her på hotellet som ville skaffe portør-men jeg skjønte da at å vente på noen var uaktuelt. Hun stablet meg i en rullestol og trillet meg til fødeavdelingen. Da jeg kom dit var det så innihelvete vondt, kom meg opp i senga og kjente jeg måtte presse. Jordmor tok en kjapp sjekk -9cm og baby var klar for å komme ut. Var på fødestuen Kl 0635, ho var ute 0655. Mora mi rakk ikke opp fra hotellet i sentrum en gang... Takk og lov jeg var her!! Fikk bra oppfølging ift å stoppe blødninger og er kommet på hotellet må. Fryktelig smertefullt og intenst når det sto på, fikk en sjokkreaksjon etterpå men det gikk bra. Prinsessa får pupp og alt er bare velstand!! :)

Åh, herre! Godt du var på sykehuset når det går så fort! Ble du redd eller går det bra med deg? Fin dato å bli født på da, samme dag som bursdagen min :)

Oh hell!! Det var en syk historie, godt at du var forberedt på en styrtfødsel! Tøff som gikk gjennom dette alene, selv om det kanskje ikke var så mange andre muligheter akkurat der og da. :P

Gratulerer med babyen og kos dere masse i tiden framover. <3

Gratulerer :) kjekt du var så nært så du fikk føde på sykehuset :)

Åh! Jeg synes 3,5timer var heftige saker - det må ha vært sinnsykt intenst! Forstår godt at det ble en liten sjokkreaksjon da :O
Bra du blir fulgt opp godt :)
Gratulerer så mye! :D

Gratulerer så mye:)
Du har vært skikkelig tøff
Glad alt går fint med deg nå:)

Oi! Håpe eg bruke litt lengre tid enn det der :) godt at du var forberedt då, og gratulere så mykje :)

Åh, herre! Godt du var på sykehuset når det går så fort! Ble du redd eller går det bra med deg? Fin dato å bli født på da, samme dag som bursdagen min :)
Klarte ikke slappe av igjennom en eneste ri, for å si det sånn... Har lest at det er lurt... :/ Mister jo kontrollen når det går så fort og gråt i hver "pause". Var aldri redd -jordmødrene var veldig trygge og gode. Og var forberedt på at mannen ikke ville rekke frem. Men kunne ønske meg en litt lengre fødsel.... Godt nå da! Ferdig og alt gikk bra!

Høres heftig ut, håper du får snakket ut om det! Fødte selv igår, det er ikke feil å komme til verden på den internasjonale lykkedagen! Gratulerer så mye <3

Oj! Det fårn si. :O heftige saker!
Gratulerer så masse med jenta! :D

Gratulerer så mye :)

Gratulerer så mye med den lille:)

Å hjelpe meg! Høres helt sykt ut! ( her tok første over 2 døgn etter vannet gikk )
Bra du var der du var tenker jeg! Sykebilen hadde vell heller ikke kommet frem om du var hjemme :O
Flott og høre at alt står vell til, og takk for du delte historien din!
Lykke til videre =)

Gratulerer :)

Wow!! Da var d jammen bra du var på sykehuset!! Gratulerer med vel overstått!

Back
Topp