Fødested

Litt tidlig ute her. Søkt Ullevål og deretter Riksen via fastlegen, og i dag sendte jeg inn søknad til ABC klinikken ved Ullevål. Bytter på å tenke at det er ren galskap og at det blir strålende. Er kun 5 uker nå, men håper vi kommer helt i mål! Noen andre som har søkt om fødeplass?

Snakket såvidt med legen om dette idag, han anbefalte meg ikke riksen (bla pga de ikke har hotell). Vi går for Ullevål :) Endte i haste ks sist, så jeg vil også ha en plass hvor de har medisiner og slikt tilgjengelig ;)

Jeg fødte på ahus, og kunne ikke vært mere fornøyd! :-) både med stedet, hotellet og personalet. Og veldig pluss de hadde lystgass :-)

Jeg sliter litt, for regner med å flytte sørover ved oppstart av permisjon, men vet jo ikke om jeg har rukket å komme meg ned før barnet velger å dukke opp :confused:

Her blir det UNN Tromsø

Jeg sliter litt, for regner med å flytte sørover ved oppstart av permisjon, men vet jo ikke om jeg har rukket å komme meg ned før barnet velger å dukke opp :confused:
Tenker du å flytte hjem for godt eller kun i permisjon?

Jeg har veldig lyst til å føde på Drammen :)

Da tror jeg at jeg enten ville flyttet etter fødselen, eller søkt der dere skal flytte. Antaaaageligvis kommer ikke bebisen før permisjonsstart. Evt ta sykemelding siste 2 ukene før permisjonen og flytte litt før? Dere har heldigvis ganske god tid ennå til planlegging :)

Tenker du å flytte hjem for godt eller kun i permisjon?
Først og fremst i permisjonen, så har ikke tenkt å si opp jobben her nord.

For en som ikke har født høres 5 timer lenge ut... :)
Haha! Det er ganske raskt altså! Førstemann kom på 9 timer og det er under gjennomsnittet for førstegangsfødende. Mener snittet er på nærmere 12 timer. Man kan ha lenge mellom hver rie i starten og dermed ha lang fødsel. Det er vanlig å si hvor lenge man har mellom ankomst sykehuset og til ungen er ute. Men jeg har her regnet fra aller første rie hjemme. Har man raskere enn to timer fødsel regnes det som styrtfødsel og det hører jeg er grusomt!!!

Forøvrig var det 6 timer fra ankomst sykehus til førstemann var ute, og 3,5time med andremann.

Her blir det SSK Kristiansand :)

Skal søke på Ullevål, Skien og muligens Tønsberg.
Men foretrekker de to førstnevnte.

Skal søke på Ullevål, Skien og muligens Tønsberg.
Men foretrekker de to førstnevnte.

Disse er jo veldig langt fra hverandre, er du ikke nervøs for lang reiseveg? Ikke at JEG vil gjøre deg bekymret nå altså, hehe, jeg bare tenker at det er viktig med kort reisevei for min egen del ;)

Jeg har lang reisevei uansett hva jeg velger:( så har ikke bestemt meg. Enten lenger vei til et større sykehus der jeg kanskje føler meg tryggere, eller noe kortere vei til et mindre sykehus der de kanskje ikke har like stor kompetanse hvis det blir komplikasjoner. Sist valgte jeg lengre reisevei og rakk såvidt frem:p

Nå ble jeg nysgjerrig: Hvor lang reisevei har dere til sykehuset? :)

Ca halvannen time til nærmeste, og ca 2 timer til det andre litt større. Lengre ved mye trafikk selvsagt:p ikke ideelt, var en grusom ambulansetur sist fødsel:o
Oi, ja det skjønner jeg godt! :o Her har vi 45 min, og jeg syns igrunnen det holder ;)

Ja det holder det og:p vi hadde fødeavdeling her før, men nå legges alt ned:( har heldigvis god jordmordekning her likevel som har vakt til enhver tid, så om det skulle bli fødsel på veien burde det gå bra og:p
Iiiiiik! Fødsel på veien ja! ;) Det er jeg litt skeptisk til, hehe! Første ble født 3,5 timer etter vi kom frem. Ønsker meg god margin nå også ;) Fnis!

Back
Topp