Om barneforsikring

Verdt å lese :)
Kjekt å vite hva man får fra staten.

Interessant! Vi har ikke fått forsikret sønnen, kun ulykkesforsikring. Usikker på om det har noe for seg. Usikker på om vi skal forsøke å tegne forsikring på lillesøster i magen... *i tenkeboksen *

Jeg har en søster med tre syke barn som kan skrive under på at det lønner seg å forsikre! Er man skikkelig uheldig, så klarer man seg nesten ikke uten. Forsikringsselskapet har blandt annet betalt for utbedringer på huset da et barn måtte i rullestol, og engangssummene har betalt for behandling i utlandet som folketrygden ikke ville dekke. Vi har barneforsikring, og det betaler jeg gladelig for!

Jeg har en søster med tre syke barn som kan skrive under på at det lønner seg å forsikre! Er man skikkelig uheldig, så klarer man seg nesten ikke uten. Forsikringsselskapet har blandt annet betalt for utbedringer på huset da et barn måtte i rullestol, og engangssummene har betalt for behandling i utlandet som folketrygden ikke ville dekke. Vi har barneforsikring, og det betaler jeg gladelig for!

Men dette får man jo også dekket fra staten ifølge det som står skrevet ihvertfall, så da har de jo ikke fått det de har krav på?

Vi er utrolig heldige som bor i Norge!!!
Å bli født i dette landet er som å vinne i Lotto, dette snakket jeg og min eldste om i dag. Da han fortalte om en gutt som ikke kunne norsk og har akkurat kommet fra Syria. Det er da man virkelig forstår hvor heldige vi er.
Nei i Norge trenger vi ikke å kaste penger til griske forsikringsselskap.
Men alle får bruke penger på det de vil :)

Last edited:
Veldig enig med Regina :-)
Utrolig heldig er vi! Har virkelig trukket det lengste strået, folk blir vel heller blinde for alle godene vi har

Men dette får man jo også dekket fra staten ifølge det som står skrevet ihvertfall, så da har de jo ikke fått det de har krav på?
Staten dekker visse ting, forsikringen dekker andre ting. Forsikringspengene kan også ofte brukes friere, mens man må søke staten om helt konkrete ting, noe som fører til at man ikke kan tilrettelegge slik det passer sitt barn og sin familie.

Utbedring av hus dekker staten. Det finnes noen ting man må betale en symbolsk egenandel på men ellers blir det dekt. Jeg jobber med akkurat dette.

Men kan hende det er andre ting i forbindelse med sykdommen folketrygden ikke har dekt som forsikringen har betalt for?

Staten dekker dessverre ikke alt, det finnes det flere bevis for rundtomkring, vi fikk sev dekket noe staten ikke dekket så da velger vi fortsatt å bruke penger på barneforsikring. For oss er det ikke å kaste penger utav vinduet som enkelte kaller det

Staten dekker visse ting, forsikringen dekker andre ting. Forsikringspengene kan også ofte brukes friere, mens man må søke staten om helt konkrete ting, noe som fører til at man ikke kan tilrettelegge slik det passer sitt barn og sin familie.

Men som i eksempelet i denne artikkelen da, hvor de ikke fikk noe fra forsikringsselskapet ved alvorlig brannskade. Det er jo slike ting man gjerne vil ja en forsikring for og da. Og man får da virkelig mye støtte og hjelp fra staten, og ingen vil bli satt på gata, så nødvendigheten for forsikring kan jo derfor diskuteres. Det er jo mer med tanke på om man evnt vil ha enda mer eller vil bruke private klinikker istedenfor det offentlige osv.

Utbedring av hus dekker staten. Det finnes noen ting man må betale en symbolsk egenandel på men ellers blir det dekt. Jeg jobber med akkurat dette.

Men kan hende det er andre ting i forbindelse med sykdommen folketrygden ikke har dekt som forsikringen har betalt for?

Joda, det kan jo være det.
Det er nok nok av krav både fra folketrygden og fra forsikringsselskapene, som f.eks i denne saken som nevnt her hvor forsikringsselskapet ikke betaler ut ved såpass store brannskader.

Forsikring er å gamble! Man betaler for trygghet.
Det kan være bortkasta penger om man aldri fpr brukt for den. Eller man får valuta for pengene. Det vet man aldri med forsikring.

Man får ting dekt av staten, men der kan ting ta tiiiiiiiid.
Ofte har man ikke tid til å vente.

Jeg velger å betale for tryggheten!

Kan da virkelig ta tid med selskapene også da. Var ikke gjort på et blunk å få utbetalt for yrkesskade da jeg kappet av meg fingeren heller, så hvor lang tid det tar kommer nok mer an på hva slags sak det er.

Den linken - noen stort tull. Og hun som uttaler seg- hva kan hun om dette?
Et tilfellet så skal alle frarådes forsikring.
Nei. Forsikre ungene deres fra a til å!

Samboer har allerede gjennom jobben, isåfall hvis jeg skulle mista osv ... Men veldig lurt med ordentlig forsikringer !! Spesielt på barna :)

Back
Topp