Jeg har reist 20 flyturer med min lille på ti måneder. Vogn og bilstol har alltid vært inkludert/gratis. Som regel kan man ha med et kolli (20 eller 23kg) for babyen i tillegg til dette. Barnet har ikke egen håndbagasje, så jeg har reist med stelleveska som eneste håndbagasje for meg selv og barnet. Kun ved en flyreise hadde mini lov å ha med håndbagasje på åtte kg, men da ingen innsjekket bagasje, utenom vogn og bilstol. Jeg har aldri kjøpt ekstra sete på flyet, og har heller ikke hatt med bilstol inn i flyet. Jeg tror du da må betale ekstra for et sete til, hvis du skal ha barnet i bilstol på flyet. Det må også være en godkjent bilstol for fly ( som f.eks Maxi Cosi). Det enkleste har vært å ha mini på fanget. For at forsikringen skal gjelde, og for at flyselskapet kan holdes ansvarlige for eventuelle skader, må dere bruke pram pack. Dette anbefaler jeg på det sterkeste, for så langt har vi fått skader på vogna ved to av turene våre, seinest i går... De er ikke forsiktige det hele tatt. Dette er mine erfaringer. Jeg har reist med Lufthansa, Swizz, Sas, Wideroe, Norwegian, Air France, Brussel Airlines og KLM. Lykke til med turen. Det er slitsomt å reise med baby.