Reise med spebarn

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
Når du flyr med spebarn, har jeg forstått jeg kan ta med vogn og bilsete. Noen som kjenner praksisen for bagasje? På nettet står det normal str bag, antall kilo og sånn for alle som ikke er spebarn? Kan jeg ha med ekstra bag til mini eller må vi begge klare oss med 23 kg?

Baby har ett kolli, om du ønsker bruke det til vogn eller baggasje er opp til deg.. Hvilket selskap skal du reise med?

Er vel forskjell fra selskap til selskap tror jeg. Men vi bruker å sende vogna i prampack, og så lenge de får plass i babysetet, tar vi med dette som håndbagasje.

Baby har ett kolli, om du ønsker bruke det til vogn eller baggasje er opp til deg.. Hvilket selskap skal du reise med?

British airways, står på billeten en bag på 23 kg, pluss vogn og bilsete, synes det høres mye ut når jeg ikke har kjøpt ekstra sete... Men skal til Asia da.

British airways, står på billeten en bag på 23 kg, pluss vogn og bilsete, synes det høres mye ut når jeg ikke har kjøpt ekstra sete... Men skal til Asia da.

Det er forskjell fra selskap til selskap og på en så lang reise så får man mer med seg til de små :) men er jo evt bare til å enten sende de en Mail eller høre med handlingagenten til BA så kan de sikkert hjelpe deg så du er helt sikker :)

Er vel forskjell fra selskap til selskap tror jeg. Men vi bruker å sende vogna i prampack, og så lenge de får plass i babysetet, tar vi med dette som håndbagasje.

Men må du ikke ha sete til babyen om du skal bruke bilstolen??

Skal ut å fly i påska vi :-)

Men må du ikke ha sete til babyen om du skal bruke bilstolen??

Skal ut å fly i påska vi :-)

Har hørt at dersom det er ledig plass så kan du ta med bilstolen og bruke den gratis, Evt sende den på gaten.

Jeg tror jeg sender bilstolen da vi skal ta tre ulike fly...

Det er forskjell fra selskap til selskap og på en så lang reise så får man mer med seg til de små :) men er jo evt bare til å enten sende de en Mail eller høre med handlingagenten til BA så kan de sikkert hjelpe deg så du er helt sikker :)

Tenker jeg ringer inn i morgen og spør. Greit å vite på forhånd, skal være borte i noen mnd så trenger litt ulike str klær og litt utstyr;)

Har hørt at dersom det er ledig plass så kan du ta med bilstolen og bruke den gratis, Evt sende den på gaten.

Jeg tror jeg sender bilstolen da vi skal ta tre ulike fly...

Ok! To ulike fly her... Ikke så lyst å sende med tanke på hvordan di behandler bagasjen...

Vi har alltid kjøpt barnebillett til baby og tatt med sete inn. Mye bedre for alle når ungen kan være i sitt vante sete, man slipper risiko for at setet blir skadet eller borte på veien så man ikke har det når man trenger det på destinasjon.

Vi har alltid kjøpt barnebillett til baby og tatt med sete inn. Mye bedre for alle når ungen kan være i sitt vante sete, man slipper risiko for at setet blir skadet eller borte på veien så man ikke har det når man trenger det på destinasjon.

Skal bare fly to korte turer.... Første flytur så blir spennende ;)

Må du ha med bilsete? Jeg har alltid fikset et der jeg har vært på tur, for å slippe å sende det... Kan bli skader på det som i kollisjon uten at det vises med hard behandling... British airways sina bagasjeregler er at spedbarnet kan ha like mye innsjekket bagasje som du har lov til på din bilett, pluss vogn og bilsete :)

Må du ha med bilsete? Jeg har alltid fikset et der jeg har vært på tur, for å slippe å sende det... Kan bli skader på det som i kollisjon uten at det vises med hard behandling... British airways sina bagasjeregler er at spedbarnet kan ha like mye innsjekket bagasje som du har lov til på din bilett, pluss vogn og bilsete :)

Kjenner ingen med små babyer der....

Da vi fløy da vesla var 5 mndr, fikk vi ha med bilsete inn på fly selv om hun ikke hadde eget sete. Hun skulle ligge i kurv uansett.

Jeg har reist 20 flyturer med min lille på ti måneder. Vogn og bilstol har alltid vært inkludert/gratis. Som regel kan man ha med et kolli (20 eller 23kg) for babyen i tillegg til dette. Barnet har ikke egen håndbagasje, så jeg har reist med stelleveska som eneste håndbagasje for meg selv og barnet. Kun ved en flyreise hadde mini lov å ha med håndbagasje på åtte kg, men da ingen innsjekket bagasje, utenom vogn og bilstol. Jeg har aldri kjøpt ekstra sete på flyet, og har heller ikke hatt med bilstol inn i flyet. Jeg tror du da må betale ekstra for et sete til, hvis du skal ha barnet i bilstol på flyet. Det må også være en godkjent bilstol for fly ( som f.eks Maxi Cosi). Det enkleste har vært å ha mini på fanget. For at forsikringen skal gjelde, og for at flyselskapet kan holdes ansvarlige for eventuelle skader, må dere bruke pram pack. Dette anbefaler jeg på det sterkeste, for så langt har vi fått skader på vogna ved to av turene våre, seinest i går... De er ikke forsiktige det hele tatt. Dette er mine erfaringer. Jeg har reist med Lufthansa, Swizz, Sas, Wideroe, Norwegian, Air France, Brussel Airlines og KLM. Lykke til med turen. Det er slitsomt å reise med baby.

Uff, jeg skal reise alene med baby og en tiåring i påska. Kjenner jeg gruer meg :/
Forhåpentligvis er tiåringen hjelpsom og snill :)

Back
Topp