Hei! Jeg er 24år og har hatt diabetes 1 i 12år. Fant ut nyttårsaften at jeg er gravid

Er nå 8 uker på vei. Ikke veldig planlagt, men veldig ønsket.
Jeg hadde Hba1c på 8.4 første uken i januar. Får oppfølging hver uke til jeg klarer å få ned blodsukkeret. På fire uker har det gått fra 8.4 til 8.0 til 7.6. Satser på rundt 7-tallet når det skal måles i morgen. Skal også ha min første kombitime da, med jordmor og indremedisiner + øyekontroll. Har til nå kun gått hos diabetessykepleier.
Merker jeg også får panikk når blodsukkeret overstiger 8-9-10. Ifølge diabetessykepleier er det ikke de høye toppene som er farlige, men hvis det blir liggende høyt over tid. Hadde en episode med blodsukker på 17 forrige uke, og da fikk jeg noe som kunne ligne ett panikkanfall. Ble fort korrigert ned med mengder insulin. Og jeg har hvertfall ikke merket noe til at insulinbehovet skal gå ned første trimester. Her er det motsatt. Har gått fra døgndose på 40-50E lantus til 70-80E. Til frokost tar jeg 14-16E novo rapid, mot 8E før svangerskap. Klarer å holde blodsukkeret stabilt gjennom dagen, men sliter med mye følinger på kvelden og natta. Men er tross alt bedre med lavt enn høyt blodsukker. Har ikke hatt noe symptomer på graviditet før denne uka, men nå har kvalmen slått til for fullt. Noe som gjør det enda litt vanskeligere for diabetesen.
Jeg får oppfølging på Sørlandet sykehus, og etter hva jeg har fått beskjed om skal jeg gå til termin om ikke det er store vekstavvik. Men går ikke over termin, da blir jeg heller satt igang på termindato. Skal i utgangspunktet ha kontroll hver tredje uke fram til uke 30, og hver uke etter det. Men har bedt og ekstra oppfølging til Hba1c er under 7.