Kunne du ..

Chamonix

Supermamma
*MIA*
.. reist på ferie en uke med foreldrene dine eller svigers?

Jeg hadde ikke maktet. Kunne til nød reist med mine på langhelg hvis sambo måtte jobbe for å få hjelp med ungene, men ellers hadde det ikke blitt ferie for meg :-P

.. reist på ferie en uke med foreldrene dine eller svigers?

Jeg hadde ikke maktet. Kunne til nød reist med mine på langhelg hvis sambo måtte jobbe for å få hjelp med ungene, men ellers hadde det ikke blitt ferie for meg :p
har gjort det flere ganger.

2009 2 uker i portugal. farmor, farfar, tante, onkel, fetter, pappa, stemor, 2 stebrødre og min samboer.
2012 1 uke i Spania farmor og farfar, pappa og stemor, 2 stebrødre, Vesla, og sambo
2015 12 dager i Barcelona Svigers, 3 svogere (en med sambo og 4 barn) svigerinne med sambo, meg og sambo med 2 barn.

Hver sommer er vi 3 uker hos svigers..

Har aldri falt meg inn at det skulle være noe stress..

Jeg gjør det heletiden, minst et par ganger i året er jeg på tur med pappa! Pleier også å dra 2-3 uker på ferie med mine besteforeldre en gang i året! Pappa og mormor er mine aller beste venner etter samboer ❤️

Er også 2-3 uker hos svigers hver sommer :) veldig glad i familien min. Har vært veeeeeldig heldig!

Hadde ikke vært noe problem med foreldrene mine :) Det samme synes min kjære. Men ingen av oss kunne tenkt oss 1 uke ferie med hans foreldre :p De er snille og alt det der. Men mine foreldre er mer "oss". Samme humor, like ungdommelige osv :) Hans er mer gammeldagse, på væremåte og tankegang. Kunne vært med de et par dager på hytta, kanskje... Kanskje! Men ikke sydentur og slike ting.

Vi skal faktisk til syden sammen med mine foreldre om noen mnd. Sammen med noen fler :) men skal ikke være med de 24/7 da, skal ha alenetid også.

Vi har vert i Tyrkia med de men har vi unger med må vi ha egen leilighet. Meg og sambo hadde en uke uten unger da vi bodde hos svigermor noen dager og det gikk helt fint men foretrekker at det bare er oss også kan vi møtes til middag,

Ja, det her vi gjort flere ganger, og skal en uke i sommer med svigers. Gleder meg :)
Da gjør de for det meste alt. Jeg og mannen står opp til dekket frokostbord, de lufter gjerne hundene før vi er stått opp. Hun er utdannet kokk så hun lager middag.
I år har vi ei lita frøken på 10mnd når vi reiser, så blir jo litt spennende det da :) Ser for meg at de vil ha henne mest mulig også :P

Jeg skal en uke til syden med svigers i mai. Vi har det alltid hyggelig sammen med dem, dessuten betyr det veldig mye for kjæresten min. Han syns det er så fint at jeg er villig til å ha et forhold til hans familie.

Lett.
Jr. og jeg, søster'n med mann og ett, etterhvert to barn og foreldrene våre dro en uke sammen til syden tre år på rad.
Der nede møtte vi svigers til søster'n, som oftest bodde på et annet hotell 10-15 minutters gange unna. :)
Alle dro sammen på stranda, på restaurant på kvelden, og ungene løp delvis fritt mellom leilighetene når vi fikk rom ved siden av hverandre.
Helt supert. :)

Kunne IKKE reist på uke sammen med eks-svigermor uten helt klare avtaler på forhånd, og det hadde i mye mindre grad vært "ferie".
Når jeg reiser med mamma og pappa er de nesten bare til avlastning/hjelp - de lurer på om jeg skal ha noe når de stikker på butikken, de passer Jr. om jeg har lyst til å spise buffetfrokost helt alene en morgen, de holder Jr. med selskap i vannkanten om jeg trenger å legge meg ned på en solseng en stund osv. :)
Svigers til søster'n fungerer på liknende vis, selv om de kanskje holder seg en liten armlengde lenger unna. :)

Det hjelper selvfølgelig at jeg og mamma har et tett og godt forhold og har veldig lik tilnærming til barneoppdragelse, og at pappa er veldig løsningsorientert og elsker å fikse ting, spandere og være generelt hendig å ha med på tur. :)

Jeg var det før jeg fikk barn ;) så det vet jeg ikke? Tenkte ikke noe over det:p men er jo så si asfalt over alt da :) der hu bodde ihvertfall :p
skal ha med quinny zapp til lille prinsen.. :)
bare lurte på hvordan den ville være å trille der :P

Så absolutt :D en uke hadde holdt med svigemor da :p !

Back
Topp