Universitetssykehuset i Nord-Norge (UNN), Tromsø

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 77 62 64 70
Nettside: https://unn.no/avdelinger/kirurgi-k...inikken/kvinneklinikken/fodeavdelingen-tromso
Adresse: Sykehusvegen 38, 9019 Tromsø (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

UNN-Tromso.jpg


Barseltilbud og visittider:
Vi har fire fødestuer. Vi har plass til totalt 30 barselkvinner, inkludert barselhotellet. Her bor familier under oppholdet.
Visittider: Siesta: 14.00-16.00. Besøk: 19.00-20.30

Gjennomsnittlig liggetid: 3 dager. 5 dager etter keisersnitt.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken står i et stativ slik at foreldre kan forsyne seg selv.

Parkering: På sykehusets parkeringsplass mot avgift.
Antall fødsler i året ca 1450-1500.

Nyttige telefonnummer:
Barselhotellet: 77 66 93 18
Barselavdelingen: 77 62 64 60
 
Last edited by a moderator:
Skal føde her rundt 20 november :)
 
Liggetid skal fra 1. juni ned til 48 timer på normalfødende, slik at følling og barnelege kan gjøres unna samme dag.
Dette for å bl.a. unngå korridorpasienter/låne senger på annen sengepost.

Så har vi barselpoliklinikken man kan henvende seg til inntil 2 uker etter fødsel, evt få hjemmebesøk av den som har poliklinikken den aktuelle dagen (jordmor eller barnepleier)
 
Har født her, og skal føde her i begynnelsen av november en gang (etter terminen å bedømme da) :)
 
Helt blank her...

tenkte å pakke den berømte fødebagen snart.. men aner ikke hva jeg skal ha med meg (joda, leser lister, men er like blank alikevel...)

Eller det jeg lurer på er... trenger jeg å ha med klær til babyen? På barselhotellet da?
 
skal forhåpentligvis dit i begynnelsen av august :)
Har hørt det er trygt og godt å føde på UNN:)
 
Ska hit i mai.. Noen flere i år? Erfaringer fra sykehuset? Tips?
Skal også hit i mai. fødte der sist i 2010. Ble da satt igang på dag 14 over tiden. Låg i badekar i noen timer, fikk epidural og jenta ble tatt med sugekopp til slutt. Ingenting å utsettepå behandling/opphold. Ifølge sambo ble vi veldig oppvartet da dette var i oktober og det var få fødsler :)
 
ble værende noen ekstra dager da melka var treig og jenta gikk ned litt for mye i vekt, ho ræmja jo de to første døgnan, ikke så rart sia ho var sulten. ble da flyttet tilbake til avd fra barselhotell.
 
Skal også hit i mai. fødte der sist i 2010. Ble da satt igang på dag 14 over tiden. Låg i badekar i noen timer, fikk epidural og jenta ble tatt med sugekopp til slutt. Ingenting å utsettepå behandling/opphold. Ifølge sambo ble vi veldig oppvartet da dette var i oktober og det var få fødsler :)
Katti har du termin? :)
 
Back
Topp