Hus-arbeid

Capri-Sonne

Glad i forumet
Hei, her er det ingen hemmelighet at mannen ikke er så flink med å vaske og rydde o.l.. Han er flink til å gjøre alt det andre på huset som reparasjoner og vedlikehold. Men med allerede en 1åring i hus og ei sliten mor begynner ting og se kaotisk ut her, blir ferdig med et rom så ser neste ut mye værre ut, og jeg vil ha det rent og pent til jeg kommer hjem fra føden!!! Hva gjør dere som ikke har menn som stiller så godt til den rollen? Håper der er noen der ute :) :)

Min er flink når han først gjør d. Men han gjør d ikke før han tvinges, eller innser at nå er d krise. Og d skal litt til før han ser det.

Jeg har sagt at jeg vil at huset skal shines idag, så om d funker så skal jeg si ifra etterpå. :p

Min er veldig flink, men han gjør det ikke som jeg vil :) så vi har faktisk investert i vaske hjelp nå mens jeg er høygravid. Orker ikke tanken på å ha det møkkete rundt meg :o

Vi har uten unntak en krangel i forkant av husvask. Om når det skal gjøres, om deg skal gjøres og hva som skal gjøres. Er drittlei, men nekter å skaffe meg vaskehjelp før han har skjønt at det faktisk må vaskes her. Han tar aldri initiativ, fordi jeg tror ikke han ser at det er møkkete rett og slett.

Når han endelig gjør det er det med brå bevegelser, snurpete munn og et sint blikk.

I tillegg er han ekstremt rotete.

Og jeg er vel veldig veldig ryddig og organisert av meg.

Vi har vaskehjelp. Vasker han ikke får han betale for det, jeg jobber ikke gratis for at han skal slappe av.

Vi har uten unntak en krangel i forkant av husvask. Om når det skal gjøres, om deg skal gjøres og hva som skal gjøres. Er drittlei, men nekter å skaffe meg vaskehjelp før han har skjønt at det faktisk må vaskes her. Han tar aldri initiativ, fordi jeg tror ikke han ser at det er møkkete rett og slett.

Når han endelig gjør det er det med brå bevegelser, snurpete munn og et sint blikk.

Dette var som jeg skulle skrevet det selv. :o

Vi har spart oss for mye krangling etter vi fikk vaskehjelp:) anbefales hvis man har råd til det i en periode ihvertfall!

Min er også ekstremt rotete av seg, så huset ser, ironisk nok, mye finere ut nå som jeg bor her alene i ukedagene.:P Men så lenge jeg holder det fint i ukene, gjør han det jeg ber han om i helgene, ikke helt til min standard da, haha, men likevel.

Her er han flink på å støvsuge, men akkurat den vaskingen er det litt verre med. Må spørre noen ganger, eller helst spørre om ikke han kan vaske i løpet av helgen på onsdag eller torsdag, så har han litt tid å forberede seg. Tror ikke de ser at vasking er nødvendig alltid!
Skal få mamma til å hjelpe meg med vindusvasken en dag nå snart, det gidder jeg ikke å mase på mannen for, for det tror jeg rett og slett ikke at han gjør bra nok, og da er det unødvendig.
Har du noen i nær familie som kan hjelpe deg? Synes ikke det er dumt å spørre om litt hjelp når man er høygravid.

Hei, her er det ingen hemmelighet at mannen ikke er så flink med å vaske og rydde o.l.. Han er flink til å gjøre alt det andre på huset som reparasjoner og vedlikehold. Men med allerede en 1åring i hus og ei sliten mor begynner ting og se kaotisk ut her, blir ferdig med et rom så ser neste ut mye værre ut, og jeg vil ha det rent og pent til jeg kommer hjem fra føden!!! Hva gjør dere som ikke har menn som stiller så godt til den rollen? Håper der er noen der ute :) :)

Min er veldig flink og står på. Vi har en del praktisk å gjøre med hus osv så d er veldig frustrerende å se alt som skal gjøres og ikke ha energi til å gjøre d.. D er jo bare å trå til i noen timer, men så orker man ikke d.., nå er j sylta forkjøla så d hjelper ikke, men halsbrann dukker jo også opp etter å ha bøyd seg en gang.. Nei d er ikke lett.

J har faktisk tenkt på vaskedame.. Ei venninne av meg har hatt en stund nå og er veldig fornøyd. Og d er jo ikke som om j får mer energi eller tid når minimini kommer... Vi tenkte på d da andremann kom til verden, mengjorde d ikke så j tenker at nå er tiden inne. Om j skulle ha ork til å gjøre d selv, så kan j faktisk unne meg å gjøre noe annet, med familie, venner eller alene. Så j lurer på å få tak i hun vaskedamen før termin så kan hun gjøre klart huset vårt;) D syntes j var en fantastisk ide:)!
Første omgang tenkte j at hun kunne vaske her annenhver uke også kan vi klare en innsats annenhver uke selv, så får vi se om vi vil ha mere hjelp.
Da blir d jo faste dager og så får vi kanskje d lille sparket bak så vi får rydda før hver gang, også slipper j å bli sliten av uorden og kaos.

Lykke til:)

Vi har fordelt arbeidet, han tar seg av støvsuging og sengetøyskift, og eg tar resten ellers er han veldig hjelpsom med oppvasken. Nokon fordeler må man jo ha når mannen har støv og midd allergi ;)

Har en mann som er like opptatt av å ha et ryddig hus som meg. Det gjør at det aldri er noe pes å skulle støvsuge eller vaske her, for det er alltid ryddig. Jeg tar meg av støvsuging og vasking, fordi da blir det gjort skikkelig :P

Mannen har ansvar for vindusvask da, så jeg har akkurat fått rene vinduer :)

Når mannen er borte er huset mer eller mindre strøkent. Ungen rydder og alt er mer eller mindre på riktig plass hele tiden.

Når han er hjemme gir jeg opp. Har ikke sjangs til å klare å rydde i samme tempo som de roter :s

Når mannen er borte er huset mer eller mindre strøkent. Ungen rydder og alt er mer eller mindre på riktig plass hele tiden.

Når han er hjemme gir jeg opp. Har ikke sjangs til å klare å rydde i samme tempo som de roter :s
Haha, ja, sånn er det her og. Godt jeg kan finne noe positivt i at han er så mye vekke :P

Mannen hadde visst ikke tenkt å rydde idag likevel, og da rydder ikke ungen rommet heller.. Så da ble jeg sur og ligger på rommet og gidder ikke å møte de.

Da begynte de å rydde likevel! Hurra!

D er masse som gjenstår, men d får de gjøre i morgen altså!

Godt å høre, var ikke bare en beskrivelse som var lik her men veldig mange:) aner ikke hvordan jeg skal komme i mål, vaskehjelp høres ut som en drøm, og det får det vell også bli en stund til. :/

Back
Topp