Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
2 Ipa-øl i kjøleskapet. Han skal hjem etter fødselen
Ga ikke noe til hverandre ved forrige fødsel heller, synes ikke slikt er så viktig..
2 Ipa-øl i kjøleskapet. Han skal hjem etter fødselen![]()
Ga ikke noe til hverandre ved forrige fødsel heller, synes ikke slikt er så viktig..
Ja, alltid er det noe. Her har det hovedsaklig vært mellomnavnet vi har styret med vi også, og innimellom hovednavnet.
Det skakke værra lett![]()
Nei, absolutt ikke.. Jeg vet hva hun ville het om jeg fikk bestemme helt selv, men samboer er ikke enig![]()
Her har samboer gitt opp litt tror jeg. Dvs. Han har lagt frem hvilke navn han foretrekker og forkastet de han overhode ikke vil ha, men av de 3-4 navnene han liker, så er det opp til meg å bestemme hvilket
Men det navnet vi har "bestemt" oss for er hans favoritt da, heldigvis.
Jeg og liker det veldig godt, men jeg falt bare ikke like pladask for det som jeg gjorde med navnet til storebror. Og da er jeg så redd for at jeg skal angre meg.
Har gått i 9 mnd nå og forsøkt å komme over det perfekte navn, men har og gjort at jeg har sett meg litt blind på alle de forskjellige navnene der ute og at man rett og slett blir for kresen.
Og litt sånn "gresset er grønnere på den andre siden" mentalitet..
Derfor har jeg forsøkt å tenke som så at det var tross alt 'dette' navnet vi falt for/likte best i starten, og jeg kommer ikke til å 100% like noen navn nå på forhånd lell virker det som - så vi får stole på magefølelsen, men ha noen navn i backup, sånn for sikkerhets skyld
![]()
Er det en jente eller gutt du venter?
Vi venter en jente, og jeg elsker navnet Vårin.. Men samboer sitt svar på det var "er det et navn..?"
Så har han sett over de navnene jeg likte, og valgt ut 3 navn han likte: Ada, Thale og Emelia![]()
O jess!!...og brie og spekemat til hun mor![]()
Evelyn er veldig fint da, og veldig internasjonalt
Vi ser vel hovedsakelig på Ada Emelie nå da, evt Ada Helene, Ada Sofie, Ada Oline
Har også en del navn som jeg synes er veldig fine og spesielle, men som jeg ikke vet om jeg ønsker for datteren min. Som Allegra og Alida![]()
Det at navnene er internasjonale, samtidig som de skal funke greit i Norge er et 'krav' jeg har satt
Har selv et typisk norskt navn, som er strevsomt for utlendinger å si, så har alltid ønsket meg et 'lettere' navn, om man kan si det så.
Allegra var stilig!![]()
Har et typisk norsk navn selv, og det stod høyt på lista at babyen sitt navn skulle kunne sies på engelsk.. Men så blir det nok Ada, som ikke er så lett![]()
Synes Allegra er råstilig, ser for meg ei tøtte med rødt krøllete hår egentlig (ikke at noen av oss har rødt hår da)![]()
Vurderte også Abigail da min mormor heter det (Abigael), men det er ikke like fint på norsk som engelsk..
Har en på jobb som heter Abigael, og d uttales likt på norsk og engelsk. Eller sier kanskje mer A istarten istedet for Æ da.
Er vel bare jeg som er vant til hvordan min mormor uttaler sitt navn, og det høres så tungvint ut: Abigael (uttaes slik det skrives)![]()
Aha! Har aldri hørt noen uttale d sånn før. Men du vet, når du forteller navnet til andre så er d med den uttalen du har på navnet også.![]()
Ja, det er litt spesielt kan du siHun heter egentlig Jenny Abigael, men bruker kun mellomnavnet..
![]()
Jenny er nydelig, syns jeg. Hadde nok vært et alternativ her om ikke det var brukt av noen andre vi kjenner![]()