Felles skravle 2015

Kom frem til at vi taper 54000 på å ta 80% istedet for 100%, og 44000 om vi tar 100% og jeg tar 10 uker uten lønn:p
Og at jeg ikke har lyst til å begynne å jobbe igjen når mini er bare 8 mnd...
Hva gjør dere?

Håper jeg får gjort litt her til uka og:) men skjer noe både tirsdag, onsdag og fredag, så blir litt oppstykket:/

Det var ikke mange timene. Håper du klarer å sove litt bedre nå i natt da, så morgendagen blir bedre:)
Ikke lett det der.
Regner med at du har tatt med ferie i de beregningene der.
Itillegg til permisjonsukene har man også de vanlig ferieukene..

Ikke lett det der.
Regner med at du har tatt med ferie i de beregningene der.
Itillegg til permisjonsukene har man også de vanlig ferieukene..

Ferien kommer i tillegg, men har jo bare 4 uker ferie da. hvordan er det å ta ut ferieuker i år da? Jeg skal jo ikke jobbe...

Aaah. Da er jeg med. Det er godt, men syns det er for sterkt :)
Det kommer helt an på hvor mye man krydrer det det...
Her var det snakk om en av de på glass hvor hun som hadde spist det i dag (husker ikke hvem) syns den var svak, og jeg foreslo at da kan man jo bare tilsette litt ekstra krydder, men hun hadde ikke smakt på maten under matlagningen så fant ut av det litt for sent.

Jeg pleier å lage fra grunnen, så da bestemmer jeg helt selv hvor sterk jeg ønsker den.

Ferien kommer i tillegg, men har jo bare 4 uker ferie da. hvordan er det å ta ut ferieuker i år da? Jeg skal jo ikke jobbe...

Nå er jeg ikke helt sikker siden jeg ikke før permisjonspenger fra NAV med dirrekte fra jobben, men tror det er slik at du i søknaden skriver når du har tenkt til å ta ut ferien, spiller ikke noen rolle når du gjøre det, bare du gjør det i det året du har opptjent ferien til. De ukene du har valgt ferie tror jeg du får lønn fra jobben.

Men som sagt, jeg er veldig usikker på dette

Nå er jeg ikke helt sikker siden jeg ikke før permisjonspenger fra NAV med dirrekte fra jobben, men tror det er slik at du i søknaden skriver når du har tenkt til å ta ut ferien, spiller ikke noen rolle når du gjøre det, bare du gjør det i det året du har opptjent ferien til. De ukene du har valgt ferie tror jeg du får lønn fra jobben.

Men som sagt, jeg er veldig usikker på dette

Får jo ikke lønn de ukene jeg har ferie da, men har jo selvfølgelig feriepengene som kommer i juni. Så om jeg ta 4 uker ferie da til høsten f.eks, så vil pengene fra nav stoppe de 4 ukene, og permisjonstiden bli forskjøvet frem med 4 uker neste år. Tenker jeg riktig da? :)
Også er det da hvor mye feriepenger får man av permisjonspengene? Er det det samme som ved sykepenger?

Det kommer helt an på hvor mye man krydrer det det...
Her var det snakk om en av de på glass hvor hun som hadde spist det i dag (husker ikke hvem) syns den var svak, og jeg foreslo at da kan man jo bare tilsette litt ekstra krydder, men hun hadde ikke smakt på maten under matlagningen så fant ut av det litt for sent.

Jeg pleier å lage fra grunnen, så da bestemmer jeg helt selv hvor sterk jeg ønsker den.
Ja det er jo lurt. Snart ferdig på jobb her. Blir deilig

Får jo ikke lønn de ukene jeg har ferie da, men har jo selvfølgelig feriepengene som kommer i juni. Så om jeg ta 4 uker ferie da til høsten f.eks, så vil pengene fra nav stoppe de 4 ukene, og permisjonstiden bli forskjøvet frem med 4 uker neste år. Tenker jeg riktig da? :)
Også er det da hvor mye feriepenger får man av permisjonspengene? Er det det samme som ved sykepenger?

Ikke slik det fungerer der jeg jobber.
Der jeg jobber får jeg i juni opptjente feriepenger + vanlig lønn - 5 uke lønn (man har ikke betalt ferie)
Hvordan det blir når man får permisjonspenger fra NAV vet jeg ikke.
Snakk med de på personal hos dere, de bør vite det

Ikke slik det fungerer der jeg jobber.
Der jeg jobber får jeg i juni opptjente feriepenger + vanlig lønn - 5 uke lønn (man har ikke betalt ferie)
Hvordan det blir når man får permisjonspenger fra NAV vet jeg ikke.
Snakk med de på personal hos dere, de bør vite det

Er en privat bedrift med kun en ansatt (meg), så lite hjelp å få. Her må jeg finne ut av ting selv :p
Jeg har 4 uker ferie, feriepenger og ikke noe lønn mens jeg har ferie. Slik har det vært alle steder jeg har jobbet, og slik er det også her.

Tenkte jeg skulle ta meg en tur til NAV til uka. Skal til jordmor også, så kan jo hende hun kan hjelpe meg litt og :)

Du er ikke alene der.. Har en mann som ikke er veldig samarbeidsvillig om dagen ang det der. :(

Hva vil han ikke samarbeide om da? Mannen her har gjort en god innsats her idag. Han er mattegeniet mitt:p hehe
Men jeg har et par ting å finne ut av med tanke på ferie og rettigheter der osv:)
Er ihvertfall ingen tvil om at man taper en del på 80% :p

Hva vil han ikke samarbeide om da? Mannen her har gjort en god innsats her idag. Han er mattegeniet mitt:p hehe
Men jeg har et par ting å finne ut av med tanke på ferie og rettigheter der osv:)
Er ihvertfall ingen tvil om at man taper en del på 80% :p
Har regnet ut at hvis vi tar 100% så er permisjonen ferdig i mai. Så vi må dekke halve mai,pluss juni og juli.
Jeg vet vi kan få hjelp i ferieperiodene. Men HAN er ikke villig til å ta mer en 3 uker ferie pga jobben...
snakket om å kanskje ha 80% men da han innså når hans pappa perm var ferdig ble det for uaktuelt.

Har regnet ut at hvis vi tar 100% så er permisjonen ferdig i mai. Så vi må dekke halve mai,pluss juni og juli.
Jeg vet vi kan få hjelp i ferieperiodene. Men HAN er ikke villig til å ta mer en 3 uker ferie pga jobben...
snakket om å kanskje ha 80% men da han innså når hans pappa perm var ferdig ble det for uaktuelt.

Men er det ikke deilig med fri på sommeren da? :)
Her snakket vi litt om 10 uker ulønnet permisjon siden vi taper mindre på det enn 80%, men er jo fortsatt ganske mye penger tapt da. Vet ikke hvordan det er med barnehage opptak osv her, så det må vel også sjekkes ut.

Men er det ikke deilig med fri på sommeren da? :)
Her snakket vi litt om 10 uker ulønnet permisjon siden vi taper mindre på det enn 80%, men er jo fortsatt ganske mye penger tapt da. Vet ikke hvordan det er med barnehage opptak osv her, så det må vel også sjekkes ut.
Det er akkurat derfor han ikke vil forlenge permisjon f.eks fordi det er sommer...
Jeg prøver å få det til å gå opp.. Men jeg får ikke noe klare svar fra han.

Back
Topp