Å, de hersens hoftene mine..

ingerj

Forelsket i forumet
Er så vonde :( verker gjennom hele natten så jeg våkner og må snu meg, og nå verker det sånn i begge at jeg må nok stå opp. Har jo egentlig lyst til å sove lenger, men klarer ikke pga hoftene :( må bare få klage litt..

Hva er det med hoftene dine? Bekkenløsningrelatert?

Uff da! Hva om du legger pute under hoftene og mellom låra? Kan d hjelpe tror du?

Sjelden man finner gode liggestillinger fortiden ja. Og sliter du med hoftene i tillegg, blir det jo ikke akkurat bedre av det. Snaaart ferdig nå :)

Kjenner til problemet :( Må snu meg fler ganger om natten fordi hoftene blir vonde og mister deretter følelsen i bena.. Og når jeg skal snu meg tar jo det ett par minutt hver gang, for det er så smertefullt!
Kan heller ikke ligge på ryggen da jeg blir kvalm og får halsbrann av det.. :/
Heldigvis ikke så lenge igjen sier jeg bare! :)

høres ut som meg det der! Ligger med 2 puter mellom beina, men med en gang eg beveger meg etter å ha lagt i sengen en stund så er d som om alt bare skal rakne.. Lårene dovner bort hvis jeg ligger for lenge på 1 side, og begynner verke, og bekkenet knaker, svir og gjør syyykt vondt når jeg snur meg fra en siden til en annen... MEN min erfaring er at alt dette forsvant så godt som umiddelbart etter fødsel. :) Så har troen på d denne gangen også!

Jeg har samme problemet så jeg har faktisk sluttet å prøve å sove på siden nå. Jeg sliter med å slappe godt nok av i kroppen til å sovne på ryggen (halvt sittende), men når jeg først har sovnet sånn får jeg ikke vondt noe sted og sover faktisk godt. Jeg bruker en sånn comfort u pute som jeg former som en smultring, så har jeg en flat, myk pute i korsryggen og hodepute øverst. Jeg ligger som i en stor badering med beina og armene over. Det er veldig behagelig. Jeg sover bedre for hver dag nå. Nå er jeg "restless" kanskje 8 ganger i løpet av natta, tidligere sov jeg så dårlig at jeg gjerne stod opp i 3-4 tiden etter å ha ligget og vridd meg i noen timer.

Hva er det med hoftene dine? Bekkenløsningrelatert?
Har ikke slitt med bekkenet dette svangerskapet, men det kan jo være det. Er som om kroppen trykker ned mot madrassen og det liksom blir "liggesår" på hoften. Men jeg får vondt i hoftene og nederst i korsryggen når jeg går også, så orker ikke å gå tur heller :(

Kjenner til problemet :( Må snu meg fler ganger om natten fordi hoftene blir vonde og mister deretter følelsen i bena.. Og når jeg skal snu meg tar jo det ett par minutt hver gang, for det er så smertefullt!
Kan heller ikke ligge på ryggen da jeg blir kvalm og får halsbrann av det.. :/
Heldigvis ikke så lenge igjen sier jeg bare! :)
Helt forferdelig å måtte snu seg, får mega kynnere da, så oppdager jeg at jeg må tisse.. Kan ikke ligge på ryggen fordi jeg blir svimmel og uvel. Var på sykehuset i går for sjekk av evt lekkasje av fostervann, og sa sa jordmor at babyen ikke likte at jeg lå på ryggen, pulsen til babyen sank betraktelig.. Så da er det nok best for meg å bare fortsette med snuing i senga de resterende ukene..puh! Håper de siste ukene går fort.

Har også hofte problemer om natta men heldigvis kun når jeg sover andre steder enn hjemme! Har en veldig deilig myk seng her, og det er bra nå som jeg har blitt tyngre :)

Helt forferdelig å måtte snu seg, får mega kynnere da, så oppdager jeg at jeg må tisse.. Kan ikke ligge på ryggen fordi jeg blir svimmel og uvel. Var på sykehuset i går for sjekk av evt lekkasje av fostervann, og sa sa jordmor at babyen ikke likte at jeg lå på ryggen, pulsen til babyen sank betraktelig.. Så da er det nok best for meg å bare fortsette med snuing i senga de resterende ukene..puh! Håper de siste ukene går fort.

Kjennes ut som om hele lysken og alt rundt skal sprekke når jeg snur meg, og som du sier så kjenner jeg jo også på toalettet når jeg må snu meg.. Og det er jo enda vondere å gå..

Det som funker best hos meg er en pute under ryggen/siden og en rett under hofta. Da blir ikke hofta liggende rett nedpå. I tillegg har jeg en pute mellom beina. Blir mange puter, men om jeg ikke hadde hatt det hadde jeg nok ikke kunnet verken sove eller gå.

Det som funker best hos meg er en pute under ryggen/siden og en rett under hofta. Da blir ikke hofta liggende rett nedpå. I tillegg har jeg en pute mellom beina. Blir mange puter, men om jeg ikke hadde hatt det hadde jeg nok ikke kunnet verken sove eller gå.

Dette hjelper på meg og!!

Jeg får vel finne frem flere puter, tror jeg. Har en sånn gravid pute, men må nok til med flere nå skjønner jeg :p

Sånn har jeg det også. Forrige svangerskap lå jeg med pute under hoftene i tillegg til mellom beina og en litt under magen for å stabilisere den. Denne gangen sliter jeg mye mer med "vena cava", så jeg kan ikke bli liggende skrått slik det blir med en pute under hoftene, så jeg har løst det ved å legge en skumgummimadrass oppå den fra før ganske myke sengen vår. :p Da blir det mykt nok til at jeg klarer meg. Våkner jo av at det gjør vondt, men ikke så vondt som det ville vært uten, og da snur jeg meg og kan sove to-tre timer på andre siden før jeg må snu meg igen. :)

Gleder meg til å ta bort madrassen og fjerne de ekstra putene. Er så tungvint å dandere seg sånn hver eneste gang man skal legge seg til rette. ;)

Huff sånn har jeg det også nå! Kroppen er lei av å ligge på siden tror jeg. Snur meg i ett sett og får så vondt i hoftene. Slitsomt og sover innmari dårlig av den grunn :(

Er så vonde :( verker gjennom hele natten så jeg våkner og må snu meg, og nå verker det sånn i begge at jeg må nok stå opp. Har jo egentlig lyst til å sove lenger, men klarer ikke pga hoftene :( må bare få klage litt..

Jeg har det likt som deg :( det er helt j....g! JM ba meg ta 1g paracet de nettene det er værst, slik at jeg får sovet ut noen ganger. Det hjelper faktisk, men tørr ikke å ta så ofte...

Klarer du ikke å ligge i sånn halvveis sittende stilling på ryggen heller? I natt våknet jeg bare én gang, har sovet veldig godt og ikke vondt noe sted!

Blir svimmel og uvel når jeg nærmer meg ryggleie..:(

Back
Topp