Erfaringer med riksen?

Bkno9962072

Lykkemammatilsnartto❤️
Hei! Står på ivf-venteliste på riksen og blitt forespeilet forsamtale om 3 uker. Er det slik at man må vente ytterligere 3 mnd før oppstart etter forsamtalen? Dyrker de til blastocyst-stadiet der? Erfaringer med personell / faglig dyktighet etc?

Hei! Står på ivf-venteliste på riksen og blitt forespeilet forsamtale om 3 uker. Er det slik at man må vente ytterligere 3 mnd før oppstart etter forsamtalen? Dyrker de til blastocyst-stadiet der? Erfaringer med personell / faglig dyktighet etc?

Det finner jeg ut på fredag på forsamtalen vår :)

De er flinke på riksen. Men siden de er offentlige så har de visse restriksjoner og man kan noen ganger føler at det er samlebånd. Men de tar deg seriøst og legger ting til rette. Og så har de noen helt fantastiske sykepleiere der.

Enig med deg, Lena. Veldig dyktige og jeg følte meg trygg på at de gjorde sitt beste, men det var virkelig samlebånd. Inn og ut på 5 min som regel og alltid nye folk. Det positive er jo at ventetida går ned når de er så effektive og etter noen forsøk var det ikke lenger noen ukjente der ;-) sykepleierne er veldig hyggelige og flinke. Lykke til!

Vi fikk starte på første syklus etter forsamtalen, jeg var heldig og fikk mensen 4 dager etter så begynte med spray under 1.mnd etter forsamtalen :)

Kjempefornøyd med Rikshospitalet! Vi ble tatt veldig godt i mot, og føler oss ivaretatt. Forventet at ting skulle gå tregt i grunn, men etter forsamtalen i midten av januar så synes jeg ting går unna. Nesten litt uvirkelig! Pga en cyste så ville de at jeg skulle ta ny UL etter neste mens (som kom 22/1) og så skulle jeg ringe inn ved neste mens (venter den nå i helgen!). Desverre så har lokalsykehuset mitt somlet veldig med UL henvisningen min (jeg har ringt og purret/spurt og forklart) og fikk i GÅR brev om 2 mnd ventetid på UL!! :-( samme dag ringte rikshospitalet og "etterlyste" meg. De hadde også fått beskjed om at jeg ikke fikk UL og fikk da time der til torsdag for ny UL der i steden. Vet jeg kunne tatt UL andre steder, men forventet ikke at det skulle være så vanskelig å få til/få svar på henvisning... Damen jeg snakket med i går sa i hvertfall at egguthenting blir i uke 19!! :-D det var visst fullbooket før, men jeg er SÅ fornøyd! Hadde sett for meg at vi måtte vente til høsten grunnet alle helligdager og ferier :-D

Kjempefornøyd med Rikshospitalet! Vi ble tatt veldig godt i mot, og føler oss ivaretatt. Forventet at ting skulle gå tregt i grunn, men etter forsamtalen i midten av januar så synes jeg ting går unna. Nesten litt uvirkelig! Pga en cyste så ville de at jeg skulle ta ny UL etter neste mens (som kom 22/1) og så skulle jeg ringe inn ved neste mens (venter den nå i helgen!). Desverre så har lokalsykehuset mitt somlet veldig med UL henvisningen min (jeg har ringt og purret/spurt og forklart) og fikk i GÅR brev om 2 mnd ventetid på UL!! :-( samme dag ringte rikshospitalet og "etterlyste" meg. De hadde også fått beskjed om at jeg ikke fikk UL og fikk da time der til torsdag for ny UL der i steden. Vet jeg kunne tatt UL andre steder, men forventet ikke at det skulle være så vanskelig å få til/få svar på henvisning... Damen jeg snakket med i går sa i hvertfall at egguthenting blir i uke 19!! :-D det var visst fullbooket før, men jeg er SÅ fornøyd! Hadde sett for meg at vi måtte vente til høsten grunnet alle helligdager og ferier :-D

Uke 19? Har de ikke ledig før det? Hadde håpet å komme igang mars-april. Får høre hva de sier på fredag.

Så teit lokalsykehuset var treig med ul! Men høres jo ut som Riksen tar dere på alvor og tar ansvar når det trengs :)

Uke 19? Har de ikke ledig før det? Hadde håpet å komme igang mars-april. Får høre hva de sier på fredag.

Så teit lokalsykehuset var treig med ul! Men høres jo ut som Riksen tar dere på alvor og tar ansvar når det trengs :)

Synes uke 19 var raskt med tanke på at høsten ble nevnt i forsamtalen :-) tatt ekstra tid pga cyste i eggstokken min som må undersøkes nærmere. Kunne vært i gang nå, om det ikke var for den.

Synes uke 19 var raskt med tanke på at høsten ble nevnt i forsamtalen :-) tatt ekstra tid pga cyste i eggstokken min som må undersøkes nærmere. Kunne vært i gang nå, om det ikke var for den.
Å, Ja da forstår jeg :)

De har tatt alt forarbeidet på Ahus av blodprøver og kikhullsoperasjon, så håper jeg slipper å sjekke noe mer før vi kommer i gang :)

Å, Ja da forstår jeg :)

De har tatt alt forarbeidet på Ahus av blodprøver og kikhullsoperasjon, så håper jeg slipper å sjekke noe mer før vi kommer i gang :)

Var ferdig med alt vi også. Cysten ble oppdaget på forsamtalen under en sjekk der som begge måtte gjennom. Litt nedtur akkurat det, men sånn er det bare. Håper den har forsvunnet av seg selv og at den ikke lager mer "problemer" for oss

Jeg har veldig god erfaring med Rikshospitalet, både via ivf og senere fosterdiagnostikk og føde/barsel.
De er utrolig dyktige, og jeg har følt meg godt ivaretatt.
Som de andre nevner så er det litt samlebåndspreget, men om man skal si noe om det, så venner man seg fort til det. =)
Må særlig nevne Dr. Oldereid, hun har jeg vært innom mange ganger, en veldig dyktig lege!

Lykke til!

Har noen vært borti Dr Tom Tandbo på riksen? Vi hadde han på forsamtale

Han satte inn gullegget som ble datteren vår :-) Utover det hadde jeg ikkke noe med ham å gjøre, men veldig positivt inntrykk.

Var Dr. Tanbo som satte inn 2 egg hos meg og som resultat ble vår datter på snart 3 år :) Følte meg veldig godt vare på selv om det er fort inn og ut igjen ;)

Back
Topp