PRATE NOK EN NY UKE!

God morgen! Snart skal T sendes til skolen og mamma kommer en tur etterpå. 1.klasse skal ha samling for de andre på småtrinnet i dag, så da tenkte jeg meg bort på skolen for å høre på sangen de skal synge :)
Ha en fin dag!
Så koselig :)
 
God morgen :)

Det snør og snør ooog snør her. 15cm snø på veien som ikke er brøytet :eek: Like greit å bli hjemme når man kan da :p

Kaffe og film her nå, så må vi vel ut å måkke etter hvert. Og kanskje kjøpe kostyme til karnevalet, klarer ikke å finne det vi hadde. :eek: rotehode much? :p

Idag kommer leiligheten vår ut på Finn.no, SPENT!!!
 
FruH: hyggelig med samling. Kos derr masse. Håper E er bedre :)

Marian87: oi!!! Så mye snø... fikk dere bra takst på huset? Håper dere får solgt fort :)
 
Her regner det masse... elsker regn.. koselig :)
Ungene våkna tidlig... før 5.30 :-( ... De er levert akkurat. Jeg spiser frokost..

Har begynt på et sukkerfritt liv en periode med søstrene mine. Nok er nok! Vil ikke ese ut mer nå. Farlig! Så på bilder av meg selv, før W var født... Og hadde fett på kroppen, og ikke syltynn. Liker meg best sånn... Kler ikke å være altfor tynn, da jeg har en kraftig benbygning.
 
God morgen :)

Det snør og snør ooog snør her. 15cm snø på veien som ikke er brøytet :eek: Like greit å bli hjemme når man kan da :p

Kaffe og film her nå, så må vi vel ut å måkke etter hvert. Og kanskje kjøpe kostyme til karnevalet, klarer ikke å finne det vi hadde. :eek: rotehode much? :p

Idag kommer leiligheten vår ut på Finn.no, SPENT!!!
Masse snø hos dere nå ja :d
Her har det ikke snødd på en stund, men det yrer litt ute nå, ser jeg.
Det var koselig å bli bedt på samlingsstund ja, og hyggelig å se hva de har lært :D
Det var karneval i bhg til Lillebror i går, så det gikk han glipp av. Her lager de kostymer sammen med barna, så som regel leverer vi bare en ensfarvet, gammel t-skjorte eller noe slikt, som de maler på :D
 
Vi reiser til pappa i helgen hele gjengen. Det blir trivelig. Kun 16 dager til vi flytter. Det skal bli herlig å komme ut fra dette rotte-huset her.

Planen deres i dag? :-D
 
Masse snø hos dere nå ja :d
Her har det ikke snødd på en stund, men det yrer litt ute nå, ser jeg.
Det var koselig å bli bedt på samlingsstund ja, og hyggelig å se hva de har lært :D
Det var karneval i bhg til Lillebror i går, så det gikk han glipp av. Her lager de kostymer sammen med barna, så som regel leverer vi bare en ensfarvet, gammel t-skjorte eller noe slikt, som de maler på :D
Så kreative de er da, her må man kle ut egen unge. :p

Men like greit synes jeg, jeg liker å bestemme sånt selv. :p Sa til Hermine at hun kunne få kle seg ut som et dyr når det skulle være karneval, og da ville hun være tiger som Karsten og Petra. :)

Bestemora kjøpte tigerdrakt til henne da. :p
 
Vi reiser til pappa i helgen hele gjengen. Det blir trivelig. Kun 16 dager til vi flytter. Det skal bli herlig å komme ut fra dette rotte-huset her.

Planen deres i dag? :-D
Haha, vi har ikke begynt å pakke noe vi :p

Leiligheta må se ok ut når vi skal ha visning nemlig. ;)

Men i helgen skal vi begynne å tømme bodene. Har jo bodd her i 7 år, og bodene er FULLE!!!
 
Så kreative de er da, her må man kle ut egen unge. :p

Men like greit synes jeg, jeg liker å bestemme sånt selv. :p Sa til Hermine at hun kunne få kle seg ut som et dyr når det skulle være karneval, og da ville hun være tiger som Karsten og Petra. :)

Bestemora kjøpte tigerdrakt til henne da. :p
Det er moro å lage selv, synes jeg, ikke å måtte kjøpe :p
Så det kunne jeg gjerne gjort. Samtidig så ser jeg fordeler med å ha et fellesprosjekt rundt akkurat det der i barnehagen, så blir det likt for alle :D
 
Det er moro å lage selv, synes jeg, ikke å måtte kjøpe :p
Så det kunne jeg gjerne gjort. Samtidig så ser jeg fordeler med å ha et fellesprosjekt rundt akkurat det der i barnehagen, så blir det likt for alle :D
Jeg har ikke evne til å lage noe selv...eller jeg ORKER ikke å lage noe selv. :p Hun blir fin tiger da! :)
 
Hermine har fått plass i ny barnehage fra mars av, så det blir spennende. :D

Virker som hun forstår det, og snakker selv om at hun skal få nye venner og nye voksne i barnehagen. :)

Håper det er flere 2-åringer der. For der hvor hun er nå er det kun ei jente på 2-år, og hun er akkurat blitt to og dermed bak Hermine i utviklingen. Hun behøver noen jevnaldrende å leke med, og kanskje 3-åringer som prater litt bedre og hun er nærmere på nivå med. ;) Nå blir hun mye alene i leken i bhg, og det er litt synd.
 
Jeg har ikke evne til å lage noe selv...eller jeg ORKER ikke å lage noe selv. :p Hun blir fin tiger da! :)
Det er ikke så mye som skal til, vet du :p
Men det er veldig mye finr å kjøpe da.
Jeg tenker mest på at det generelt kan føles som et press, for de som faktisk ikke har råd, eller kan lage selv.
 
Det ble en liten bytur på minsten og meg. Jeg måtte poste en pakke og handle votter til T, og en bursdagsgave til ei venninne han og jeg skal til i ettermiddag. Det ble en bitteliten cafétur også!
Mannen dro for å handle etter jobb, slik at vi slapp det.
Snart skal jeg hente T på vennegruppe før vi spiser middag og drar i bursdagsselskap!
Ha en super fredag alle sammen :D
 
Vi har spist Taco. Så jeg har fått i meg masse frukt og grønt i dag. Eple med kanel og vaniljekesam. Ananas, og druer. Og skal snart ha gulrøtter/agurk og dip :)

Stille her i dag ..
 
Ja, jeg synes også det. Hvertfall når jeg hører hvor lite sykdom det er i dere andre sine barnehager.

Men jeg så jo hvorfor i går. Barna vaska hendene EN (!!!) gang iløpet av hele dagen. IKKE før frokost, IKKE etter toalettrunde før utetid :eek: Før lunsj, men IKKE før frukt. Og ingen som følger med om de vasker hendene etter dobesøk.

Det kan umulig være normalt!

Håper virkelig det er bedre tilstander i den nye barnehagen. De er iallfall masse mer ute og på tur, og det skal visst redusere smitte i en barnehage.

Jøsses! Det var da ganske dårlig hygiene! Og jeg er ganske sikker på at det har noe å gjøre med smitten der.. syns dere har utrolig ofte omgangssyke i den barnehagen??
Her har dem ikke hatt full smitte av omgangssyke så lenge jeg har hatt unger der! Bare noen tilfeller av og til..men da er det ofte barn som har blitt smitta av søsken som går på skole eller familie/venner fra andre barnehager;)

Når det kommer til vasking av hendene, så vasker dem alltid før og etter dem har spist gjennom hele dagen, og passer veldig på at barna vasker hendene godt etter dobesøk!
Og de ansatte er flinke til å vaske hender og sprite dem før og etter bleieskift :) og skal innrømme at det er lite sykdom utenon forkjølelser der!:D men det er vel mer oss foreldre som har skylda i, siden alle lar ungene være der så lenge allmenntilstanden er bra..
 
Jøsses! Det var da ganske dårlig hygiene! Og jeg er ganske sikker på at det har noe å gjøre med smitten der.. syns dere har utrolig ofte omgangssyke i den barnehagen??
Her har dem ikke hatt full smitte av omgangssyke så lenge jeg har hatt unger der! Bare noen tilfeller av og til..men da er det ofte barn som har blitt smitta av søsken som går på skole eller familie/venner fra andre barnehager;)

Når det kommer til vasking av hendene, så vasker dem alltid før og etter dem har spist gjennom hele dagen, og passer veldig på at barna vasker hendene godt etter dobesøk!
Og de ansatte er flinke til å vaske hender og sprite dem før og etter bleieskift :) og skal innrømme at det er lite sykdom utenon forkjølelser der!:D men det er vel mer oss foreldre som har skylda i, siden alle lar ungene være der så lenge allmenntilstanden er bra..
Hvor mange barn er det i den barnehagen?

Tror det har noe å si også, er jo 50 barn i Hermines bhg så det blir nok mer sykdom med det.

Men ja, omgangssyken går kontinuerlig fra august/september til mai/juni :eek:
 
Fru H: Håper E er i bedre form?
Koselig med samling og sang da :D


Marian87: MASSE snø hos dere ja! Her er det ingenting..bare is og asfalt! Pleier å være masse snø og kaldt her på denne tiden av året :p dere fikk mye i takst da :D også så fint dere har/hadde det :)


Lennypenny: så flink du er som kutter ut sukker :D skal nok bli bra å få flyttet ut av det huset! Også får vi håpe dere kan bli der en god stund :D


God kveld :)
Idag var det karneval i bhgen :) Emira var heks, Liana en dinosaur og Leoh var tiger :D og dem hadde felles samling, koste seg med fastelavnsboller og "slo katta ut av sekken" hvor det hvertfall kom ostepop ut av (ifølge Emira:p )
Igår var Emira på fjellet:D jeg kan se for meg at Liana kommer til å elske fjellturene når hun kommer på stor avdeling! Buss, taubane, aking, og kos med nister, frukt og kakao :D

Ellers er dagene som de pleier å være :p
 
Back
Topp