Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noen av dere som har, eller har hatt det?
Vi vurderer å skaffe oss au pair for å avlaste meg litt når minstemann kommer. Mannen kommer nok til å være mye borte det første halve året og må sannsynligvis fortsette sin 3 på/1 av rotasjon.
Ja, dessverre3 uker på, 1 uke av??! Seriøst?
Vi har et gjesterom hun kan bruke foreløpig og et gjestebad. Men vi har en leilighet på litt over 60 kvm som snart er ferdig i kjelleren. Der blir det 2 soverom, bod, bad, kjøkken og stue og med egen inngang. Vegger og gulv er ferdig, badet er flislagt. Det gjenstår noe listing og dører pluss kjøkken, bad og elektrisk. Mannen jobber med kjelleren i friperiodene. Jeg tror vi skal klare å leiligheten klar til sommeren.Har du plass til henne hjemme? Vi må bygge om, det sitter litt langt inne kjenner jeg. Men har vaskehjelp hver fredag, god avlastning det og!
Ja, dessverre
Sannsynligvis må jeg være alene med alle 3 kort tid etter fødsel. Han får kanskje til å være hjemme ei uke og kanskje litt ekstra hvis han kommer til termin (da er det påske rett etterpå). Men etter det blir jeg alene med ungene 3 av 4 uker (han er hjemme fredagkveld til søndag i tillegg).
Han jobber for et svensk selskap som skal levere offshore vindkraftplattformer til Tyskland. Han jobber 10 timers skift man-fre så den friuken er egentlig avspasering for timene utover vanlig arbeidstid. Han prøver å finne seg jobber her i byen, men det er ikke så lett.Huff - så kjedelig! Hvilken jobb er det han har då har slike umenneskelige arbeidstider? Bruker jo alltid å være lenger av enn på..
Skaff deg en au pair!! Det fortjener du! Du må få anledning til å nyte denne tiden også - ikke bare styre og stelle med barna alene.
Brukte dere byrå eller skaffet dere au pair selv? I så fall hvilket byrå?Vi har hatt au pair. Mye regler og tok lang tid å finne rett person, få de til Norge osv. Brukte vel rundt 8mnd første gangen vi skulle hente en! Litt småekkelt å ha en fremmed person rundt i huset osv i starten, men gikk greit etterhvert. Anbefaler at du leser deg godt opp ang emnet før du bestemmer deg, og begynner prosessen så fort du kan - tilfelle de fortsatt er like trege. Vet sjefen min hadde litt problemer med å få en ny da de byttet, tok nok rundt 6 mnd da og, kanskje mer.
Tusen takk for svar! Tyskland var faktisk et av landene vi hadde sett for oss.Kan gjerne dele mine erfaringer SOM aupair i Norge (er fra Tyskland) og hvordan familien min gjorde det
Vi hadde ikke agenturer. Brukte aupair-world.net få å finne riktig familie. Den er gratis og du må kjøpe 90dagers medlemskap når du vil få kontakt med en aupair / familie. Men er ikke dyrt og funka fint! Det er mange aupair der som søker en familie!
Jeg begynte 1 år i forveien - men det går helt sikkert også å søke nå for å få en til sommeren. Er jo ofte der skolen slutter og de jentene få fri for å kunne gå til utlandet.
Jeg fikk 4000kr pr mnd og 500kr ekstra om jeg vasket kjøkken hver dag - noe jeg seff gjorde ;-)
Hadde så klart eget rom og tom eget bad noe som jeg syns var veldig behagelig. Men bodde ikke i kjelleren i en ekstra leilighet - tror da mister man fort tilhørighet til familien og føler seg ensomt. Anbefaler da hvertfall ikke å ta en 18 åring - heller en som har bodd aleine før for de flerste flytter vel hjemmefra og aupair familien var for meg som en familie selv om jeg allerede var 22 år og hadde bodd i kollektiv uten mamma og pappa syntes jeg det var "riktig" å bli inkludert i familielivet. Jeg satt seff ikke foran TVen sammen med dem om kvelden - de må ha sin egentid og familie/kjæreste-tid også. Noe jeg veldig respekterte. Men måltider og noen utflukter i helgene var jeg med på.
Noe jeg vil anbefale er at du inviterer aupair hjem til deg for å bli kjent i forveien. Jeg besøkte familien min en langhelg for å ikke bare oppleve rutiner i helgen men også rutiner i hverdagen. Blir kjent med barna og se om kjemien stemmte. Noe jeg syns var veldig viktig! Følte meg velkommen og hjemme fra første dag!!
Send meg gjerne en PM om du ønsker litt mer info
Jeg meldte meg seff også hos UDI og fikk egen personnummer og bankkort hvor pengene mine blir overført til.
Nå er jeg siden 6 år i Norge og har selv fått barn og mann ;-) har veldig lyst på aupair selv men har nok ikke økonomi til det!
Det er alltid lettere å få hit en aupair de EOS/EU. Vanskeligere og tidkrevende med filipinske osv.