Om alt ligger til rette for det så kan man bli strippet, det er vel fordelen med å bli sjekketHæ? Hvorfor må de sjekke FØR termin?fødsel starter da når den starter?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Om alt ligger til rette for det så kan man bli strippet, det er vel fordelen med å bli sjekketHæ? Hvorfor må de sjekke FØR termin?fødsel starter da når den starter?
![]()
Jeg er nå 34+4 og lurer på om noen kan svare meg på noe... når er det jordmor sjekker modenhet/åpning på kontroll? Er liksom greit å tenke litt på stell der nede før besøket.. Gjør det kanskje litt hyggeligere for henne og ikke minst meg!
Om alt ligger til rette for det så kan man bli strippet, det er vel fordelen med å bli sjekket![]()
Jeg har blitt strippet fra uke 37 tidligere, men jeg er veldig plaget med kynnere og nedpress. Regner med jeg blir det denne gangen også.Jo, men man blir jo ikke strippet FØR termin uansett.. Så en sjekk i uke 36/37 er vel unødvendig..?
Jeg har blitt strippet fra uke 37 tidligere, men jeg er veldig plaget med kynnere og nedpress. Regner med jeg blir det denne gangen også.
Til meg har de jevnlig sjekket status der nede dette svangerskapet pga prematurerier sist svangerskap og plagene jeg har hatt dette svangerskapet.
Det varierer hvilken jordmor man går til om de vil strippe fra uke 37. Og ut i fra erfaring så sjekker de ikke om man ikke har hatt noe tegn til modning.
Jeg har hørt om flere som har blitt sjekket fra uke 37og strippet, men alt varierer, er jo jordmor som avgjør om hun vilOk, men da har du en litt avvikende situasjon tenker j, og d er veldig fint st du følges opp på d. Men generelt når d ikke er noe ekstraordinært så tror j d skal en del til før de stripper før termin. D beste er jo om ungen blir til han/hun skal ut.
En sjekk kan man jo alltid be om om man vil, og kan være en indikasjon på ting, men d er jo ikke meningen å være moden før fødsel så i mine ører unødvendig med mindre d er noe spesielt som nevnt eller ønsker d.
Jeg har hørt om flere som har blitt sjekket fra uke 37og strippet, men alt varierer, er jo jordmor som avgjør om hun vilmen er lov til å spørre
Fleregangsfødende kan gå med f.eks 3 cm åpning i mange uker uten at det skjer noe.
Men det er vel ikke så farlig med det.J har heller aldri blitt sjekket, og kommer nok ikke til å be om d heller med mindre j går VELDIG på overtid.D blir feil for meg å forsøke å få ungen ut allerede i uke 37 om alt forløper seg naturlig. Stor og tung kommer j til å bli, men d er nå sånn d bare er.
Er d helsemessige årsaker til å prøve å få'n ut før er d noe annet, men da går man vel også hardere til verks antar j.