Sykehusbagen :)

Fulgte en slik pakkeliste sist, men endte opp med å ikke ha behov for noe særlig av det. Brukte klær og bleier fra sykehuset, så trengte bare noe til turen hjem. Så denne gangen skal jeg ha med litt toalettsaker, tøfler type crocks (fordi det både er plass til tjukke sokker og man kan bruke de i dusjen), helsekortet, mobil og lader.
Men det spørs jo litt hvor lenge en blir på sykehuset både før og etter fødsel hvor mye man trenger å ha med egentlig.

Dette har jeg pakket ned:

-Til meg: To truser (bruker nettingtrusene de første par dagene), ammeBH, tre singleter, to løse gensre, en cardigan, tre par sokker, to yogabukser og sandaler. Toalettsaker: Tannbørste, lipsyl, mascara, deodorant, shampo og fuktighetskrem. Ammeutstyr: Engangsinnlegg, ammeinnlegg i ull og engangsprøve på Purelan (trengte det kun på sykehuset sist, så gidder ikke kjøpe hel tube)

-Til samboer: En t-skjorte, boxer og rene sokker, i fall baby ikke blir født på natten slik at det blir naturlig at han drar hjem etterpå

-Til baby: Body, løs bukse med føtter og strikketøy til å ta baby hjem i, tynn innelue, tynn ullue, smokk.

- Ellers: Lader til mobil og kamera, helsekort, en pakke kjeks også blir vi å kjøpe inn drikke på vei til sykehuset, eventuelt blir jeg å kjøpe inn ved termin slik at det står klart i kjøleskapet.

Jeg synes det er veldig mye på mange av disse pakkelistene. Har ikke behov for mer enn dette. Får bleier og klær til baby på sykehuset, og en masse velduftende såper, hårspray og diverse har jeg ikke behov for.

Fant denne på nett :-)

"Fødebagen her er til både deg og mannen:
- Deo x 2
- Hårbørste
- Antibac
- Hårstrikk og spenna
- Hårspray?
- Sminke
- Tannkost x2
- Tannkrem
- Go såpe (viktig at den lukte godt, så du føler deg litt bra rett etter fødselen)
- balsam og shampo
- egen såpe te mannen?
- go krem og håndkrem
- 2 boksera (til deg)
- 2 store gode boksa (joggebukse?)
- 2 store gode singletta
- 2 stor gode gensra
- hårføner (noen liker å tørke musa si med det etter fødselen, Pga at det blir så sårt etterpå)
- lader te kamera og mobil
- kamera
- peng (koste 250kr døgne for far og liggover)
- godis?
- lypsyl
- tøfla + morgenkåpe
- 2 ammebha
- ammeinnlegg (ikke libero sine) natusan sine e god
- brystsalve
- drikkeflaske
- mjukt dopapir (sykehuset har bare harde, ikke så godt etter fødsel)
- 2 sett klær til mannen
- voks til mannen?
- tørrsjampo til deg
- sandala til etter fødselen når du ska dusj. (det er felles dusj, så er litt hæsli inni der)
- sminkeservietta
Her er vertfall min Håper den kommer til nytte"

Hehe, hårspray, sminke og tørrsjampo var vel omtrent det siste jeg tenkte på sist jeg var på barsel :) synes også at det er litt vel mye på disse listene man finner... Vi bor i tillegg bare 5 min fra sykehuset, så enkelt å hente ting om det skulle bli nødvendig. Men mykt dopapir og gode truser og libresse goodnight er et must for min del :)

Hehe, hårspray, sminke og tørrsjampo var vel omtrent det siste jeg tenkte på sist jeg var på barsel :) synes også at det er litt vel mye på disse listene man finner... Vi bor i tillegg bare 5 min fra sykehuset, så enkelt å hente ting om det skulle bli nødvendig. Men mykt dopapir og gode truser og libresse goodnight er et must for min del :)

For min del vil jeg ha sminke mest for hjemreisen, men hårspray og duftegreier holder jeg meg unna :) og er enig at det virker vel mye på de listene. Må jo ha en koffert om man skal ta med alt som står på de :p

Fikk tips av jordmor første gang at den dusjsåpen jeg velger å ta med bør ikke være min favorittsåpe, fordi den kan assosieres med fødselen i ettertid, så jeg kjøpte en jeg syns luktet godt, og har aldri brukt den etter det.

Jeg skal ha sminke med :-) bor 1 time fra sykehuset og må nok ligge der 1 uke pga diabetes. Da er det godt å ha sminken med seg :-) og tørrshampoen er super til å freshe seg opp om en ikke orker å dusje :-)

Tror jeg skal gå for den litt usexy looken med usminket tryne, håret i hestehale og i sykehustruse og skjorte :p Så tar vel bare med litt snacks, strikk, superdigge, store klær til hjemreisen og noe klær til babyen.
Satser på å "stjele" bind og bleie fra sykehuset og bruke den "fancy" dusjsåpen de har der når jeg dusjer ;)
Har i utgangspunktet et litt ubehagelig forhold til sykehus, så orker ikke planlegge å bli der veldig lenge. Så får de som besøker overleve at jeg ser litt sliten ut ;)

Helt enig med deg! Husker jeg kutta ut parfyme når førstemann blei født - ville at han skulle kjenne lukta av MEG, ikke parfymen min.
Kjempe lurt, tror det kan roe ned babyen endel også. Kjenner igjen lukta av mamma. :)

Min pakkeliste:

Fødebag(iCloud):
Fødestue:
Helsekort
Blodtypepapirer
Flippflopper
Lypsyl
Badetøy
Ett klesskift til meg

Hotell:
Tøfler/innesko
Mobil/lader
Ipad/lader
Kamera/lader
Store bind
3 godbukser
3 gode trøyer
UllJakke/cardigan
Ammebh
Ammeinnlegg ull
Ammeinnlegg engangs
5 boxertruser
Fårepølse
Majones
Knekkebrød
Drikke
Antibac
Bleier
Gulpekluter
Ammepute

Shampoo
Balsam
Krem
Børste
Sminke
Tannkrem
Tannbørste
Føne
Hårstrikk
Liten negleklipper
Pinsett

Til baby:
Innelue
Omslagsbodyer
Bukser
Strømpebukse
Babypysjer
Sokker
Brunt nøstebarn- teppe
Hentesett med sokker og lue

Jeg skal også ha med sminke. Ikke mye, men nok til at jeg føler meg litt vel. På Kk betalte vi heller ikke for mannen og det var i 2010. Vet ikke hvordan det er nå

Jeg skal også ha med sminke. Ikke mye, men nok til at jeg føler meg litt vel. På Kk betalte vi heller ikke for mannen og det var i 2010. Vet ikke hvordan det er nå
det begrenser seg nok til mascara og pudder hos meg også. Bruker ikke mer enn det. :)

Jeg tenkt å ha med litt mineralpudder og mascara ☺ har en CC cream Event. Tenkte prøve føle meg litt freshere denne gangen. Hadde ikke med noe sminke med de 2 andre :p

Back
Topp