Tette og leie?

ME_89

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Ikke nok med at jeg er tung og har bekkenløsning og såvidt får noe søvn fra før av, nå har jeg også vært pottetett i hals og nese i noen uker også :( Andre som har det sånn? Jeg blir gal. Vi skal jo helst ikke bruke vanlig nesespray siden vi er gravide, men saltvann går visst bra. Noen som har prøvd det? Jeg liker egentlig ikke å bruke sånne ting da jeg blir så innmari tørr i nesa, men nå er jeg så lei! Også er jo halsen full av slim, så kjennes ut som at jeg ikke får puste. Dette kommer helst om nettene. Spurte legen om råd, men han sa ganske greit i fra om at det fikk dem ikke gjort noe med :(
 
Jeg er tett i nese men begynte å bruke nese spray i dag. Dem på apoteket sa at det var greit men skulle bruke det minst mulig.
 
Jeg er tett i nese men begynte å bruke nese spray i dag. Dem på apoteket sa at det var greit men skulle bruke det minst mulig.
Jeg har ikke turt siden jeg ble frarådet det. Hvor ofte bruker du det? For jeg er tett hele tiden, hver dag :(
 
Du kan bruke Rhinox :)
 
Pottetett jeg og! Så slitsomt
 
Jeg bruke rhinox om natten,våkner 3-4 ganger hver natt fordi jeg er helt fullstendig tett. Utrolig slitsomt! Bruker saltvann på dagen, men det hjelper null og niks.. For meg blir det bedre av å trene, men det er begrenset hva man for trent med sterke og hyppige kynnere ;)
Vanndamp løsner opp litt, deilig med en dusj før jeg legger meg.. Dessverre er lykken kortvarig, blir tett igjen innen en time :(
Føler med deg!! Legen mener at dette forsvinner raskt etter fødsel, det håper jeg :)
 
Jeg bruke rhinox om natten,våkner 3-4 ganger hver natt fordi jeg er helt fullstendig tett. Utrolig slitsomt! Bruker saltvann på dagen, men det hjelper null og niks.. For meg blir det bedre av å trene, men det er begrenset hva man for trent med sterke og hyppige kynnere ;)
Vanndamp løsner opp litt, deilig med en dusj før jeg legger meg.. Dessverre er lykken kortvarig, blir tett igjen innen en time :(
Føler med deg!! Legen mener at dette forsvinner raskt etter fødsel, det håper jeg :)
Trene kan jeg bare glemme! Klarer jo så vidt å gå opp trappene her pga bekkenet hehe :p merker at nesen kan bli litt bedre hvis jeg ligger på den ene siden, men blir fort tett igjen, og slimet i halsen er jo der hele tiden... Æsj, vi får bare holde ut! Ikke lenge igjen nå :) kjenner jeg håper vannet går hver eneste gang jeg våkner på natten nå haha :p
 
Nesen min renner og halsen er sykt vond eneste jeg gjør er å drikke varm tykk solbætsirup ikke så godt men lite vi gravide kan ta :(
 
Nesen min renner og halsen er sykt vond eneste jeg gjør er å drikke varm tykk solbætsirup ikke så godt men lite vi gravide kan ta :(
Hjelper det altså? Føler jeg har prøvd det meste, men det har jeg ikke hørt om.
 
Hjelper det altså? Føler jeg har prøvd det meste, men det har jeg ikke hørt om.
Gikk inn på apoteket tidligere pga forkjølelsen min de ville ikke selge meg noe sendte meg inn på matbutikken for å kjøpe solbærsirup som skulle blandes tykt og varmes opp gjerne med honning. Smaker ikke så kjempe godt men skal være bra for halsen slik at hvis man fks hoster mye så legger hårene seg i halsen ned og solbærsirupen skal liksom få dem opp igjen slik man blir bedre.. Hjelper litt..
 
Jeg har ikke turt siden jeg ble frarådet det. Hvor ofte bruker du det? For jeg er tett hele tiden, hver dag :(
Jeg bruker det en gang på dagen og en gang når jeg skal legge meg. Rhinox heter den. Tror det skal gå bra så lenge du ikke bruker den mer og ikke flere dager.
 
Dere må IKKE bruke nesespray nå når dere er gravide!!! Hvis noen har sagt det er ok på apoteket er det på tide de åpner lærebøkene litt! Det kan være skadelig for babyen, så ikke gjør det jenter! Hilsen sykepleier
 
Pakningsvedlegget på Rhinox sier at det er greit. Legen min sier at det er greit.
Jeg bruker riktignok den for barn 2-10 år og kun før leggetid, men jeg får ihvertfall puste fint hele natten :)
 
Barn / Gravide / Amming
Graviditet og amming: Riktig bruk og anbefalt dosering medfører ingen risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet. Virkning på barn som ammes er ikke sannsynlig. Kan benyttes under amming.
 
Skriver under på denne. Er tett i nese med puste vansker, men ingen slim heldigvis. Jm sa at det var veldig normalt i den siste fasen. Uff slitsomt
 
Bruker Rhinox her å,hatt det slik i alle svangerskapene i perioder, men det har gått fort over etter fødsel:)
 
Last edited:
Jeg bruker Rhinox (anbefalt av fastlegen) i den aller mildeste varianten... den for spedbarn... et par spray i hvert nesebor når jeg legger meg. Tror det hjelper bittebittelitt. Men våkner ofte av tetthet uansett. Og snorker visst som et uvær for tida :D Skal bli utrolig godt å få puste om natta igjen!

Er dette kanskje den type plagsomme greier som vi får for å ha gode grunner til å glede oss til fødselen?
 
Back
Topp