Unikes Unikum & hverdagstrollene

Første natt i ny leilighet og du er 6mndr og 2 uker gml. Alt hva du har opplevd hittil: 11 juli-14 juli: sykehuset. 14-15 juli: sov hos bestemor mye besøk. 15 juli: pappa kom og kjørte oss hjem til leiligheten til mamma. Pappa sover over til16juli: pappa drar fra oss, alene m keisersnittoperert mamma, hund m løpetid ,35gr pluss. Tidenes varmeste sommer. Du har kun på bleie både dag og natt. Kjøler deg ned m våte lunka kluter. 20 juli: du fotograferes i studio. 5 august: besøk fra Australia og Canada. De blir 5 dgr. 24aug: 6 uker gml døpes du. Ca 25 gjester. Vi får besøk fra Italia. De blir en uke og vi ses hver dag. Vi drar på visninger ca 1-2 g pr uke. 6 okt : mamma bestemmer seg for å selge. 9 okt: kontakter megler. Ca 20 okt: vi flytter til bestemor. Du passes av kolleger, naboer osv ved oppussing og fraflytting av leiligheten. 6 nov: visning på leiligheten. 7 nov: solgt. 24 nov: visning på en leilighet. Sier straks til svigerinna mi: her skal jeg bo! 29 nov: overtakelse på min gml leilighet.2 des: ser pappa for første gang siden 16 juli. 5 des: kjøpte leilighet.20 januar: overtakelse av ny og skitten leilighet . Selger vaska ikke gitt. Ufin var ho og. 25 Jan: første natten i ny leilighet. 26 Jan.; pappa kommer ca kl 15. Vi gleder oss:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Gratulerer så mye med overtagelse av ny leilighet! Tenker det er godt å komme seg i hus for dere.
Mener du kan kreve vederlag fra selger om det ikke er vasket ut... I hvert fall om det er nevnt i kontrakten, og det mener jeg er "standard" ;) Hvordan ufin var hun? Ja ja, uansett trenger du ikke forholde deg til henne (ang. manglende vasking kan du ta det med megler).
Håper dere får en fin dag med pappa-besøk og at dere stortrives i den nye boligen deres :)

Gratulerer så mye med overtagelse av ny leilighet! Tenker det er godt å komme seg i hus for dere.
Mener du kan kreve vederlag fra selger om det ikke er vasket ut... I hvert fall om det er nevnt i kontrakten, og det mener jeg er "standard" ;) Hvordan ufin var hun? Ja ja, uansett trenger du ikke forholde deg til henne (ang. manglende vasking kan du ta det med megler).
Håper dere får en fin dag med pappa-besøk og at dere stortrives i den nye boligen deres :)
Tusen takk :-) ble oppfordret av megler til å klage til selger med kopi til megler. Gjorde så, men fikk ingen rasjonell respons på det. Vulgære mennesker er jo overalt. Har blitt advart mot henne så holder meg unna. Vasker etterhvert som jeg kommer. Kjøkkenet er ferdig. Det tok meg 2 dgr og slet ut 2 kluter også. Ha ha ha. Jeg skulle ønske jeg sa til henne på tlf: "jeg kan ihvertfall vaske det rent her, det er mer enn hva du kan gjøre med samvittigheta di!" He he. Men jeg er glad jeg ikke sa noe tilbake til henne. Tok det piano. Alle krefter sentreres rundt Aron. Det er der energien min skal ligge. Hun får det igjen på karman sin :-). Ja, om et par timer kommer pappan, og jeg kan jobbe som en helt igjen. Når denne uka her er omme, skal alt være i orden. Da bør vi feire med kafé el restaurantbesøk :-)

Ja, hun kan får det igjen i karma ;)
Da synes jeg du og lillegutt skal kose dere skikkelig når alt er i orden :D

Ja, hun kan får det igjen i karma ;)
Da synes jeg du og lillegutt skal kose dere skikkelig når alt er i orden :D
Tusen takk :-) pappan var her i dag og vi avtalte å dra sammen på restaurant alle tre når alt er på plass. Vi har kun vært på restaurant 2 ganger og kafé 1 gang , lillegutt og jeg, og pappan og jeg har vært på cafe 1 gang. Vi kosa oss hjemme vi. Billigere ble det og. Men nå skal vi slappe av og trille i gatene. Og alle kan tenke at : "der går det en familie! " selv om vi ikke er det, så er det veldig godt å late som. Å slippe å bli skula på som alenemor, ja det er en ferie i seg selv! Gleder meg til masse god mat og sjokoladekake og frukt og nam. Men cafe latten holder jeg meg unna. Lillegutt gikk helt i spinn etterpå sist. Dårlig kombo he he.

Tusen takk :) pappan var her i dag og vi avtalte å dra sammen på restaurant alle tre når alt er på plass. Vi har kun vært på restaurant 2 ganger og kafé 1 gang , lillegutt og jeg, og pappan og jeg har vært på cafe 1 gang. Vi kosa oss hjemme vi. Billigere ble det og. Men nå skal vi slappe av og trille i gatene. Og alle kan tenke at : "der går det en familie! " selv om vi ikke er det, så er det veldig godt å late som. Å slippe å bli skula på som alenemor, ja det er en ferie i seg selv! Gleder meg til masse god mat og sjokoladekake og frukt og nam. Men cafe latten holder jeg meg unna. Lillegutt gikk helt i spinn etterpå sist. Dårlig kombo he he.

Opplever du å bli skula på? :o føler de fleste ser på meg som sterk. Kanskje jeg ikke får med meg skulingen? :o :p

Opplever du å bli skula på? :o føler de fleste ser på meg som sterk. Kanskje jeg ikke får med meg skulingen? :o :p
Det er vel møtene med de to helsestasjonene som sitter i hos meg. Og de naboene jeg hadde der vi bodde. Jeg vet jo ennå ikke hvem det er som trodde jeg gikk tur m bikkja og lot gutten min være hjemme alene. Bare det å tro noe sånt om meg får meg til å krympe sammen i hjertet. Fikk nesten angst av å gå ut og hente posten husker jeg. Det tok 52 sekunder. Jeg tok tida. Og samtidig følte jeg at alle naboene hadde meg under lupen. Hvorfor de skulle mene det var nødvendig er fremdeles en stor og misforstått gåte. Men jeg bærer det med meg og jobber med å kvitte meg med det vrengte bildet de hadde av meg. Jeg er jo helt motsatt. Må ha kontroll på det meste. Som jeg prøver å slippe litt taket på for at det ikke skal bikke over he he. Ellers så vet jeg jo at jeg er sterk. Mamma sier det ihvertfall: du er sterk som en bjørn, sier hun. Så får jeg minne meg selv på det da. Og se meg og lillegutt utenfra slik vi faktisk er. :-)

Svimmel .. Spist. Drukket. Svimmel likevel..hjerteklapp,

Hjalp å sove fra kl 22:30-04:45 :-D

Sov han i strekk?
Strekk og strekk, fru blom , he he..ligger med puppene ute hele natta ennå jeg og han forsyner seg når det måtte passe..jeg er både smokk og melkemaskin..jeg må hjelpe han innimellom og sover jo urolig..da jeg våknet i dag så hadde jeg et 1cm stort sugemerke på puppen..ho ho ;-) nå kl 8 skal vi prøve på en frokostlur. 8 t nattesøvn for lillegutt er jo altfor lite. Hvor mye sover din på natten..? Mulig vi er litt ute av rytmen pga flytting og tenner..

Strekk og strekk, fru blom , he he..ligger med puppene ute hele natta ennå jeg og han forsyner seg når det måtte passe..jeg er både smokk og melkemaskin..jeg må hjelpe han innimellom og sover jo urolig..da jeg våknet i dag så hadde jeg et 1cm stort sugemerke på puppen..ho ho ;-) nå kl 8 skal vi prøve på en frokostlur. 8 t nattesøvn for lillegutt er jo altfor lite. Hvor mye sover din på natten..? Mulig vi er litt ute av rytmen pga flytting og tenner..

Varierer veldig. Bruker å sovne 18-19. Våkner så sånn ca 6-8 ganger før jeg legger meg i elleve tiden. Ofte har han en våken periode på sånn 30-1 time før det. Så er det våkne ca hver halvtime, time eller annenhver Resten av natten. Ofte en våvåkenperiode på nAtt også. I natt var den fra ca 3-4 til 7. sov så en time så stod vi opp. Umulig å vite hvor mye søvn han får. Har iallefall lest at det ikke er farlig før det er under 5 timer i døgnet :p

Selgeren gir seg ikke og er bitch to the bitter end. Det er bare det at jeg har for mye søtt rundt meg til å bli med på det dramakappløpet hun ypper til. Jeg kan ta igjen. Og det er mye som ligger under lokket der ja. Men jeg lar det ikke koke. Jeg lar sinnet falle til ro. Pust iiinn- pust uuut..nå skal det ryddes etter kjerringa: denne uken skal det tapetseres! Nå i kveld har jeg sprøyta inn akrylmasse . I morgen tapetserer jeg forhåpentligvis med dekketapet. ( hvis ikke jeg må vente enda lenger for at akrylmassa skal tørke) i overmorgen er det den vanlige tapeten. Dette blir spennende. Det er starten på oppussingen av ny leilighet. Jeg vrir og vrenger meg av hvor dårlig stelt en 10 år gml leilighet faktisk er. Jeg etterlot meg en 4 ganger eldre , men i bedre stand. Jeg malte alle karmer og lister, alle tak. Det må jeg gjøre her og. Også legge fliser over kjøkkenbenken. Jeg skal også rive dusjkabinettet og servanten. Sette inn badekar m dusj og dusjvegg. (Hvis det er mulig å få stilig, pent og praktisk.) Få inn en servant som er liten ( ikke 1 meter lang og en halv meter dyp). Men alt dette koster penger. Og research. Puh! Nå har jeg brukt de siste mndr på å finne egnet sengeplasser for overnattingsgjester. Men akk. Ikke avgjort noe ennå. Men researchen er gjort da. Mulig jeg lander på skapseng (dobbel). Rundt meg er ihvertfall 10 veldig gode venner. Folk som er der i tykt og tynt. De er gull verdt altså ! Og de skal klabbert overnatte vet dere. Tenk at jeg er så heldig. Og jeg skal shine opp leiligheten. Og jeg skal fylle den med blomster, god aura , god stemning, og sang. Etterhvert blir det vin også. Masse vin. Og ost og kjeks. Og solbrune føtter i sandaler med neglelakk på. Vi snakker den tiden. Vi snakker vår og sommer, sommer og vår. Når lillegutt blir henta en dag og kommer hjem den neste.Jeg skal plante deilige busker og planter, klippe gress, beise veranda, male vindusbrett..Ah! Jeg klør i fingrene ! Gleder meg sånn til å bli ferdig! Ferdig med all dårlig energi som hun har etterlatt seg også. Den skal ut! Det er ihvertfall sikkert! Nå har jeg vasket mye etter henne. Det er ihvertfall en god start. Og nå i natt smyger jeg meg inn i senga. Der ligger poden på magen. Jeg blir helt fylt av kjærlighet og legger meg inntil han. Kysser han i nakken og bare ser på den lille, søte, fantastiske. Jeg er så utrolig heldig. Og må jeg betale litt ved å møte en bitch el to, så.. Ja, det er som fluer i et vannglass. Heldigvis bare å kaste ut av vinduet :-)

Lille pode, nå er du 6,5 mndr. Mye har skjedd siste uka: du er utrolig god motorisk. Nå står du. Ikke lenge, men du er utrolig sterk. Jeg hviler hånda rundt deg. Du setter deg snart opp og du nå. Spent på når det blir. 3 tenner har du fått: 2 kom ved juletiden, den 3 kom nå. Du åler deg avgårde og kan ikke ta øynene fra deg. Mating er en greie for seg. Du vipper så kraftig i stolen at jeg må ha foten under rompa di. Du bøyer deg frem og skyter fart. Det har du gjort et par mndr el mer altså, men ikke med så voldsom kraft. Du er musikalsk også. Flere som kommenterer både morotikken , musikaliteten, at du tar ting fort og at du har så godt humør . En herlig unge er du ! Forsyner deg selv av puppene til mamma og. Næringsvett :-)

Kjære gutten min, nå har pappa nylig dratt og du sover trygt inntil mamma. Pappa og du har kosa dere sammen i hele dag, fra kl 11-20, mens mamma har tapetsert og laga mat og.. Amma og skifta på og forberedt mat til deg og bada deg har også mamma gjort.. Men du har jammen meg kosa deg mye m pappa. Mamma kjenner hun er veldig glad i pappan din. I dag skulle hun ønske han kunne tatt av seg og lagt seg inntil oss istedenfor å dra hjem..jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..puslespillet går opp når han kommer..aldri er jeg mere avslappet ..aldri mere hel..men pappa kjenner nok ikke det samme..men nå har mamma et helt annet utseende også, så det kan jo hjelpe på det når den store magen blir borte og femininiteten kommer tilbake ..man vet aldri.. Pappan din er veldig snill..han er helt oppslukt av deg..det er helt fantastisk å se dere sammen.. Jeg lover å ikke skremme han bort, gutten min.. Han er din først og fremst. Han er din :-)

Ca 4 mai sto du i ca 7-8 sekunder. Ca 2 mai nynnet du en sang for første gang. Veldig søtt. Du har stått før også. Men da har det vært kortere. Første gang du sto var 6 april. Du fikk en gave og plutselig holdt du den med begge hender. Dette var 5 dgr fra du fylte 9 mndr, så du var fremdeles 8 mndr. Tenk det!

11 mai: Aron 10 mndr. Sa " hade" da Isabell hadde gått. Vi hadde vinket og sagt hade en stund . Aron har ikke lært seg å vinke ennå, så fikk hjelp til å vifte m handa. Ble overasket over et klart å tydelig "hade" . Og jeg burde selvsagt ha dette dokumentert på film, men akk. Nå har han sagt: Bø, mamma, hade. Flinke gutten min

10 mai: oppdager tissen sin og slipper ikke taket! Er nede med begge hender og vi ler og ler begge to. Det tar så lang tid og han blir aldri lei, så det ender med at jeg taper bleia med to hender nedi. Da ler vi enda mer. Det samme gjentar seg dagen etter. Det er kanskje på tide han får være litt naken etter bading.

Back
Topp