Porsgrunn

Hope90

Pergo baby??
VIP
Noen her inne som har erfaring med fertilitetsklinikken i porsgrunn spesielt i forhold til prøverør?:)

Vi har gått i Porsgrunn, er nå endelig gravid i 9. uke! Veldig hyggelig alle sammen der og vi har trivdes veldig godt!! Lykke til!!

Vi hører også til der, kjempefornøyd med alt sammen :-) vet flere som pendler langt dit fordi de har veldig gode resultat ;-) traff faktisk noen fra Fredrikstad når jeg var der nå, og de hadde blitt anbefalt Porsgrunn framfor Oslo for eksempel ;-) masse lykke til :-)

Vi har gått i Porsgrunn, er nå endelig gravid i 9. uke! Veldig hyggelig alle sammen der og vi har trivdes veldig godt!! Lykke til!!
Vi hører også til der, kjempefornøyd med alt sammen :) vet flere som pendler langt dit fordi de har veldig gode resultat ;-) traff faktisk noen fra Fredrikstad når jeg var der nå, og de hadde blitt anbefalt Porsgrunn framfor Oslo for eksempel ;-) masse lykke til :)
ÅÅh så bra :D Det ble jeg glad for å høre :) Det er føde byen, men nå bor jeg i sandefjord så er jo ikke så fryktelig langt:) Jeg gleder eg veldig til endelig å kunne få en time og føle at vi er igang :)

Hvorfor anbefaler de porsgrunn fremfor oslo? Kanskje noe jeg bør tenke på til senere...?

Det er vel sikkert opp til hver enkelt hva de synes om personale og slikt noe, men det jeg fikk høre når vi startet opp, og som sagt nå når jeg møtte det andre paret, var at de har veldig gode resultater. Det var jo dessuten Jarl Kahn som var medisinsk ansvarlig i Porsgrunn, nå har han blitt pensjonist :) Det står litt om han her: http://tidsskriftet.no/article/3069728/ (han ledet teamet i Trondheim som førte til det første barnet født i Norge med in vitro-fertilisering) :)

Vi kommer fra Østfold og har brukt 3 1/2 time til Porsgrunn... Vi valgte de da vi fikk beskjed om kort ventetid... (6 uker kontra 6 mndr i Oslo) og de er helt suverene alle sammen der nede!! Gode folk!! Lykke til!!

Men på fritt sykehusvalg står det at det er 30 uker ved sykehuset i Telemark og 20 uker ved Ullevål/Riksen? Har det endret seg veldig mye da, eller er det feil? (Of topic, men jeg må bare spørre pga den siste kommentaren). :) Jeg er nemlig henvist til Oslo siden det også er der de følger med på endometriosen min, men vi bor i Vestfold så det kunne geografisk like gjerne vært Prosgrunn.

Men Fertilitetssenteret i oslo er jo privat. Det er ingen ventetid der. Men om man skal offentlig så er ventetiden opp mot 20 uker på Riksen/Ullevål.

Men Fertilitetssenteret i oslo er jo privat. Det er ingen ventetid der. Men om man skal offentlig så er ventetiden opp mot 20 uker på Riksen/Ullevål.

Jeg mente offentlig ja. Det ble skrevet rett over her at Porsgrunn bare har 6 uker ventetid, men på nett står det 30 uker. Derfor jeg spør. :)

Jeg mente offentlig ja. Det ble skrevet rett over her at Porsgrunn bare har 6 uker ventetid, men på nett står det 30 uker. Derfor jeg spør. :)
Jeg så det rett før jeg postet:) Skulle egentlig svare ole brum, men glemte å sitere:) Trodde hun mente 6 mnd ventetid privat også...

Dette var i 2012, så store muligheter at det har endret seg ja. ;) vi har med andre ord jobba en stund for nå og endelig bli gravid, uke 9+1 i dag! Ble gravid desember -13 også, men mista i uke 6.

Dette var i 2012, så store muligheter at det har endret seg ja. ;) vi har med andre ord jobba en stund for nå og endelig bli gravid, uke 9+1 i dag! Ble gravid desember -13 også, men mista i uke 6.

Ja, det kan vel ha skjedd en del på 3 år ja. Takk for svar! :)

Jeg krysser fingrene for at du går helt til termin denne gangen her. ♥

Vi kommer fra Østfold og har brukt 3 1/2 time til Porsgrunn... Vi valgte de da vi fikk beskjed om kort ventetid... (6 uker kontra 6 mndr i Oslo) og de er helt suverene alle sammen der nede!! Gode folk!! Lykke til!!
Men på fritt sykehusvalg står det at det er 30 uker ved sykehuset i Telemark og 20 uker ved Ullevål/Riksen? Har det endret seg veldig mye da, eller er det feil? (Of topic, men jeg må bare spørre pga den siste kommentaren). :) Jeg er nemlig henvist til Oslo siden det også er der de følger med på endometriosen min, men vi bor i Vestfold så det kunne geografisk like gjerne vært Prosgrunn.
Akkurat per i dag er vente tiden for oss ca. 8 mnd, men nå er vi riktig nok ikke et prioritert tilfelle da :)

Noen som har noe erfaring med å skrive seg opp på den ``ringelista``i Porsgrunnn da? Sånn at de kan ringe hvis de får avbestillinger? Pleier det å korte ned ventetiden noe vesentlig?

Heisann :-) ingen erfaring m ringeliste, men hører til i porsgrunn :-) når vi skulle i gang med førstemann, tror jg det var ca 5 mnd ventetid, men fikk innkalling etter 3-4 :-) synes jg har lest ett sted her at noen andre steder er det også ventetid når du har vært til første konsultasjon også, d er d ikke i Porsgrunn så vidt jeg vet, når du først kommer dit er du igang lykke til :-)

Back
Topp